pátek 10. ledna 2020

Ohlédnutí za rokem 2019

Jako každý rok, i tentokrát přináším shrnutí minulého roku. A musím poznamenat, že byl opravdu ucházející. Ale ještě než začneme se statistikou a podrobným shrnutím, chtěla bych Vám všem popřát jen to nejlepší do nového roku. Hodně štěstí, zdraví (to je to nejdůležitější!!), lásky, plno splněných snů a pokud jste si stanovili nějaké to předsevzetí, tak i aby se Vám povedlo splnit či dodržet ☺
V minulém roce jsem přečetla 54 knih, což jsem popravdě neočekávala. Hlavně když jsem od poloviny roku zvládla přečíst stěží tři knihy (někdy jen dvě). Sama si jich pořídila 19 a 18 dostala jako recenzní výtisk. Do knihovny zašla 8x pro osmnáct knížek. A jedenáct jich měla půjčených od bráchy. A jedna mámina kniha se mi tu ještě válí, už bych ji měla také otevřít...

Nejvíce knih jsem přečetla hned z kraje roku: 9. Nejméně pak v říjnu, kdy mi společnost dělala jen jedna jediná. V tu chvíli jsem také prožívala menší čtecí krizi, kdy jsem se několikrát přistihla, že raději koukám do blba než do knihy..

V druhé polovině roku jsem navázala novou spolupráci, Šárka z Grady je úžasná, trpělivá ženská! Takže, díky za tuto novou zkušenost! No a začátkem roku mě kontaktoval Jan Paroubek, zda bych nezrecenzovala jeho knihu Nebuďte kořistí a začněte bohatnout (recenze). Bylo to hodně odvážné, protože dejte laikovi ohodnotit něco, čemu moc nerozumí. I za tuto zkušenost děkuji!
Stejně jako loni, i letos se účastním dvou výzev. O jedné už možná víte, hned z kraje roku tu přibyl článek s Knižní výzvou 2020 od Ells. Minulý rok jsem zvládla přečíst o čtyři knihy více, než jsem si původně stanovila. Tak jsem se rozhodla další desítku přidat: na 60. Poté tu je Čtenářská výzva 2020 na Databázi knih. Loni jsem to nehrotila, buď mi právě čtená kniha do výzvy seděla nebo ne. I tak jsem splnila na 70% (14 z 20). Stejné to bude i tentokrát. Mám nějaké vytipované a zaujala mě Joli, která se rozhodla vybírat jen své knihy. Ty, které má ve své knihovně. A já se rozhodla to udělat přesně tak. Aspoň zkrátím svůj seznam z Odsunuto, který jsem mimochodem také nedávno obnovila.

Poslední věc, v pravém sloupci jsem obnovila své Čtenářské plány 2020. V minulém roce jsem s tím trošku pohla, i když se přiznám, že by to mohlo být lepší. Přečetla jsem další tři Hraničáře, Asterixe a dočetla Joonu Linnu. U autorů jsem to zeškrtala dvěma u Aleny Mornštajnové, jednou u Jodi Picoult a třemi u Mika Waltariho (za něj mám ohromnou radost!). Skoro všechny knihy jsem zvládla u Liane Moriarty, z té mám také radost.

Statistiky a další mé bláboly Vás už určitě nudí, že? Tak se pojďme podívat, jaké knihy se mi v roce 2019 líbily, které mě zaujaly, překvapily a které naopak zklamaly. Něco málo jsem načala už v polovině roku (tu), pokud si vzpomínáte. Rok 2019 je ovšem za námi, tak to můžu ucelit.

Nejlepší knihy, které jsem v roce přečetla a které také získaly nejlepší ohodnocení, jsou některé díly Asterixe (nechce se mi dohledávat přesné díly, recenze). Smrtící tajnosti (recenze), Sedmilhářky (recenze), Zimní lidé (recenze), Lazar (recenze), Ztracené příběhy (recenze), Královská hraničářka (recenze), Strašidýlko Stráša (recenze) a Čínská kočka a jiné pohádky (recenze). Abych řekla pravdu, ani nevím, která kniha byla ta nejlepší a ani nechci žádnou upřednostňovat, neboť každá má své kouzlo a každá mě zaujala něčím jiným. V Zimní lidé bylo napětí a nedokázala jsem se od knihy odtrhnout. To stejné bylo u Lazara. Ztracené příběhy a Královská hraničářka mě zase krásně vrátily zpět do hraničářského života a do vzpomínek, kdy se Will učil hraničářem a Halt byl jeho učitel. A Strašidýlko Stráša spolu s Čínskou kočkou a jinými pohádkami vytvořily nádhernou atmosféru ve vánočním období a vrhly mě zpět do dětských let. Každá kniha je o něčem jiném a každá kniha mě svým nádherným, kouzelným způsobem uchvátila a nehodlala pustit.
Teď přejdeme k těm, které mě něčím zaujaly, vyvolaly ve mě krásné pocity, byly milé nebo na ně ještě teď s úsměvem na rtech vzpomínám. Těch bylo také hodně, krásných 10 knížek. Matčiny dary (recenze), Malinka (recenze), Běsa (recenze), Proklínám řeku času (recenze), Dubnová čarodějka (recenze), Svévole (recenze), Zdroj: Otevřete svou mysl, změňte si život (recenze), Někdy je hezké, že mě miluješ (recenze), Jáma a kyvadlo a jiné povídky (recenze) a Cukrárna v Paříži (recenze).Všechny tyto knihy mě něčím zaujaly, nabudily, překvapily a vnesly do příběhu, který jsem chtěla také prožívat. U některých jsem to ani neočekávala a právě ono neočekávání je to nejlepší, čím nás daná kniha může překvapit.

Na ředě jsou knihy, které mě zklamaly. A těch je také docela dost. Sněží, sněží... (recenze), Hvězdy nám nepřály (recenze), Šílené výčitky (recenze), Metoda 15/33 (recenze), Nejhorší noční můra (recenze) a Na Sibiř (recenze). Od těchto všech jsem měla veliká očekávání. Buď díky velmi kladným recenzím, které jsem četla na každém rohu a já si tak vytvořila mylný dojem, že to bude jedna z těch nej knih. Nebo mě zklamal vyloženě autor, neboť jeho jiné knihy jsou skvělé a nenapadlo by mě, že dokáže napsat i něco tak slabého.

To bude asi vše, co se mi ten minulý čtenářský rok událo. Nic víc mě nenapadá a pokud by Vás přece jen něco zajímalo, klidně se zeptejte.

Ještě jednou bych Vám všem chtěla do nového roku popřát spousty krásných chvil s knihami, plno nezapomenutelných příběhů a pokud se účastníte jakékoliv výzvy, tak i v ní. Ale i v osobním životě, neboť on není jen o knihách! Pevné zdraví, krásných okamžiků, nových přátelství, úspěchů ve škole nebo práci a plno energie a zdolání stanovených cílů 💜

2 komentáře:

  1. Do nového roku přeju spoustu skvělých knih a úspěšné zdolání všech výzev. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) I já přeji plno skvělých knih a krásné zážitky :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)