neděle 12. ledna 2020

Recenze ✩ V mysli vraha ✩ Mike Omer

Autor: Mike Omer
Originální název: A Kllier’s Mind
Přeložil: Milan Lžička
Obálka: Jiří Troskov
Nakladatelství: Cosmopolis
Rok a místo vydání: 2019, Praha
Vazba knihy: vázaná s přebalem
Počet stran: 344
Zdroj: moje knihovna
1. vydání
ISBN 978-80-271-2069-7

1. díl ze série Zoe Bentleyová

O knize:
V Chicagu jsou nalezeny tři mrtvé ženy, které jsou uškrcené, nabalzamované a naaranžované tak, aby vypadaly jako živé. Všechny tři ženy jsou nalezeny na veřejných místech a policie si neví rady. Kdo může být onen vrah? A co ho pohání k takové činnosti? K případu je povolán agent FBI Tatum Gray, který byl převelen na jiné oddělení i do jiného města. Na pomoc si přizve Zoe Bentleyovou, forenzní psycholožku, která mu má pomoct odhalit vraha a jeho pohnutky. Kolik žen stačí ještě zabít, než ho dopadnou?

Můj názor:
V mysli vraha je první díl Zoe Bentleyová, který vydalo nakladatelství Cosmopolis koncem minulého roku. Popravdě už mám těch nekonečných, nedočtených a stále nových sérií dost. Jakoby se autoři chytali posledního stébla a psali na jistotu. Ale když anotace zněla tak lákavě…
Jestli ho chceš chytit, musíš přemýšlet jako on…
Ocitáme se ve dvou časových rovinách. V roce 1997 a současnosti a na třech místech: Chicago, Maynard a Dale City. Kapitoly jsou vskutku kratičké a Mike Omer napsal celý příběh velmi poutavě. S takovou lehkostí, jakou mi příběh pod rukama utíkal, jsem nepočítala a najednou mi bylo líto, že je po všem.

Zoe je složitá osobnost. V dětství zažila něco, čeho by měla být každá dívka ušetřena. Její houževnatost, zvídavost, inteligence a odvaha jí však nedaly spát. Vydala se po nebezpečné cestě, která ji mohla stát život. A jen o něco málo starší dívky, než ona sama, skutečně umíraly. A díky své touze po vědění se mohla stát jednou z nich. A ne jen ona… Opravdu měla kdysi pravdu? A nebýt toho všeho, nebyla by tím, čím je dnes. Forenzní psycholožka.

Zoe je ve svém oboru dobrá. Dokáže proniknout do mysli sériových vrahů, sestavit jejich profil a odhadnout další jejich krok. Její práce je pro FBI nedocenitelná. Proto je jejím novým kolegou Tatumem vyžádána jako odborník na velmi zapeklitý případ až do Chicaga. Netuší, co ji tam čeká, ale do práce se vrhne po hlavě. Má své metody, jak do mysli sériového vraha proniknout, i když se policii nemusí líbit. A zprvu to tak nevypadá, ale práce s Tatumem jí svědčí. Předtím musí projít ještě trnitou cestou se spoustou peprných slov a vytáček.
Ne. S touhle ženskou chce prožít několik dalších desítek let. Ještě den může počkat. Opět láhev odložil a zhluboka se nadechl. Zítra. Udělá to zítra.
Jak jsem už psala, případ je složitý. A my máme jedinečnou možnost proniknout do duše sériového vraha. I s ním se totiž setkáme. Vydáme se s ním na hon žen, budeme s ním zabíjet a ještě zjistíme, co ho ponouká k činnosti po jejich vraždě. A to normální opravdu není. Slabší povahy zde budou mít nejspíš problém, protože vrah je zvrácený. K tomu všemu Zoe dožene minulost v podobě šedých obálek. Ani to není hezké. Nevinné a přesto děsivé…

Své slovo dostane i Tatum, nový člen týmu. Byl přeřazen z L.A. a jen on sám ví přesně, proč. Protože nikdo není "povýšen" na odlehlejší místo, když působil v L.A. I jeho zahaluje tajemství, které jak doufám, nám autor posléze odkryje. Možná trošku vzpomíná na dětství, ale nejvíce mu v osobním životě uvízl jeho dědeček. A ten je panečku vtipný. U scén s ním jsem se opravdu zasmála a ono napětí z případu bylo najednou odlehčené. A líbí se mi, že zde není žádný vyšetřovatel, který by byl závislý na alkoholu či drogách. Příjemná změna. Co se Zoe týče, vyprávění z jejího dětství bylo velmi zajímavé. V dospělosti má neustále po boku svou sestru Andreu. Jen je škoda, že zde nejsou zmíněni její rodiče. V jejím dětství sehráli velikou roli, ale co se s nimi stalo? Kde jsou nyní?

Kniha mě opravdu bavila. Nenašla jsem žádné hluché místo, žádnou omáčku. Mike Omer píše poutavě, napínavě a živě. Zprvu mi připomínal Roberta Bryndzu, myslím stylem psaní. Ale později mi to tak nepřipadalo. Dopadení vraha bylo nečekané a Zoe má odvahu. To se musí nechat. A ještě ke všemu to skončilo tak otevřeně. Doufám, že pokračování bude co nejdříve. Takže V mysli vraha určitě doporučuji :) 

Bodování:

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Cosmopolis, které spadá pod nakladatelský dům Grada Publishing! Knihu si můžete zakoupit zde.

8 komentářů:

  1. Oni ti autoři vědí, že lidé si knihu koupí, když ví, že je to série :D Na mě to třeba platí :D

    Na tuhle se také chystám. Já většinou to ted řeším tak, že si přečtu první díl ve čtečce a když se mi kniha líbí, kupuji pak papírové :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomu věřím. Spíše mě štve, že je tolik rozepsaných sérií a ani jednu v nejbližší době nedočtu, protože začínají být nekonečné :D Ale tahle série začala velmi slibně :) Budu pak zvědavá na tvůj názor :)

      Vymazat
  2. Moc pěkná recenze :-) Knížka se mi taky moc líbila, snad se brzy dočkáme dalšího dílu :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Ani nevím, proč jsem s ní tak otálela. Ale rozhodně to byl skvělý rozjezd tohoto roku.

      Vymazat
  3. Pěkně napsaná recenze :) V mysli vraha jsem četla před Vánoci a musím říct, že mě kniha mile překvapila, byla skvělá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) To ano, i mě mile překvapila. Ani jsem to nečekala. Už aby byl další díl :)

      Vymazat
  4. Ne, to nebude nic pro mě. :) Ale recenze je super. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)