Recenze ✩ Nebuďte kořistí a začněte bohatnout ✩ Jan Paroubek

Autor: Jan Paroubek
Návrh obálky: Jan Paroubek
Rok vydání: 2018
Vazba knihy: e-kniha
Počet stran: 69
ISBN 978-80-7536-227-8

Víte, jak nejlépe vydělat peníze? Nebo ještě lépe: jak to udělat, aby peníze vydělávaly za Vás? Nebuďte kořistí a začněte bohatnout je publikace, v které se dočtete spousty rad a tipů, jak to udělat, aby se Vaše peníze začaly množit. Najdete tu nejen názorné příklady a grafy a tabulky, ale i možnosti, které by mohly být pro Vás nejlepší a čemu se vyvarovat. Tak na co ještě čekáte?

Pan Jan Paroubek mi v minulém měsíci napsal email, zda bych nechtěla zrecenzovat jeho knihu Nebuďte kořistí a začněte bohatnout. Po velkém uvážení a přečtení recenze Chensie z blogu Podpora českých autorů, jsem se rozhodla to zkusit. Kniha má velmi málo stránek, což mělo také své plus při rozhodování. V oblasti financí (akcie apod.) se moc nepohybuji a chtěla jsem se tedy něčemu přiučit.

Kniha je v elektronické podobě a poprvé jsem ji rozklikla s obavami, aby se vůbec dala číst. Přece je pro mě toto téma španělská vesnice. Nakonec jsem byla velmi mile překvapena, protože vše je vysvětleno velice srozumitelně a čtivě. Takže pokud je někdo z Vás laik, nebojte se.

Jan Paroubek nás na začátku své publikace seznámí, o čem kniha vlastně je a proč ji napsal. Poté se věnuje několika tématům (Co je spoření, Finanční rezerva, Využijte při spoření všechny možnosti, Úvod k investování, Investování a jak na něj, Podle čeho vybírat akcie, Bonusy) a nezapomíná uvést své příklady, typy a rady. Což určitě také oceníte. Ale protože nejsem až takový finanční negramot a vím, co si můžu dovolit a co ne, četla jsem vše s přikyvováním a v podstatě máme obdobné názory. A určitě bych tuhle průpravu doporučila některým lidem v mém okolí, neboť by tyto rady potřebovali jako sůl (i když pochybuji, že by to k něčemu bylo…).
Nepotřebujete vysoký příjem ani bohaté známé
Po tom všem seznámení a vysvětlení a doporučení, jak nejlépe hospodařit se svými penězi a nevletět do toho nekonečného kolotoče, který si říká půjčky, představí nám akcie a dividendy. V tomto směru jsem už mimo. Tak nějak chápu, jak to funguje, ale stejně spoustě věcí nerozumím a netuším, jak bych to vše měla provést. Jan Paroubek se však stále snaží srozumitelně vysvětlit a uvádí spousty příkladů a neopomněl ani tabulky, kde je vše názorně ukázáno. Mnoha lidem by to určitě pomohlo, pokud chtějí začít obchodovat s akciemi.

Tato kniha je určitě skvělým vodítkem, návodem a vůbec impulsem k tomu, aby lidé začali hromadit peníze a aby jim samotné peníze vydělávali. Neboť o tom celá kniha je. Aby Vaše peníze neležely jen tak ladem, ale aby se Vám sami začali hromadit. Také bych chtěla zmínit, že se mi na úplném konci moc líbily vysvětlivky, jako třeba co znamená úvěr, dividend, úrok, inflace apod. Přestože spousty věcí vím, bylo fajn si některé připomenout.

Zatím jsem uvedla samé kladné věci, ale bohužel má i pár chyb. Jako první bych třeba uvedla, že se mi několikrát stalo, kdy autor psal o určitém tématu, které jen nakousl a pak připsal „k tomu se dostaneme později“. No jo, jenže já během chvíle zapomněla, o čem předtím psal, a tudíž jsem netušila, kdy se k onomu „později“ dostal. Druhá vada je trošku z jiného soudku. Vím, že všude píše, že je to jen jeho názor a určitě souhlasím, aby si lidé nebrali nesmyslné půjčky na dárky na Vánoce nebo na dovolenou. Ale třeba ona dovolená mi vyzněla, že nemůžu jet nikam (jak kdyby u nás nebylo krásně…). Nebo co se týká dárku, dost často srovnával hodnoty dárku za 500,- a 1000,-. Já vím, dnes je jiná doba a vše se točí jen kolem peněz a asi jsem cvok, ale já dárky nekupuji podle toho, kolik stojí nebo že jich musím koupit co nejvíc a pokud možno co nejdražší, ale od srdce a aby měly určitou vnitřní hodnotu, jestli mi rozumíte. A věřím, že spousta z Vás to tak také má.

Dobrá. Pokud se rozhodnete začít obchodovat s akciemi a dividendy, Nebuďte kořistí a začněte bohatnout by Vás nemělo minout. Možná už spousty věcí znáte a nebude tu nic nového, ale pro připomenutí to nemusí být špatné. A pokud jste stejný laik jako já, určitě se něčemu přiučíte :)

Za recenzní výtisk děkuji Janu Paroubkovi! Pokud se chcete dozvědět něco víte o knize nebo o autorovi, můžete se mrknout na jeho stránky novavec.cz. Knihu si můžete zakoupit zde.