středa 6. února 2019

Z knihovny #26

Ahoj všichni, dnes mám pro Vás článek z mé únorové návštěvy knihovny. Původně jsem tam chtěla jít v pondělí, ale jisté okolnosti mě donutily změnit plány. Však co, nevadí. Tentokrát jsem si však donesla jen dvě krásky, neboť jsem se rozhodla přečíst aspoň dvě své knihy ještě tento měsíc.
Jako první jsem samozřejmě zašla do oddělení detektivek a thrillerů. Mého Keplera a jeho poslední díl Lazar tam bohužel neměli. Nakonec jsem usoudila, že jestli si knihu budu chtít přečíst, budu si ji muset rezervovat. S prázdnou rukou jsem však neodcházela. Koukala jsem na Andílka, Sucho, Mazací tramvaj a (M)učednice. Nakonec to vyhrála Metoda 15/33.
Anotace:
Představte si bezmocnou, šestnáctiletou, těhotnou dívku, kterou právě někdo unesl z domova a naložil do špinavého auta.
Jenže: dívka je sociopatka, má IQ na hranici geniality a je to skvělá manipulátorka. Od první chvíle únosu touží po dvou věcech – ochránit své nenarozené dítě a nemilosrdně se únosci pomstít. Promyšleně a s
klidnou hlavou kalkuluje a čeká na správný okamžik k útoku.
Tento thriller je o tom, co se stane, když oběť je stejně bezcitná jako únosce. Příběh plný zvratů vede k zamyšlení, kdo je tu vlastně oběť a kdo agresor.
Fascinující psychologický thriller mladé americké autorky vychází ve 20 zemích a získal několik ocenění, například National Indie Excellence Award (2015) nebo School Library Journal's nejlepší kniha pro dospívající mládež za rok 2015.


Pak jsem zaplula do beletrie. Zjistila jsem, že tam nově mají knihu Prostá pravda od mé oblíbenkyně Jodi Picoult. Bohužel však byla vypůjčená. Ale kousek dál jsem našla Jojo Moyes a její tři knihy Než jsem tě poznala, Stříbrná zátoka a Život po tobě. Bohužel si nepamatuji, které spadají do oné trilogie s Louisou. Takže jsem si řekla, že se příště lépe připravím a nakonec zvolila Šílené výčitky od Liane Moriaty. Autorku mám také na seznamu už dlouho, tak jsem si řekla, že nebude na škodu s ní začít.
Anotace:
Novinka od autorky Sedmilhářek a Manželova tajemství je konečně tu!
Pedantská účetní Erika a bohémská violoncellistka Clementine toho mají společného jen málo, ale přesto jsou prakticky odjakživa nejlepší kamarádky. Jenže zatímco bezdětná Erika by pro Clementine strčila ruku do ohně, nábožně lpí na každém slovu své kamarádky a
s oblibou jí radí, jak vychovávat dcery, Clementine se do téhle role nechala kdysi vmanévrovat svou soucitnou matkou a po většinu času jí ta její otravná obdivovatelka pořádně leze na nervy. A pak je jednoho krásného, slunečného dne pozve obě i s jejich manžely, Samem a Oliverem, Eričin soused na grilování.
Co se na nějaké obyčejné garden party mohlo přihodit tak strašného, že teď všichni litují, že pozvání přijali? A hlavně – čí je to vina?

Tak co, četli jste ony knihy? Kterou mám začít? Já to vidím na Šílené výčitky, ale prvně ještě musím dočíst ten zatracený (pardon) Hotýlek. Bohužel na něj nemám dostatek času.. 

8 komentářů:

  1. I já mám Liane Moriarty na seznamu už opravdu dlouho, zatím jsem se k ní ale nedostala. Budu napjatě očekávat tvé hodnocení knihy... Přeju ať se knihy líbí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vypadá to, že právě Liane otevřu předně. Už se na ni těším a vážně věřím, že bude skvělá. A díky :)

      Vymazat
  2. Jsem zvědavá, co řekneš na Metodu.
    Liane Moriarty je můj velký rest. Zatím jsem od ní četla jen Manželovo tajemství. Doma mám ještě Co Alice neřekla a Sedmilhářky. Snad s jejími knihami letos pohnu. Tak ať se líbí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já také, protože jsem četla rozporuplné názory. Takže o to je moje zvědavost větší :)
      Já doufám, že když s ní začnu a zjistila jsem, že v knihovně mají všechny její knihy, tak ji letos (no dobře, ještě během příštího roku :D) stihnu přečíst. Ale to ukáže až čas :)

      Vymazat
  3. Nečetla jsem ani jednu, ale přeji ti příjemné čtení a ať se ti knihy líbí ^_^

    OdpovědětVymazat
  4. Na mě doma čekají Šílené výčitky, tak jsem zvědavá, jaká kniha bude.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem skoro v polovině a.. No... Nechám si to až na recenzi.. :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)