úterý 31. prosince 2019

Recenze ✩ Čínská kočka a jiné pohádky ✩ Mika Waltari

Autor: Mika Waltari
Přeložil: Jan Petr Velkoborský
Ilustroval a graficky upravil: Miloslav Disman
Nakladatelství: Knižní klub
Rok a místo vydání: 2002, Praha
Vazba knihy: vázaná
Počet stran: 144
Zdroj: moje knihovna
ISBN 80-242-0801-6

O knize:
Čínská kočka a jiné pohádky je knížka plná pohádek, plná zvířátek a malých dětí. Neopomíjeny jsou i princezna s princem a najdeme tu i dobrodružství kouzelných bot.

Můj názor:
Mou poslední letošní knihou je Čínská kočka a jiné pohádky. Chtěla jsem to celé zakončit nějakou pěknou pohádkou a tato knížka se zdála jako skvělá volba. Před nějakým rokem jsem od pana Waltariho navíc četla Bílý slon a jiné pohádky a bylo to skvělé čtení. Jak na tom je tedy Čínská kočka?
Železo v slunci kované,
v nebeském jasu kalené.
Železná brána sama se
všem dětem slunce otevře!
Kniha obsahuje třináct pohádek a všechny jsou velice krátké. Nejdelší má asi dvanáct či třináct stránek a u každé pohádky najdeme plno nádherných obrázků, které celé příběhy krásně doplňují.

Každá pohádka je jiná a přece si jsou některé tak podobné. Buď se podíváme za malým chlapcem, který s novou kamarádkou Majou-Majou objevuje svět strašidel, nebo za malým mravenečkem, který se zdá být jiný, než jiní mravenci a musí ujít dlouhou cestu, než pochopí smysl všeho.

Jak jsem tedy naznačila, podíváme se za zvířátkama, jaké dobrodružství zažívají, ať už je to mraveneček, kočka nebo pejsek. Pak tu máme kupu dětí, které si přejí na Vánoce velikého slona nebo cestu na Měsíc nebo probouzející lásku mezi princem a mladým děvčetem. Samozřejmě nechybí ani pyšná princezna. A ještě s jedním párem bot prochodíme svět a zažijeme s nimi spousty dobrodružství.

Musím se přiznat, že Čínská kočka a jiné pohádky se mi četli o mnoho lépe než Bílý slon a jiné pohádky. Některé pohádky byly veselé, jiné smutné a další poučné. V každé pohádce jsem našla něco krásného a některé mi připomněly onu krásu a jedinečnost v celý širý svět a dobré lidi.

Bodování:

2 komentáře:

  1. Věžím, že to můžou být moc pěkné pohádky. :) Možná jako moje první seznámí s autorem? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proč ne. Tyhle pohádky jsou vážně dobré. Věřím, že by se ti také mohly líbit :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)