čtvrtek 23. září 2021

Recenze ✩ Stříbrná křídla ✩ Camilla Läckberg

Autor:
Camilla Läckberg
Originální název: Vingar av silver
Přeložil: Martin Severýn
Nakladatelství: Metafora
Rok a místo vydání: 2020, Praha
Vazba knihy: vázaná s přebalem
Počet stran: 376
Zdroj: moje knihovna
1. vydání
ISBN 978-80-7625-366-7

2. díl ze série Faye – zde mohou být zodpovězeny otázky z předešlého dílu!!

O knize:
Faye Adelheimová je úspěšná žena a podnikatelka. Její firmu Revenge čeká expanze do USA a její očekávání je veliké. A poté, co její bývalý manžel je ve vězení, může konečně dýchat. Žít jako žena, plnými doušky. Jenže pro některé je její úspěch nežádoucí. Stále se najdou lidé, kteří ji chtějí podrazit nohy, a tak se musí vydat zpět do Švédska a vybojovat si zpět svou firmu, své postavení. Spojí síly s vybranými ženami, jen aby zachránila vše, co je jí drahé…

Můj názor:

Kniha Stříbrná křídla je volným pokračováním románu Zlatá klec. Švédská autorka Camilla Läckberg je velice známá a oblíbená autorka, a tak není divu, že neunikla i mě. Její sérii s Erikou Falckovou a Patrikem Hedströmem mám moc ráda, takže tady vlastně nebylo nad čím přemýšlet. Nakladatelství Metafora se postaralo o vydání této knihy s úspěšnou a nebojácnou hrdinkou Faye Adelheimovou.
Nejkrutější pomstu dokáže přichystat pouze žena.
Na necelých čtyři sta stránkách se nám otevírá příběh plný intrik, sebepoznání, zrady, naděje, erotiky a napětí. Tahle kráska je rozdělena na čtyři části, kapitoly jsou krátké, písmena veliká. To celé vede k jedinému, knihu přečtete za velmi krátkou dobu. Navíc se hojně vracíme do minulosti, kdy poznáváme Faye jako děvče.

Faye je velice úspěšná podnikatelka a poté, co se jí povedlo manžela Jacka dostat za mříže, začala konečně žít. Odstěhovala se do Itálie, odkud řídí svoji firmu Revenge a její kolegyně Kerstin je jí velmi nápomocná. Jenže nic netrvá věčně a záhy zjišťuje, že je zrazena a někdo ve velkém vykupuje její akcie. Musí proto zpět do Švédska, aby svou firmu zachránila. A aby toho nebylo málo, musí se potýkat s policistkou, které není Jackovo uvěznění zcela jasné.

Camilla Läckberg je autorka, která psát rozhodně umí. Její pisatelský um Vás vtáhne do děje a nehodlá pustit. Tato duologie, jak je všude uváděno, je však určena ženám. Faye není jen cílevědomá žena, která si jde tvrdě za svým a rozhodně není dobré ji podceňovat. Z knihy cítíte feminismus, který Faye obklopuje. Autorka nám nezapomene připomenout první díl, Zlatou klec, takže si připomeneme spousty důležitých věcí a pokud jste ji nečetli, nevadí. Jak jsem psala výše, jedná se o volné pokračování. Rozhodně se neztratíte.

Stříbrná křídla je slabší díl, přesto velmi čtivý. Rozjezd je pomalý a po vrácení se do Švédska je Faye rozčarovaná, až roztěkaná. Díky tomu si pouští k tělu neznámé, kteří nemusí být zcela čestní. Po prozření se děj urychlí a opět se vrháme do světa intrik a odplaty. Nejvíce se mi však líbily útržky z minulosti. Faye neměla jednoduché dětství a my pochopíme, proč je tak silná a tvrdá žena a co utvořilo její charakter. Po úvodním dílu jsem čekala daleko více, přesto si myslím, že své nadšené čtenáře si najde.

Bodování:
Za recenzní výtisk děkuji Nakladatelskému domu Grada! Knihu si můžete zakoupit zde.

2 komentáře:

  1. V podstatě s tebou můžu souhlasit. I já jsem po prvním dílu, který mě nadchl, čekala víc. :) Zajímalo by mě, jestli se nechystá nějaký další díl... vím, že má jít jen o duologii, ale ten konec k tomu přímo vybízí... :D

    OdpovědětVymazat
  2. Knihu jsem nečetla, ale autorku znám. A tahle série mě nějak moc neláká...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)