Recenze ✩ Zlatá klec ✩ Camilla Läckberg

Přeložil: Martin Severýn
Nakladatelství: Metafora
Rok a místo vydání: 2019, Praha
Počet stran: 432
ISBN 978-80-7625-032-1

1. díl ze série Faye

Faye a Jack Adelheimovi jsou šťastní manželé. Společně ještě s kolegou Henrikem založili firmu Compare, která se velmi brzy stala úspěšnou. Stanou se vlivnými, bohatými a oblíbenými. Jack má však brzy spoustu práce a domů chodí pozdě. Často zapomíná a Faye je tak celé dny doma s malou dcerkou. Stala se ženou domácnosti. Její svět se roztříští v momentě, kdy Jacka najde s jinou ženou. Okamžitě se rozvádí a on ji připraví o vše. Jack je úspěšný manipulátor a ona zůstala sama, bez domova, bez peněz a svou dcerku vídá jen sporadicky. A právě v tuto chvíli začne spřádat svůj plán. Plán pomsty.

Co všechno je Faye ochotna udělat, aby Jacka potopila? Kam až je ochotna zajít, aby Jack padl na kolena? Faye je vytrvalá žena a její pomsta pomalá, ale o to víc účinná. A co se stalo její dcerce?

Camillu Läckberg jsem si oblíbila díky její sérii Erika Falcková & Patrik Hedström. Takže když loni vyšla novinka Zlatá klec, ihned jsem zaznamenávala k přečtení. Netrvalo dlouho a milá Markéta z Grady mi ji nabídla ke zrecenzování spolu s dalším dílem Stříbrná křídla. Jak se mi kniha tedy líbila?
Nevěř mu. Nevěř nikomu.
V knize se nachází několik časových úseků. Kromě přítomnosti se podíváme i do minulosti: Stockholm 2001 a následně Fjällbacka – tehdy. To vše je řádně označeno, takže nemáte šanci se v ději ztratit. A protože je kniha ještě rozdělena na tři části, na začátku vždy najdeme kurzívou označenou lehkou budoucnost, která nás vrhá do zvědavosti a touhy vyřešení všech otázek.

Faye je manželkou úspěšného muže, podnikatele a zakladatele firmy Compare. Žije v luxusu, má bohaté známé a je ženou v domácnosti. Mají spolu malou dcerku, kterou nadevše miluje. Je velice šťastná. Až do chvíle, kdy zjišťuje, že ji manžel podvádí. Teprve teď si uvědomuje, čeho všeho mohla dosáhnout, kam se mohla vydat a jaký mohla mít svobodný život. Že i ona mohla být úspěšná. A její manžel Jack ji chce o vše připravit. O dceru, o uznání, o postavení. Faye musí začít od nuly.
Pomsta ženy je krásná a krutá.
Postupně se dočítáme, jaká Faye vlastně je. Jaká byla na vysoké škole, jak se s Jackem seznámila nebo jak moc blízké si byly s Chris. Jak moc se změnila a jaké měla dětství a dospívání. Co se vlastně stalo ve Fjällbacke? Ve Faye dříme její bývalé já a po hádce s manželem opět vyšlo na světlo. Faye se bouří, vymýšlí pomstu a závěrem nás dokonale překvapí. Faye je cílevědomá, vytrvalá a trpělivá žena. Její pomsta není okamžitá. Postupně spřádá nitky, aby Jack padl na kolena.

Někomu se téma knihy může zdát ohrané, ale já jsem nadšená. Camilla Läckberg psát rozhodně umí. Umí upoutat čtenáře ke svým příběhům a nehodlá pustit až do poslední stránky. Vytvořila pomstu, která na svůj čas teprve čeká. Postupně roste, bublá a rozpíná se a svými drápy se zachytává na těch nejbolestivějších místech. Ne že bych si Faye oblíbila, ale svým způsobem mě učarovala a na její minulost z Fjällbacky jsem byla zvědavá. Občas se objevila vtipná scéna a Chris jako kamarádka byla nepřekonatelná.

Pokud jste Zlatou klec ještě nečetli, tak neváhejte. Důmyslné, chytlavé a překvapivé. Já sama se těším na Stříbrná křídla, neboť takto otevřený konec si žádá pokračování…

Za recenzní výtisk děkuji Nakladatelskému domu Grada! Knihu si můžete zakoupit zde.