sobota 25. prosince 2021

Recenze ✩ Ticho mezi námi ✩ Abbie Greaves

Autor:
Abbie Greaves
Originální název: The Silent Treatment
Přeložila: Veronika Kratochvílová
Nakladatelství: Metafora; edice 7lásky (svazek 16)
Rok a místo vydání: 2021, Praha
Vazba knihy: brožovaná
Počet stran: 288
Zdroj:
moje knihovna
1. vydání
ISBN 978-80-7625-158-8

O knize:
Vztah dvou dospělých lidí. Maggie a Frank. Manželé, kteří spolu žijí čtyřicet let. Jejich láska začala znenadání a vášnivě, kdy jeden žil pro toho druhého. Jediné, co jim k dokonalému štěstí chybělo, bylo dítě. To se jim však narodilo o mnoho let později, kdy přestali doufat. Do své dcery vložili vše. Milovali ji nadevše. Jenže přišel okamžik, kdy se jim začala ztrácet a Frank s Maggie se přestali svěřovat, až spolu přestali mluvit úplně. Půl roku mlčení. Půl roku ticha. Co všechno se musí stát, aby spolu zase začali mluvit a začali fungovat jako rodina?

Můj názor:
Ticho mezi námi. Další z řady 7lásky vydávané nakladatelstvím Metafora. Kniha vyšla letos na jaře a napsala ji Britka Abbie Greaves. A já se do ní nadšeně pustila.
Čtyřicet let soužití. Šest měsíců ticha. Poslední šance všechno napravit.
Kniha je rozdělena na dvě části: Její mlčení a Jeho mlčení. Jak Frank, tak i Maggie promlouvají k tomu druhému, každý svou cestou. Frank se konečně otevírá a prozradí Maggie své největší tajemství, které ho tíží. Má posledních pár chvil a netuší, zda se mu podaří se vyzpovídat. Maggie se zase vyzpovídá skrze svůj deník, který Frank později čte.

Maggie s Frankem spolu žijí čtyřicet let a jejich život byl pln smíchu, radosti, krásně prožitých okamžiků a dlouhých rozmluv. Teď však spolu už půl roku nemluví. Jen spolu žijí, spí vedle sebe, jí u jednoho stolu, ale nemluví. Až to jednoho dne Maggie nemůže unést a Frank ji najde v kuchyni vedle prázdného obalu od léků. Pro převezení Maggie do nemocnice Frankovi najednou vše dochází. Co když se neprobere? Co když…? A tak se snaží vše napravit. Sedí u ní a vypráví jí o jejich životě, o jejich cestách, o jejich dceři, až do okamžiku, kdy se jejich život obrátil naruby.

Kniha je velmi citlivá, jemně a místy napínavě napsaná. I když tušíte (a jsem si jistá, že spousta z nás to uhádla), jak to vlastně celé skončí, čtete dál. U mě to tak aspoň fungovalo. Chtěla jsem vědět, co všechno oné tragické události předcházelo a proč přesně spolu nemluvili. Skvěle tu vynikly mezilidské vztahy a autorka má opravdový vypravěčský talent. Neřeší tu jen manželství, ale i rodičovství. Co všechno udělali Frank s Maggie špatně? A co zase dobře? Proč se jejich dcera změnila? A mohli jí pomoct? Mnoho otázek, na které se oba dva snažili přijít.

Ač se to nezdá, kniha má veliký potenciál. Vypravěčsky je to perfektní, postavově skvělé a věřím, že závěr mnohé rozbrečí. I já měla na krajíčku. Ticho mezi námi není kniha, kterou byste měli minout.

Bodování:

Za recenzní výtisk děkuji Nakladatelskému domu Grada! Knihu si můžete zakoupit zde.

2 komentáře:

  1. Knihu jsem četla zhruba před půl rokem a byla jsem docela zklamaná. :/ Vyprávění hlavních postav mi přišlo takové povrchní a nedotažené...
    Je ale dobře, že tobě se líbila. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mě moc tato kniha neoslovila, četla jsem ji, ale nebyl to můj čtecí šálek...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)