neděle 20. prosince 2020

Čtenářská výzva 2021: 9. téma

9. Kniha, kterou jste objevili díky Databázi knih
Nic jednoduššího snad ani není. Databáze knih každý měsíc vydává Knižní novinky nadcházejícího týdne, které jednotlivá nakladatelství vydává. To by nebylo, aby si nikdo nevybral ani jednu knihu. Já jsem klikla na své Chystám se číst a vybrala 5 knih, které jsem sem zaručeně šoupla právě díky těmto novinkám.
 
Ayaan Hirsi Ali - Rebelka
Anotace:
Jaké je žít s vědomím, že nad vámi někdo vynesl rozsudek smrti? Že jste „další na řadě“? Ayaan Hirsí Alí ví dobře, jaké je bojovat se všudypřítomnými obavami o život. A to přesto, že nežije v daleké arabské zemi, ale přímo uprostřed západní Evropy, v kraji s dlouhou demokratickou tradicí, kde každý má zaručenou svobodu projevu. Nebo skoro každý?
Ayaan byla vždy bojovnice, vždy šla hlavou proti zdi. Ve své autobiografii líčí své dramatické životní osudy od dětství v totalitním Somálsku, přes dospívání, pobyt v Saúdské Arábii, tamější diskriminaci ze strany „bílých“ muslimů, nucenou rituální obřízku provedenou proti vůli rodičů, stěhování do Etiopie, poté do Keni, dohodnutý sňatek s mužem, kterého si za žádnou cenu nechtěla vzít, a její následný útěk do Nizozemska. Zde po nelehkých začátcích získala občanství, vystudovala a nastoupila politickou kariéru. Zažila velké propady, zklamání, strach i utrpení, ale díky své nezlomnosti a inteligenci se pokaždé dokázala znovu postavit na nohy.
 
Jenni Fagan - Panoptikon
Anotace:
Patnáctiletá Anais je převážena do Panoptikonu, centra pro mladistvé delikventy. Tam si okamžitě padne do oka s dalšími klienty. Galerie je to opravdu pestrá: zloděj, žhář, zoofil, prostitutka, sebepoškozovatelka, HIV pozitivní atd. Všichni mají poměrně pohnutou minulost a všechny spojuje závislost na čemkoli, co se dá vsunout, spolknout, vypít či vyhulit. Román v sobě spojuje sílu kultovního díla My děti ze stanice ZOO i krutost Trainspottingu.
 
James A. Owen - Indigový drak
Anotace:
Indigový drak vám otevře bránu do Souostroví snů. Společně s Johnem a jeho dvěma přáteli se přenesete do imaginárního světa, kde ožívají draci a antické legendy. To vše díky starobylému atlasu Imaginaria Geographica, který John musí střežit, aby se nedostal do rukou Zimního krále. Barvitá plavba tří mladíků po Souostroví snů přináší nečekaná překvapení.
Přátelé, kteří spolu prožívají dobrodružnou cestu, nejsou nikdo jiný než J.R.R.Tolkien, C.S.Lewis a Charles Williams - známí autoři fantastické literatury, kteří ve svých knihách později popsali země a příběhy, s nimiž se setkali během své cesty.
 
K. A. Tucker - Deset malých nadechnutí
Anotace:
Po tragické autohavárii, která ji připravila najednou o rodiče, přítele a nejlepší kamarádku, prchá Kacey se svou mladší sestrou Livií z Michiganu do Miami, aby tam začala nový život. Podaří se jí vybudovat novou existenci? Zbaví se trýznivých vzpomínek, které ji nepřestávají pronásledovat? A dokáže odolat záhadnému sousedovi z bytu 1D? Už sama skutečnost, že autorka K. A. Tucker vydala první knihu jako šestiletá, je zárukou poutavého a zajímavého čtenářského zážitku.
 
Sara Shepard - Hra lží
Anotace:
Když se Emmin nevlastní bratr vytasí s videem, které objevil na internetu, Emma je v šoku. Že někdo natáčí na video vraždu mladé dívky, to by ještě skousla – nejspíš se jedná o nějakou stupidní hru. Jenomže ta dívka vypadá úplně stejně jako ona! Kdo to může být? Že by Emma měla dvojče a nevěděla o tom? Vzhledem k tomu, že strávila skoro celý svůj dosavadní život v pěstounské péči, je to docela možné. Po krátkém pátrání Emma zjistí, že má opravdu sestru jménem Sutton, a rozjede se za ní. Než se však dívky stačí sejít, Sutton záhadně zmizí a Emma začíná mít neblahé tušení, že vražda na videu nebyla jen hra… Nejhorší na tom být mrtvá je, že už nemáte pro co žít. Žádné líbání. Žádná tajemství. Žádné drby. Z toho by většina holek měla druhou smrt. Ale já naštěstí dostala něco, co nikdo jiný nemá – představení na přidanou – a to díky Emmě, své znovunalezené sestře, se kterou jsem se ani nestačila sejít. Emma se nyní zoufale snaží zjistit, co se mi stalo. A jediný způsob, jak to vypátrat, je být mnou – vklouznout do mého starého života a po kousíčkách ho skládat dohromady. Ale může se smát důvěrným vtipům s mými nejlepšími kamarádkami? Přesvědčit mého kluka, že ona je ta dívka, do které se zamiloval? Předstírat, že je šťastná, bezstarostná dcera, když objímá mé rodiče na dobrou noc? A dokáže hrát dál tohle divadýlko i potom, co si uvědomí, že můj vrah ji sleduje na každém kroku?

Těch knih je samozřejmě daleko víc, ale myslím, že toto postačí. Vybrala jsem ty nejstarší, co v seznamu mám a první zmíněnou mám dokonce půjčenou od mámy. Tak tu určitě zvolím do tohoto tématu. 

A jak to máte Vy?

6 komentářů:

  1. Mám podobný způsob výběru, jako ty. :) Uvidíme časem, která kniha mi padne do noty.
    Hru lží můžu doporučit. První díly jsou skvělé, poslední dva by se daly smrsknout do jednoho. Trochu rozvláčný, ale dobře vymyšlený, zajímavý příběh. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady zvolím Rebelku. Knihu mám doma už dlouho a pořád ji odkládám a odkládám. A měla bych ji konečně vrátit :D Pak se kouknu po jiných a právě Hra lží mě hodně láká. Takže díky :)

      Vymazat
  2. Já spíš objevím novou knihu díky blogerům a instagramu.
    Ale tak nějak to asi zaonačím .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já většinou také. Ale občas mrknu na novinky na DK. Navíc, ze začátku jsem si do svého "chystám se číst" dávala knihy jen z DK. Blogery jsem ještě neznala :D

      Vymazat
    2. a jooo, z novinek by to šlo :))

      Vymazat
    3. Právě :D A pak si nadávám, že já blbka na to koukám, když narazím na další zajímavé knihy :D

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)