Recenze ✩ Hotýlek na Islandu ✩ Julie Caplin

Ilustrace na obálce: Kateřina Brabcová
Rok a místo vydání: 2020, Praha
Vazba knihy: brožovaná
Počet stran: 360
ISBN 978-80-271-2889-1

4. díl ze série Romantické útěky – zde mohou být zodpovězeny otázky z předešlých dílů!!

Lucy až dosud pracovala jako manažerka hotelu a ve své práci byla opravdu dobrá. Jenže díky jedné nehodě se vše změnilo: najednou byla bez práce, příjmu, přítele i domova. Ráda by dál pracovala v hotelnictví, ale snad každý ví, co udělala. Jako by se všichni na ni dívali skrz prsty. A jí je jasné, že už nikdy nebude vést hotel. Až do doby, než jí agentura nabídne místo. Má to však háček. Opravdu malý hotýlek se nachází až na dalekém Islandu, který nemá nejlepší reputaci.

Má tu práci vzít? Co se může stát ještě horšího? A co když její podřízení a majitel hotelu zjistí, co provedla?

Julie Caplin je sázka na jistotu. Její knihy jsou živé, veselé, velmi čtivé a vždy mi vykouzlí úsměv na tváři. Takže když nakladatelství Cosmopolis vydalo čtyřku Hotýlek na Islandu, nebylo nad čím přemýšlet.

Uvažovala, kolik tisíců let se asi polární záře objevuje a co si o ní kdysi lidé mysleli. Považovali ji za kouzlo? Boží přítomnost? Vnímali ji jako znamení?

Zde se podíváme, jak název napovídá, na daleký Island. Lucy je velmi schopná manažerka a v hotelnictví má velmi dobře našlápnutou kariéru. Svou práci miluje a nedokáže si představit, že by někdy dělala něco jiného. Jenže i ona udělá přešlap, za který je okamžitě vyhozena. Její bývalý přítel na tom nese svůj díl, ale jemu se nic nestalo. On si vede dál svůj život manažera v jiném hotelu. Lucy je velmi nešťastná, a když se jí naskytla příležitost odletět na dva měsíce do nového hotelu, aby aspoň někde začala, neváhá. Jenže tento hotel jménem Polární záře má jeden vroubek.

Alex je druhá hlavní postava tohoto příběhu, a i když tu má minimálně prostoru, řekne nám opravdu hodně. V hotelu je zaměstnán jako barman a každému je ihned nápomocen. Jeho dobrá nálada je nakažlivá. Je milý, otevřený, přátelský. A velmi brzy se ukáže jako schopný člověk. S Lucy se spřátelí a začne mezi nimi proudit náklonost. Jejich společné chvíle si oba užívají. Jenže Alex má tajemství, které Lucy velmi zasáhne. Dokáže to ustát?

Lucy po příletu na Island pochybuje, zda udělala dobře. Nechce být donekonečna závislá na kamarádce a k rodičům se vrátit nechce. A někde začít musí. Tahle země je proslulá svou krajinou, gejzíry, ledovci a polárními zářemi. A právě polární záře ji hned první noc kouzlí. Co špatného by se ještě mohlo stát?

Je to jako ocitnout se uvnitř sněžítka.

Její první vstup na hotel nebyl nejslavnější a nejraději by se propadla. A hned ráno musí řešit šílený spor mezi zaměstnanci. Přes nejistotu se jí podaří udělat správný krok a než se naděje, další problém je na světě. Hotýlek Polární záře navíc není na seznamu nejvyhledávanějších míst a na internetu sklidil i některé negativní recenze. Lucy je rozhodnuta hotel vyzdvihnout o několik úrovní výš. A když se dozví pravou skutečnost o její dvouměsíční přítomnosti, její odhodlání je ještě větší. Majitel hotelu navíc podepsal smlouvu s televizí, která má s kamerou přístup do všech místností a mají právo natočit každý detail její práce, každý spor i radost hostů. Reality show, která se Lucy nezamlouvá…

Julie Caplin znovu napsala poutavý příběh, kde nechybí nejistota, naděje, plnění snu a láska. Hotýlek Polární záře je popsán romanticky a Lucy se ho pokusila udělat ještě přítulnějším a místem, kam se hosté budou chtít vracet. Popsání okolní krajiny je také úžasné, až jsem se chtěla vydat do pro mě neznámých končin. Autorka nezapomněla na pověstné hygge, které nám představila v prvním díle, Kavárna v Kodani. I zde nám přiblížila jeho smysl, proč je tak oblíbený a prostřednictvím Lucy uvedla pár typů, jak zvelebit svůj domov či podnik. Co se závěru týče, byl trochu odlišný, než jak jsem si původně myslela. Přesto se mi líbil a ráda bych někdy navštívila hotýlek Polární záře, přesně jak ho autorka popsala.

Hotýlek na Islandu je úžasná kniha, která se četla sama. Všechny přítomné jsem si oblíbila a Island ještě více. Romantický příběh, který rozehřeje každé srdce a do těchto uplakaných dní je skvělou četbou. Vřele doporučuji☺