pátek 30. října 2020

Recenze ✩ Věrný čtenář ✩ Max Seeck

Autor: Max Seeck
Originální název: Uskollinen lukija
Přeložila: Ema C. Stašová
Obálka: Ondřej Mikulecký
Nakladatelství: Comsopolis
Rok a místo vydání: 2020, Praha
Vazba knihy: vázaná s přebalem
Počet stran: 392
Zdroj: moje knihovna
1. vydání
ISBN 978-80-271-2578-4

O knize:
Roger Koponen. Jméno, které zná ve Finsku opravdu každý. Není snad nikdo, kdo by nečetl nebo neslyšel o jeho trilogii Hon na čarodějnice. Krimisérie, která je opravdu vyvedená a nejednomu tuhne krev v žilách. Když představuje svým čtenářům poslední díl, zavolá mu policie, že jeho manželka byla zabita. Něco je na ní však podivné. A policii rychle dochází, že jeho knihy byly inspirací. Kolik nevinných lidí musí zemřít? A kdo by byl schopný něčeho takového?  

Můj názor:
Thriller Věrný čtenář mě zaujal už před vydáním. Jak šílený asi bude onen čtenář? Čeho všeho se dopustí? A podle jaké knihy se inspiroval? To jsou otázky, které se mi neustále honily hlavou, a já doufala, že Max Seeck mi zodpoví všechny. Takže když nakladatelství Cosmopolis knihu konečně vydalo, okamžitě jsem ji musela mít doma.

Jessica polkne a po zádech jí přeběhne mráz. Starší konstábl civí na hroudu ledu ve svých rukou – je do něj zapuštěný kus plastu a kolem omotaný tlustý provaz. Zhoupne se jí žaludek.

Kniha má krátké kapitoly, jak je v dnešní době zvykem. Tím stránky opravdu ubývají a děj plyne. Zajímavostí však je, že jsou označeny římskými číslicemi. Skvělý nápad, skvělé oživení. Postav je tu celkem dost a skoro každá nám má co říct. Nejvýznačnější je však Jessica. S ní se podíváme i do minulosti, která nám bude objasněna až závěrem knihy.

Hlavní hrdinka inspektorka Jessica Niemi je povolána k podivné vraždě ženy, která má na sobě slavnostní šaty a na její tváři je zanechán hrůzostrašný škleb. Mrtvá žena je navíc manželka uznávaného spisovatele Rogera Koponena, který je v tu dobu na čtenářské besedě, kde propaguje nově vydanou knihu. Celá akce je velmi úspěšná a Koponen z ní má vcelku dobrý pocit. Když se však dozví zprávu o mrtvé manželce, jeho nadšení opadává. Emoce se u něj střídají a vydává se na cestu domů. Jenže cestou se něco stalo…

Roger Koponen je slavný spisovatel a jeho knihy jsou vydávány po celém světě. Jeho trilogie Hon na čarodějnice je plná vražd a vrah se nechal inspirovat. Jak byla zavražděna jeho manželka? A kolik jich ještě bude? A co ten podivný nápis, na který policie naráží?

Jessica před sebou nemá lehký úkol. Jedná se o opravdu podivnou vraždu a něco se jí na tom nezdá. Navíc se jí stala podivná věc přímo na místě činu. Nad tím jsem pozvedla obočí, protože… Že by jí neznámý doktor opravdu nic neříkal? A ne jen že se po celý případ honí za přízrakem a ještě ke všemu jí nikdo nevěří, ale ani její chování či povaha se mi nezamlouvala.

Když pominu hlavní hrdinku, bylo to svižné a nápadité s pár překvapeními. Konečné vyústění jsem opravdu nečekala. Ani jsem netušila, o čem byla po celou knihu řeč. Tedy, kdo je vrah a o co mu jde. Takže tady tleskám, opravdu krásně zamotané. Bohužel mi tu scházely větší popisy. Policie řešila případ svědomitě, to jo. Ale žádné pořádné popsání místa činu nebo mrtvoly. Vše bylo jen okrajové a neosobní. A pak samotný závěr, když už konečně věděli, o koho se jedná. To bylo jako všechno? Já se těšila na pořádnou akci. Na nebezpečí, ke kterému se schylovalo. A hlavně jak se Jessica z té šlamastyky vyseká. Autor si však usmyslel, že nám povypráví o něčem jiném…

Věrný čtenář nebyla špatná kniha. Je dobře napsaná, zajímavá a vážně skvěle se čte. Bohužel mi trochu vadila hlavní hrdinka a pak ten závěr. Max Seeck se vydal jinou cestou, než v jakou jsem doufala. Škoda. Proto knihu hodnotím jako průměrnou.

Bodování:
Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Cosmopolis, které spadá pod nakladatelský dům Grada Publishing! Knihu si můžete zakoupit zde.

2 komentáře:

  1. O knize jsem také uvažovala, ale nakonec jsem si ji nevybrala z jednoho hlavního důvodu: bála jsem se, že na mě bude moc drsná, krvavá... Námět ale zní opravdu hodně zajímavě. :) Škoda, že ho autor nepojal více podle tvých představ.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anotace slibovala drsnou a krvavou detektivku. Nebo to jsem si aspoň vysnila. A to byl možná ten problém, protože tam nic takového nebylo. Kniha nebyla špatná, ale prostě jsem očekávala něco jiného.. :(

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)