sobota 3. října 2020

Recenze ✩ Neviděla jsem tě přicházet ✩ Hayley Doyle

Autor: Hayley Doyle
Originální název: Never Saw You Comig
Přeložila: Kateřina Harrison Lipenská
Nakladatelství: Metafora; edice 7lásky (svazek 11)
Rok a místo vydání: 2020, Praha
Vazba knihy: brožovaná
Počet stran: 384
Zdroj: moje knihovna
1. vydání
ISBN 978-80-7625-084-0

O knize:
Zara je žena, která miluje život, ale už ji nebaví ho žít sama. Rozhodne se tedy odcestovat do Liverpoolu za mužem, kterého sotva zná. Ale oba se milují, vždyť si každý týden volají. Jim je muž, který po smrti svého otce ustrnul na jednom místě. V jeho životě není místo pro dobrodružství ani lásku. Stará se o svou nemocnou maminku. Jenže v jedné soutěži vyhraje auto a rázem se vše mění.

Dva lidé, kteří by se nikdy nepotkali. Jenže pár náhodných, zcela nečekaných okamžiků a doslova do sebe narazí. Jak moc se jim změní život?  

Můj názor:
Poslední 7láska, kterou jsem četla, je Neviděla jsem tě přicházet od Hayle Doyle. Klasicky ji vydala Metafora / Grada. Na jednu stranu jsem na ni byla zvědavá a těšila se, ale na tu druhou se obávala, aby to nebyla jedna velká romanťárna a mělo to hlavu a patu. A pak ten mop. Proč si s sebou tahá mop??

Někteří lidé hledají lásku.
Někteří do ní rovnou nabourají.
Kniha má tři části a epilog. Hlavní postavy tu jsou dvě, Zara a Jim. Oba rozdílní, z jiného prostředí a jiného koutu světa. Přesto na sebe narazí a stráví spolu jeden celý den, aniž by o to jeden z nich stál. Ale přesto je to tak. Oba dva si o tom druhém za tak krátkou dobu vytvoří obrázek a jejich činy jsou pak až nesmyslné.

Zara Khoury je dcera bohatému a úspěšného muže a její život je pak přepychový. Přesto není spokojená a neví, kde je její místo. A to nemá ani v otcově sídle v Dubaji. Rozhodne se odstěhovat za svým přítelem Nickem Gregorym do Anglie, kterého už šest měsíců neviděla. A nezapomene přibalit mop, kterým je posedlá.

Jim Glover pracuje v mýtný budce u tunelu Mersey. Jeho život není nijak zajímavý, nemá moc peněz, žádnou přítelkyni a bydlí v bytě nad rychlým občerstvením. A vyhraje auto BMW M3. Jeho svět se v tu chvíli změní a začíná uvažovat, co by mohl změnit. Jak by mohl své mamince udělat radost. Když v tom do něj někdo narazí. Do jeho zbrusu nového, vyhraného auta, nabourá Zara ve vypůjčeném autě za pár kaček. Co teď? Oba mají špatnou náladu, kocovinu a ještě tohle.
Lepší prohrát než se prohry bát, nemyslíš?
Bylo zajímavé sledovat reakce dvou rozdílných lidí. Zara si o Jimovi udělala mylný obrázek a to samé Jim o Zaře. Jednou se přou, podruhé mluví rozumně a potřetí jsou na sebe naštvaní a nemluví spolu. Jedno je však jisté. Zara je ukecaná ženská a Jim ji musí trpět. Proč ale? Ve skutečnosti je bez peněz a neví, co si má počít. A Zara nevypadá jako chudé děvče. A také mu je jí líto. Ale proč vlastně? V autě spolu stráví jeden celý den, neboť ji slíbí, že ji někam odveze.

Hned s první stránkou jsem tušila, jak kniha dopadne. Ale určitě ne průběh celého vyprávění. Občas to bylo vtipné, jindy nepochopitelné a místy nudné. Přesto jsem knihu dočetla a zařadila jsem ji mezi klasickou romanťárnu dvou mladých lidí, kteří si k sobě postupně klestí cestu. Přesto se oba zachovají jinak, než bych řekla. Závěr knihy je překvapivý a oba hlavní hrdinové pochopí, že nemusí stát na jednom místě. Oba využijí šance a změní svůj život. A najednou charakterově vyrostli.

Kniha Neviděla jsem tě přicházet se četla sama. Autorka Hayley Doyle umí psát a dokázala i nečekaný zvrat. Přesto knihu řadím mezi lepší průměr. Jsem si však jista, že si své čtenáře najde.

Bodování:
Za recenzní výtisk děkuji Nakladatelskému domu Grada! Knihu si můžete zakoupit zde.

6 komentářů:

  1. Z knihy mám podobné pocity, ačkoliv jsem ji hodnotila o stupínek lépe. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě těší. Kniha nebyla špatná a jsem ráda, že jsem si ji přečetla :)

      Vymazat
  2. Moc hezky jsi to napsala. Mě osobně se kniha líbila o hvězdičku více ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Já vím, koukala jsem ti na recenzi :D Jak už jsem psala, kniha nebyla špatná, ale prostě to nebylo až tak úplně ono :)

      Vymazat
  3. Za mě rozhodně povedené, nicméně si myslím, že by knize prospělo ji seškrtat. Stále se opakující situace byly místy zdlouhavé a nudné.
    Určitě souhlasím s tím, že se kniha četla fakt sama :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to určitě. Právě ty opakující se situace knihu nelichotivě posunuly dolů. A přitom měla veliký potenciál. A to je škoda..

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)