čtvrtek 24. září 2020

Nové knihy v mé knihovně #38

Tento článek jsem chtěla psát minulý týden, ale znáte to. Když si něco naplánujete, ne vždy to vyjde. Takže o nových knihách píšu až teď a opět se jedná o recenzáky z Grady/Cosmopolis/Metafora. Celkově mi přišly tři balíčky a v každém jsem našla přesně to, na co jsem se těšila už od první chvíle, kdy jsem se o vydání dozvěděla. Tak pojďme na ně, co říkáte?

V prvním balíčku mi dorazily dvě knihy. Jedna velká lež je první z nich a dokonce jsem ji stihla i přečíst. Nebylo to přesně to pravé ořechové, co jsem očekávala, přesto nezklamala a já věřím, že se brzy dočkáte recenze. Navíc se jedná o třetí díl série Ellery Hathawayové, což mě vcelku naštvalo, protože to jsem se dozvěděla, až když jsem ji měla doma.
Anotace:
Agent FBI Reed Markham zasvětil život pronásledování nejzákeřnějších vrahů. Jeden zločin ale nikdy vyřešit nedokázal. Vraždu starou přes 40 let. Vraždu vlastní matky.
Camillu někdo brutálně ubodal, zatímco malý Reed ležel v kolébce jen o několik kroků dál, a lasvegaské policii se nikdy nepodařilo odhalit pachatele. Stopa vychladla a čas šel dál.
To se ale změní o 40 let později, když na povrch vypluje rodinné tajemství, které otřese vším, co Reed dosud věděl o svém původu, o rodičích i adoptivním otci, senátoru Angusi Markhamovi. Najednou se zdá, že se vrah celou dobu skrýval mnohem blíž, než si Reed myslel.
Jediný, komu se s tím může svěřit, je jeho přítelkyně z východního pobřeží, suspendovaná policistka Ellery Hathawayová. Ellery ví o rodinných problémech a psychopatických vrazích své. I ona žije ve stínu bolestivé minulosti a i ta její se ji poslední dobou pokouší dostihnout, takže přivítá možnost na pár týdnů opustit Massachusetts a přesídlit do horkého Las Vegas.
Daleko od domova a s nutností spolehnout se pouze jeden na druhého pomáhá Ellery Reedovi rozkrýt osud mladé Camilly a pokřivenou historii rodiny Markhamových. Oba si uvědomují, že na konci téhle cesty na ně čeká nebezpečný vrah – ten samý, který se tam ukrývá už skoro půl století. A je jim naprosto jasné, že po tolika letech se rozhodně nehodlá jenom tak vzdát.

Druhou knihou je Pořád se to… Naspala ji česká autorka Kristina Hlaváčková a jedná se o povídkovou, humornou knížku. Jsem na ni opravdu zvědavá a upřímně doufám, že se u ní zasměji a skvěle odreaguji. Neboť těchto knih není nikdy dost.
Anotace:
I když se snažím procházet životem jako seriózní a hlavně nenápadná osoba, dějou se mi… věci. No dobře, jsem spíš komická figurka, co na sebe poutá pozornost svými eskapádami. Ale já za to nemůžu! Vážně! Co může, to se podělá. Ono samo se to, ale zato pořád!
Chcete se zasmát a hlavně na cizí účet? Pak jsou pro vás tyto historky naprosto ideální. Ono totiž překvapivě… POŘÁD se to…

Týden na to přišel druhý a tam jsem našla tři knihy. Opět se mám na co těšit, nejvíce však na detektivku Věrný čtenář. Díky své anotaci mě kniha zaujala někdy před třemi měsíci, kdy jsem se o ní dozvěděla na stránkách Cosmopolis a od té doby netrpělivě očekávala datum vydání. Nakonec jsem se dočkala a knihu mám doma.
Anotace:
Mrazivé Helsinky ochromí rituální vraždy inspirované úspěšnými thrillery Žena slavného spisovatele Rogera Koponena je zavražděna v jejich luxusním domě na břehu zamrzlého zálivu. Na sobě má slavnostní šaty a ve tváři hrůzostrašný škleb. Případu se ujímá mladá inspektorka Jessica Niemi. Brutálních vražd postupně přibývá a záhy je jasné, že je na stopě sériového vraha. Nejedná se přitom o nahodilé vraždy, záhadný pachatel se vždy inspiruje hrůznými činy popsanými v Koponenových thrillerech. Je šílený, nebo jde o něco osobního? Podaří se Jessice zastavit vraha, který zná každičký detail knih dokonce lépe než sám autor?

Pak tu mám Ať zemře od britské autorky Sarah Pinborough. Ta je u nás známá svými předešlými knihami Ví o tobě a Tiché lži. Obě bych si ráda někdy přečetla, takže když se mi naskytla příležitost zrecenzovat tuto krásku, nepřemýšlela jsem dlouho. Myslím, že to bude dobrý začátek.
Anotace:
Být ta druhá může být vražedné.
Říká se „jednou záletník, vždycky záletník“. Marcie Maddoxová tvrdě pracovala, aby se dostala tam, kde je teď. Po aféře, která proběhla před několika lety, vede úplně jiný život, ale její nový svět – svět venkovských klubů, jacht a okázalých domů v Savannah v Georgii – není jednoduché udržovat bez ohledu na to, jak moc se snaží. Stejně tak jako není snadné udržet si manžela Jasona, který jí k tomu všemu otevřel dveře.
Když se Jasonův šéf vrátí z návštěvy Londýna s novou manželkou, mladá paní Radfordová není vyloženě suvenýr, který si ostatní představovali. Keisha je sexy, neskutečně nádherná a černoška… a rychle převezme Marciino místo krásné druhé manželky. A ve chvíli, kdy Marcie zahlédne nezaměnitelné jiskření mezi Keishou a Jasonem, je načase začít jednat.
Pomsta se prý nejlépe podává zastudena, ale během rozpáleného léta se v Savannah krev vaří tak, že by snadno mohla někoho smrtelně spálit.
Thriller o prohnané druhé manželce, která pro své postavení udělá takřka cokoliv. Pro čtenáře Sedmilhářek od Lianne Moriarty a fanoušky Lisy Jewell.
Sarah Pinborough ve své novince opět dokazuje, že je mistryní svého řemesla, tak hlavně #neprozraďteKonec.

No a nakonec tu mám jako tradičně Sedmilásku Román z pokoje 128. Myslím, že tady nemusím nic představovat.
Anotace:
Román o kráse a síle psaného slova, magii potkávání a kouzlu dopisů.
Kdo si nikdy nepřál, aby mu do života zasáhl závan romantiky?
Když si Anne-Lise objednává pokoj č. 128 v hotelu Beau Rivage, aby mohla strávit krátkou dovolenou v Bretani, ještě netuší, jak se jí tím promění život. V nočním stolku objeví rukopis knihy… a v něm adresu. Jako láhev vylovenou z moře posílá rukopis tomu, o kom se domnívá, že je jeho majitelem. Ale nejdřív si příběh přečte.
Je krásný a dojemný. A nedokončený.
K jejímu překvapení autor rukopisu Sylvester na zprávu odpoví. Zaskočí ji tvrzením, že rukopis ztratil již před 33 lety během letu z Francie do Kanady. A dosud ho nedopsal.
Sylvester touží jen po klidu a zapomnění, ale Anna-Lise se k jeho velkému zděšení rozhodne přijít na to, jak se rukopis do jejího pokoje dostal. Prostřednictvím dopisů se dozvídá o jeho putování od čtenáře ke čtenáři i o tom, jak poznamenal život každého z nich. A tak se před ní odvíjí příběh plný milostných citů i rozepří, přátelství, pohnutých osudů a důvěrných tajemství.
A čím víc se cesta nedokončeného rukopisu blíží k pokoji č. 128, tím je jasnější, že má moc změnit život i jí…

Netrvalo dlouho a přišel mi poslední balíček, s jedinou knížkou. Není to žádná novinka, Metafora ji vydala minulý rok. A už tenkrát jsem ji zařadila na svůj seznam. Milá Markéta mě požádala o recenzi a asi si umíte představit, jak mě potěšila. Jedná se o knihu Zlatá klec od Švédky Camilly Läckberg. S ní jsem se seznámila díky Erice a Patrikovi a tato série se mi líbila. Takže proč nezkusit něco nového? Navíc se chystá dvojka někdy na prosinec.
Anotace:
Napínavý román se odehrává ve Stockholmu a točí se kolem Faye, ženy připravené udělat cokoli, aby dosáhla toho, po čem nejvíc touží: pomsty.
Faye a Jack jsou dokonalý pár snů. Společně vybudovali úspěšný byznys ve Stockholmu, bydlí v luxusním bytě a jsou obklopeni „bohatými a krásnými“. Narození dcery Julienne korunuje jejich štěstí.
Postupně ale Jack tráví stále víc času v práci a přestává se svou ženou sdílet věci kolem firmy. Začínají se vzdalovat. Jednoho dne Faye přistihne Jacka doma v posteli s jeho krásnou a úspěšnou kolegyní.
Poté, co ji zradí, se její svět rozpadne na kusy a jí nezůstane vůbec nic. Je naprosto zničená, dokud se nerozhodne, že mu všechno oplatí, a zosnuje krutou pomstu. Dobře zná jeho slabá místa, a co je nejlepší – nespěchá.
Navíc, Jack není první muž, s nímž si Faye musela vyřídit účty.
Zlatá klec je román o odvážné ženě, která vzala osud do svých rukou poté, co byla využita a zrazena. Dramatický příběh zrady, vykoupení a pomsty.
Camilla Läckberg s nebývalou bravurou buduje hutný příběh se zápletkami tak nečekanými, že vás zvednou ze židle.

To by bylo vše. Všech šest knih jsem představila. Na všechny se moc těším. U některých mám veliká očekávání a na jiná jsem jen zvědavá. Jo a velmi brzy by mi měla přijít ještě jedna kráska. Tak se nechte překvapit ☺

6 komentářů:

  1. Poslední tři na mě čekají na poště a už se na ně moc těším. :) Přeju, ať se knihy líbí. Uvidíme, jak se budeme ve svých názorech shodovat. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Tobě přeji totéž. Budu se těšit na tvé dojmy :)

      Vymazat
  2. Super výběr, spoustu knih máme stejných, tak snad se nám oběma budou líbit.
    Přeju hezké čtení :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se budu těšit na tvé dojmy :)
      Také přeji hezké čtení :)

      Vymazat
  3. Pěkná nálož, ať se Ti knihy líbí - máme stejnou jen 7lásku :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, na všechny se těším :) Ať se 7láska líbí :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)