středa 22. července 2020

Recenze ✩ Vražedné úmysly ✩ Marc Cameron

Autor:
Marc Cameron
Originální název: Open Carry
Přeložila: Lucie Frolíková
Obálka: Ondřej Mikulecký
Nakladatelství: Cosmopolis
Rok a místo vydání: 2020, Praha
Vazba knihy: vázaná s přebalem
Počet stran: 328
Zdroj: moje knihovna
1. vydání
ISBN 978-80-271-2505-0

1. díl ze série Arliss Cutter

O knize:
Drsná a téměř neobydlená Aljaška. Tuhé zimy a časté bouře a mlhy. Všichni tu žijí poklidným životem, neboť zde je to velmi těžké. Když je však zabita domorodá dívka, klid odpluje i s její duší. Nikdo netuší, kdo by to mohl udělat a z jakého důvodu. Arliss Cutter je však policista, který se nezalekne ničeho a hodlá proniknout i do té největší špíny. Je s vraždou mrtvé dívky spojeno natáčení reality show Ženy rybářů? Mohl by někdo z nich zabít tuto nevinnou dívku? Nebo je v tom něco víc? A opravdu byla tak nevinná? Zmizení dvou členů štábu zamíchalo kartami ještě více. Kam zmizeli? A není ve hře ještě někdo?

Můj názor:
Kniha Vražedné úmysly mě zaujala ihned po vydání. Nejen svou anotací, ale i obálkou. Nakladatelství Cosmopolis pod záštitou Grada ji vydalo letos v dubnu a jedná se o první díl s charismatickým policistou Arlissem Cutterem na daleké, drsné Aljašce.
Skrytá tajemství vyplouvají na světlo.
Kniha klasicky začíná prologem, končí epilogem a má jedenapadesát kapitol. Závěrem není opomenuto poděkování. Zajímavostí je, že přestože je série psaná o policistovi Cutterovi, není jedinou hlavní postavou. Své slovo dostane několik dalších účinkujících.

Hned s první kapitolou se seznámíme s Arlissem a jeho týmem. Nejvíce mě však zaujala jeho kolegyně Lola Fontainová. Je veselá, dobře naladěná a svou práci miluje. Nebojí se nebezpečí a chce dosáhnout těch nejlepších výsledků. To samozřejmě Arliss také, ale moc jsem mu to v některých chvílích nevěřila. Zajímavá mi ještě přišla Cassandra. Nemluvná dívka zahalená tajemstvím. Hodně mě zajímalo, co se jí stalo, že byla tichá, a když konečně promluvila, bylo to šokující. Jenže její tajemná aura nebyla odhalena a to mě mrzí.

Co se týče všech postav, žádná nebyla nijak zázračná nebo výrazná. Všechny se doplňovaly v průměrnosti. Z čehož vyplívá, že charaktery postav nebyly nejlépe popsány. V příběhu jich je navíc několik a ze začátku mi dělalo dost velký problém, než jsem se zorientovala. Skoro každá kapitola totiž popisovala kroky jiné postavy na úplně jiném místě. A to byl pro mě dost zásadní problém. Nepřehledné a chaotické, v podstatě jsem se začítala po celou knihu.

Popsání aljašské krajiny však bylo skvělé. Tato drsná země na mě dýchala snad z každé stránky. Skoro jsem cítila onu bouři, která se na ně na všechny řítila. Takže toto můžu vyzdvihnout. Také bylo vcelku ucházející natáčení reality show Ženy rybářů. Jako nápad je to skvělé a líbilo se mi, že někteří dávali své souhlasy i nesouhlasy jasně najevo. Nic nebylo černobílé a myšlenky hlavní protagonistky Carmen byly také zajímavé. Škoda, že to nechala zajít do takových rozměrů… Co se týče temné linky příběhu, oněch zloduchů, svým způsobem to bylo zajímavé a vneslo to do příběhu jisté napětí. Občas mi jejich jednání přišlo iracionální, ale co já vím o takovém společenství? Jejich skoro nejvyšší boss byl šílený a jasně to dal každému pocítit. Takže jsem se všemi tak trochu soucítila. Hlavně s těmi nejslabšími…

Závěrem napíšu, že to není nijak slavně napsané, ale ani ne špatné. Kniha má své světlé i stinné stránky. Své fanoušky si jistě najde a Marc Cameron určitě napsal skvělé pokračování. Jen si nejsem jista, zda se do nich budu chtít pouštět. Přece jen na mě těch postav bylo moc a občas to opravdu bylo chaotické...

Bodování:
Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Cosmopolis, které spadá pod nakladatelský dům Grada Publishing! Knihu si můžete zakoupit zde.

4 komentáře:

  1. Nemám ráda, když jsou knihy moc chaotické a téměř se nelze orientovat v postavách, ději... Tuhle knihu tedy s největší pravděpodobností vyhledávat nebudu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já většinou také ne. Hodně záleží, jak to autor pojme a zde to bohužel drhlo. Škoda, no..

      Vymazat
  2. Je to prostě takový průměr, jen to řekni :D
    Za mě mnohem lepší byla kniha Vražda na blatech :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slabší průměr :D
      Tak to určitě, z té jsem nadšená. Doufám, že bude pokračování :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)