úterý 28. července 2020

Recenze ✩ Láska a sýr v Paříži ✩ Victoria Brownlee

Autor:
Victoria Brownlee
Originální název: Fromage à Trois
Přeložila: Hana Sichingerová
Nakladatelství: Metafora; edice 7lásky (svazek 3)
Rok a místo vydání: 2019, Praha
Vazba knihy: brožovaná
Počet stran: 336
Zdroj: moje knihovna
1. vydání
ISBN 978-80-7625-091-8

1. díl ze série Láska a sýr

O knize:
Ella žije spokojeným životem. Pochází z Austrálie, má skvělého přítele a jediná věc, která jí chybí ke štěstí, je svatba a založení rodiny. A když už si myslí, že se Paul konečně rozhoupe, rozejde se s ním. Proč s ním tak dlouho ztrácela čas? A vážně to s ním bylo tak vážné? Neunáhlila se k rozchodu? Hlavou jí lítá milion myšlenek, až nakonec najde tu, která je dala dohromady. Sýr Comté, Paříž, Eiffelovka.

Ella neváhá a vydává se vstříc novému dobrodružství do Paříže. Nejen že tu nikoho nezná, nemá práci ani kde bydlet a je takřka bez peněz, ale její odhodlanost je silnější než to všechno dohromady. Poznává nová místa, nové přátele, nové sýry. Postupně si slepí zlomené srdce a třeba se ve městě lásky dočká něčeho nového..

Můj názor:
Láska a sýr v Paříži je další, v pořadí třetí Sedmiláskou, kterou nakladatelství Metafora vydalo. Nejen že se mi okamžitě zalíbila obálka, ale i anotace. A s nadšením jsem se do ní začetla.
Nechte mě o samotě s bochníkem Brie a celou bagetou a uvidíme, kdo s koho.
Kniha je rozdělena na čtyři části, kdy každá část začíná citátem o sýru a ten je doplněn obrázkem z přebalu knihy. Samozřejmě není opomenut epilog a hlavní hrdinka Ella k nám promlouvá ich-formou.

Ella je velmi sympatická osoba, z které by byla skvělá kamarádka. Svým eskapádám se ze srdce zasměje a při hledání práce je neodbytná. A když už si myslí, že nakonec bude spát pod mostem, i v tomto směru se na ni usměje štěstí. A hlavně si našla svou sýrárnu - fromagerie a pana Sýraře. Ten nás seznámil s původem a procesem vyrábění některých sýrů.

Poté, co Ella definitivně odjela do Paříže, se nám otevírá příběh plný naděje, přátelství, naplnění a lásky. Ella zažívá jedno dobrodružství za druhým, největší je však to sýrové. Rozhodla se totiž ochutnat všechny francouzské sýry během jednoho roku. Někdo by si mohl myslet, že je to šílenost, ale Ella sýry miluje, a tak neváhá ani vteřinu a do výzvy se pouští po hlavě. A své sýrové dýchánky zveřejňuje na instagramu, díky čemuž se jí dostává obdivu.

Autorka Victoria Brownlee hezky popsala Paříž a její přednosti. Ihned bych se tam nejraději rozjela. Ale ještě lépe vyprávěla o sýrech, které Ella baštila. Ještě teď vnímám tu chuť a vůni, které se ze stránek knihy linuly. Sainte-Maure, Roquefort, Comté, Saint Agur, Langres, Ossau-Iraty… Nejvíce mě však láká Valençay. K tomu sklenička dobrého vína a mé chuťové pohárky mohly zešílet. Několikrát jsem se dokonce pozastavovala, zda knihu nenapsala Julie Caplin, neboť popisy sýrů byly opravdu povedené.

Skloubení sýrového pokušení a romantiky bylo bravurní. A přestože jsem v podstatě do puntíku a poslední stránky, věděla, jak se bude příběh vyvíjet a jak to nakonec s Ellou dopadne, s nadšením jsem četla dál. Victoria Brownlee dokáže skvěle vtáhnout do příběhu. Některé Elliny průpovídky a situace byly vtipné a ani pan Sýrař nezahálel. Knihu Láska a sýr v Paříži Vám mohu jen doporučit, nudit se určitě nebudete ☺

Bodování:

6 komentářů:

  1. Moc pěkná recenze. :) Zatím všechny 7lásky, které jsem četla byly skvělé. Tahle mi zatím uniká, ale ráda bych to napravila. Nevědomky jsem totiž přečetla druhý díl :)), který byl skvělý (doporučuji),takže bych aspoň takhle zpětně ráda zjistili, co se stalo a jak se hlavní hrdinové poznali.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Na druhý díl se chystám v brzké době. Jen co přečtu Opilé banány.
      Já bych zase ráda věděla, jak to s nimi pokračovalo. A Lásku a sýr v Paříži si určitě přečti, je skvělá :)

      Vymazat
  2. Je skvelé, že autorkin štýl je pútavý a dobre čitateľný, vyzerá to ako kniha, po ktorej by som ja osobne siahla ako taký relax možno práve cez leto :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Autorka umí vtáhnout do děje. Kniha se četla opravdu sama. A jako odpočinková, teď v létě, je skvělá. Takže určitě doporučuji :)

      Vymazat
  3. Hezká recenze, zrovna tuhle z edice 7 lásek jsem si nechala ujít, včetně druhého dílu. :-O

    PS: můj blog změnil adresu - aktuální je: https://mermaidinctecikoutek.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je možná škoda. Zrovna tahle je jedna z nejvydařenějších. Druhý díl už moc ne, i když je pořád čtivý. Já zase nemám tři knihy před Medem v hlavě,... Ráda bych si je dokoupila, ale ještě se k tomu nedostala :D

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)