Recenze ✩ Kouzelný ostrov ✩ Brenda Bowen

Originální název: Enchanted August
Přeložila: Monika Kittová
Rok a místo vydání: 2020, Praha
Počet stran: 280
Doporučená prodejní cena: 299,- Kč
ISBN 978-80-271-0170-2

Lottie a Rose jsou ženy, které jsou už unavené z jednoho velkého kolotoče. Rose má dvojčata, které zlobí a její kariéra je prozatím v nedohlednu. Lottie zase neví, jaký postoj má zaujmout vůči svému panovačnému muži. Když tu najdou na nástěnce u školky, kam své děti odvedli, inzerát na luxusní Hopewellskou chatu na malém ostrově Little Lost Island. Jako útěk z reality je to krásné a tak se rozhodnou přibrat ještě dvě ženy a na jeden měsíc si ji opravdu pronajmou.

Na ostrově jsou uchváceny okolím, čerstvým vzduchem, chatou… Začnou si uvědomovat svůj dosavadní život a přehodnocovat, co je opravdu důležité a co by mohly změnit. A jestli to vůbec chtějí změnit.

Kouzelný ostrov je román určen ženám. Ženám, které jsou přepracované, unavené. Knihu vydalo nakladatelství Cosmopolis letos v květnu, a když mi ji milá Markéta nabídla ke zrecenzování, nebylo o čem přemýšlet.
Mým přáním je, aby mě nikdo nerušil a aby mně bylo umožněno strávit měsíc v naprostém klidu. Nemusíte cítit nijakou potřebu mě bavit. Mám za sebou tolik zábavy, že by to vystačilo na dva životy.
Kniha je rozdělena na pět částí, přičemž jsou pojmenovány: Červen a červenec, Začátek srpna, Modrý úplněk, Konec srpna a Září. Kapitoly jsou vcelku krátké a v každé k nám promlouvá hned několik postav. To je rozlišeno novým odstavcem.

Postav je tu opravdu několik, přitom žádná není "ta" hlavní. Každá nás seznámí se svým životem, svým trápením, ale i radostmi a před čím chtějí utéct na onen úžasný ostrov. Lottie je vdaná žena za úspěšného muže a mají tříletého synka. Jen jejich vztah trochu ochladl. Podvádí ji s kolegyní? Rose je také vdaná žena za úspěšného muže, jen má dvojčata. Děvče je samá radost, chlapec zlobidlo, které bylo vyloučeno ze školky. Kde udělala chybu? Když najdou inzerát na Hopewellskou chatu, váhají asi pět vteřin. Jenže koho přibrat, aby je to nestálo tolik?

Na jejich inzerát se ozvou dvě ženy. Beverly a Caroline. Jsou to ale opravdu ženy? Caroline je úspěšná herečka. Už od dětství hraje a zná ji opravdu každý. A tak není divu, že se potřebuje na chvíli někam schovat. Beverly je příhodné jméno pro někoho, kdo není takový, jak se na první pohled může zdát. I osoba s tímto jménem má své trable a potřebuje si utřídit myšlenky. Ještě tu máme pronajímatele chaty a oba manžele, jak Rose, tak Lottie. Tito tři muži se spíše vyskytují až v pozdější části knihy.

Autorka hezky popsala ostrov. Jeho okolí, moře, plavbu na lodi a dokonce i vaření humrů. A řekla bych, že humry jedí poněkud často, protože nic jiného si nepamatuji. I chata je dobře popsaná. Je prostorná, s několika místnostmi a dokonce věžičkami. Je přepychová, jako celý ostrov. Protože takových chat je na celém ostrově několik. Chaty zbohatlíků a jejich společenství na mě přímo křičelo.

Všichni nájemníci utekli před svým životem. Chtějí načerpat nové síly, utřídit si myšlenky, posunout se dál. Také se musí nějak sžít, neboť se neznají. A po dobu jednoho měsíce, kdy mají chatu pronajatou, se z nich stanou přátelé. To vše zní krásně, přímo pohádkově. Jenže to není až taková pravda. Také mezi nimi vznikne rozepře, která všem zamotá hlavu. Kdo je ale v právu? A ustojí to?

Brenda Bowen
vymyslela skvělý příběh, který měl veliký potenciál. Nejeden čtenář se určitě pozastaví, zda by neměl i on na chvíli vypnout a někam neutéct. Třeba i na jeden den. Bohužel pojetí celé knihy bylo neuspořádané a nudné. Postavy byly nedotažené, bez charakteru. Lottie mi dokonce lezla na nervy. A velmi časté přeskakování z jedné postavy na druhou byl asi největší problém. Přestože je to dobře rozeznatelné, mezi odstavci je přece jen mezera, nedokázala jsem zaznamenat, že už jsem u někoho jiného. Takže až po několika řádcích jsem se pozastavila, cože to vlastně čtu.

Kniha Kouzelný ostrov si své nadšence jistě najde a jako odpočinková četba někde u vody bude dobrá. Mě bohužel neoslovila tak, jak bych si přála. Jak jsem psala, nápad je to opravdu skvělý, zpracování už tam moc ne. A nejsem si jistá, zda od autorky budu ještě něco číst, pokud to bude přeloženo.