čtvrtek 25. června 2020

Recenze ✩ Vlčice ✩ Zdeněk Žemlička

Autor:
Zdeněk Žemlička
Obálka: Grigory Vyatkin
Nakladatelství: Wolf Publishing; edice Pevnost (svazek 1)
Rok a místo vydání: 2005, Praha
Vazba knihy: brožovaná
Počet stran: 288
Zdroj: moje knihovna
1. vydání
ISBN 80-239-5277-3

1. díl ze série Vlčice Kroana

O knize:

Vlčice Kroana je ještě dítě, když jí král Marobud nechá zabít její rodiče čistě ze strachu. Ze strachu z toho, že jsou vlkodlaci, tedy zlé příšery. Kroana najednou zůstane sama. Má však štěstí, neboť se jí ujme Kristom. Kristom je bývalý voják, který ji vycvičí a stane se z ní skvělá válečnice. Kroana je však poháněna zlobou a pomstou. Pomstou za smrt svých rodičů. A až přijde čas, Marobud nebude v bezpečí…

Můj názor:
Už dlouho jsem si chtěla přečíst něco od pana Zdeňka Žemličky a Vlčice Kroana se zdála být dobrou volbou. Příběhy s ní jsou profláklé, úspěšné a velice žádané. Dokázala si získat i mě?
„Tvou zkázou bude žena – nežena, člověk – nečlověk, zvíře – nezvíře.“
Jako první zajímavost uvedu názvy kapitol. Každý název se pak nachází někde v textu dané kapitoly a vždy ona slova pronese některá z postav. Pokaždé jsem pak čekala, co se dočtu.

Celé je to vyprávěné v er-formě a ke slovu se dostane více postav. Díky tomu je to napínavější, a když se na Kroanu schyluje pohroma, o které víme od jiné postavy, mé nadšení a zvědavost bylo větší. Jak se s tím dokáže popasovat?

Kroana si u Marobuda získala skvělou pověst válečnice, na tehdejší dobu neobvyklé. Děj se totiž odehrává v době, kdy světu vládli Římané, a na našem území sídlili Keltové a germánské kmeny. Marobud Kroaně věří natolik, že jí svěří celé své vojsko. Ona mu však plánuje rychlý vzestup a následný pád. A všem jeho přívržencům také. Po smrti svých rodičů byla vycvičena ve skvělou válečnici a pohání ji pomsta. Marobud však není jediný, kdo by se měl bát a i Kroana si musí dávat pozor, protože nebezpečí číhá na každém kroku…

Zprvu jsem se nemohla začíst, děj totiž začíná scénou s Marobudem, kdy hledá věštkyni. Pro mne nezvyklá jména a autor skákal z jednoho místa na druhé. Ale už s druhou kapitolou jsem se chytla a Kroana si mě získala. Děj najednou dostal spád, byl napínavý, čtivý, chytlavý. Kroanu jsem si oblíbila i jako postavu, takže jsem s ní hltala každou stránku, jen abych věděla, jaké budou její další kroky. Navíc tu není jen naše vlkodlačice, ale i jiné nadpřirozené bytosti, jako víla nebo skřítek. Celý příběh tak dostal větší nádech fantastična. Autor se nevyhýbal ani bitev či válek. A že jich tu bylo požehnaně, protože Kroanu chce každý a ona se musí rozhodnout, za koho bude bojovat a koho zmasakruje. Tyhle bitvy byly skvěle popsány, až jsem měla pocit, že bojuji s vlkodlačicí po boku.

Pan Žemlička si své čtenáře dokáže podmanit a už nepustit, z knihy jsem hodně nadšená a velmi brzy se pustím do dalších dílů. Jen abych věděla, jak to s Kroanou dopadlo dále, jaký osud čekal její přátele a nadpřirozené bytosti. Kroana je prostě návyková!

Bodování:

4 komentáře:

  1. Jméno autora mi je povědomé, ale nic jsem od něj nečetla (a popravdě ani moc neznala). :) Děkuji za rozšíření obzorů. Sice nevím jestli se ke knize někdy dostanu, ale aspoň ji budu mít v podvědomí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žemlička je ve světe fantasy hodně znám a jeho Vlčice oblíbená. I mě si získala. Těším se, až otevřu zbylé díly :)

      Vymazat
  2. V prvom momente ma hneď upútala krásna obálka a chcela som vedieť viac, takže ďakujem za info o knihe a príbehu, lebo je to pre mňa úplná novinka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obálka je opravdu vyvedená. Těší mě, že zaujala i má recenze :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)