pondělí 25. května 2020

Recenze ✩ Pláž v Chorvatsku ✩ Julie Caplin

Autor: Julie Caplin
Originální název: The Secret Cove in Croatia
Přeložila: Michaela Klevisová
Ilustrace na obálce: Kateřina Brabcová
Nakladatelství: Cosmopolis
Rok a místo vydání: 2020, Praha
Vazba knihy: brožovaná
Počet stran: 360
Zdroj: moje knihovna
1. vydání
ISBN 978-80-271-2935-5

5. díl ze série Romantické útěky – zde mohou být zodpovězeny otázky z předešlých dílů!!

O knize:
Tentokrát se podíváme za Maddie do Chorvatska. Její sen stát se malířkou a vystavovat v galerii byl rozprášen a najednou neví, kam dál. Její kamarádka Nina, se kterou se seznámila v Paříži, jí nabídne práci. Dva a půl týdne na luxusní jachtě jako hosteska. Bude vařit, uklízet a zajišťovat nákupy. Prostě se starat o šest lidí, kteří si loď pronajmuli. Ne vždy to bude mít jednoduché, to je jí jasné, ale kdo by odolal takové nabídce?

Můj názor:
Julie Caplin je anglická autorka, se kterou je to sázka na jistotu. Její romantické příběhy jsou milé, veselé, tak trochu obžerství (protože při čtení jakékoliv knihy zbaštíte tunu dortíků a zákusků) a hlavně se skvěle odreagujete. Pláž v Chorvatsku je pátým dílem Romantických útěků a ještě před vydáním jsem po knize pokukovala. Takže když mi ji milá Markéta z Cosmopolis / Grada nabídla ke zrecenzování, neváhala jsem ani vteřinu.
„Ahoj, co pro mě máš?“ zeptala se, jakmile jí Nina po prvním zazvonění zvedla telefon. „Kde v Evropě? A co bych měla dělat? Sbírat hrozny?“
„Něco mnohem vznešenějšího.“ Nině zavibroval hlas vzrušením, jako by se jí chtělo zvolat: ta-dá! „Je to v Chorvatsku.“ 
Maddie je milá, slušná a poctivá holka. Svého úkolu se zhostí zodpovědně, i za cenu, že ne všichni hosté jsou slušní. Loď si totiž pronajmul Douglas se svou přítelkyní Corou, která je slavná modelka. Její kamarádka Tara je také modelka a Nick nový přítel. A ještě Simon a Siri, Douglasovi přátelé. Šest lidí, dva páry. A právě tyto modelky a kamarád jsou "obtížný hmyz". Jejich nadřazenost a nafoukanost z nich jen kape. A hlavně Tara s Cory jsou jak utržené ze řetězu, jejich namyšlenost Maddie vadí a při každé příležitosti ji nějakým šikovným způsobem urazí nebo poníží. A přesně takový je Simon k Nickovi.

Nick je totiž Ninin bratr. S Tarou se seznámil při focení na jeho farmě a okamžitě jí byl okouzlen. A co víc, ona o něj projevila zájem. O obyčejného farmáře. Maddie tak trochu doufala, že bude jejím spojencem proti těm nóbl lidem, ale k Taře skvěle zapadl. Navíc tu máme i jeho pohled na situaci. Ve vyprávění se totiž střídá s Maddie, což je skvělý tah a zpestření.

Jak to tak bývá, i zde musí Maddie prokázat mnoho dobré a silné vůle, aby s nimi vydržela a s pláčem neutekla. S Tarou a Cory to není jednoduchý. A protivný Nick se jí později začne zdát milejší a přístupnější. Začne k němu něco cítit, ale Nick přece chodí s namyšlenou Tarou. Dokáže ho k sobě přivábit?

Julie Caplin skvěle popsala reálie Chorvatska a to tak, že jsem se tam okamžitě chtěla vydat. Nikdy jsem nebyla na Hvaru a jejich utajená zátoka mě láká. Poznat jejich tajné a pro turisty neznámé pláže a ostrůvky. A plavit se na nějaké lodi a užívat si léto. Po dočtení této knihy byla touha ještě větší.

Autorka také skvěle popsala postavy. Nejen že je Maddie hodná holka s dobrým srdcem, ale musí si projít něčím ošklivým, aby se znovu postavila na nohy a objevila sama sebe. S Nickem je to podobné. Až tady si uvědomí, kde je jeho místo a co má doopravdy rád. Po čem se mu stýská a najde své srdce. Naproti tomu Tara s Corou byly vykresleny jako příšerné ženské, které nezajímá nic jiného, než jejich vzhled a jak nejlépe budou vypadat na instagramu. Protože ten teď letí a nic jiného nikoho nezajímá. Jejich názory byly zcestné a Tara klesla ještě hlouběji, než se na první pohled může zdát.

Pokud jste s touto sérií ještě nezačali, neváhejte. Zaručuji Vám skvělý čtenářský požitek, díky kterému nejen dostanete chuť na něco dobrého, ale ještě prozkoumáte nová místa v Evropě a prožijete románek. Co víc si přát?

Bodování:
Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Cosmopolis, které spadá pod nakladatelský dům Grada Publishing! Knihu si můžete zakoupit zde.

4 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze. :) Jsem ráda, že se ti kniha líbila. Na mě už také doma čeká, takže se na ni brzy také vrhnu. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu stála za to. Až mi bylo líto, že tak rychle utekla. Budu se těšit na tvé dojmy :)

      Vymazat
  2. Nad knihou jsem uvažovala, ale nakonec jsem zvolila jinou, protože u téhle bych si říkala, že je příhodnější čas jí číst v létě... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To možná ano, k vodě by byla skvělá. Ale mě to neodradilo :D

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)