pátek 15. května 2020

Recenze ✩ Muž, který už nikdy nebude spát vedle mě ✩ Silvia Arazi

Autor: Silvia Arazi
Originální název: La Separación
Přeložila: Jana Suchánková
Nakladatelství: Metafora; edice 7lásky (svazek 1)
Rok a místo vydání: 2019, Praha
Vazba knihy: brožovaná
Počet stran: 176
Zdroj: moje knihovna
1. vydání
ISBN 978-80-7625-051-2

O knize:
Jaké to je být rozvedenou ženou? Jaké to je střídat se v péči o dítě s bývalým manželem? Dokáže se rozvedená žena znovu postavit na nohy? Čeká ji něco nového? Nějaké dobrodružství? Lucie má mnoho otázek a pokusí se na něco z toho přijít.

Můj názor:
Muž, který už nikdy nebude spát vedle mě je první knihou z edice 7lásky (Sedmilásky), kterou nakladatelství Metafora pod záštitou Grada Publishing, vydalo. Přestože jsem na ni četla smíšené reakce, moc jsem se na ni těšila. Na jakou stranu se přikloním? A dá mi něco?
Když takhle někoho líbáš, znamená to, že ho moc miluješ. Říkal, že polibek je brána do světa lásky.
Zprvu jsem byla překvapena, protože kapitoly jsou velmi krátké. Na necelých sto osmdesáti stránkách jich najdeme třicet dva. Všechny jsou pojmenovány a skoro u všech najdeme na konci obrázky dámských a pánských párů bot.

Hlavní hrdinka Lucie je čerstvě rozvedená žena. Zaobírá se myšlenkami asi jako každá žena v této situaci. Proč její manželství zkrachovalo? Co zapříčinilo, že se jejich láska vytratila? Jak dlouho jí bude trvat, než si zvykne, že v posteli spí sama? Že se už nikdy neprobudí vedle svého bývalého manžela? Jaký život teď bude mít? Dokáže něco změnit? A co na to jejich jediné dítě? Dokáže se postavit na vlastní nohy? A dokáže se znovu zamilovat?
„V týdnu chlapi doma jenom překážejí, Lucie. Není to místo pro ně. Je potřeba je co nejdřív poslat do práce, aby si ženská mohla v klidu uklidit. Když není chlap doma, dům se může aspoň nadechnout,“ sdělila mi jednoho dne ve svém snad nejdelším proslovu.
Není to žádný veliký román, přesto se Silvia Arazi dokázala ponořit do nitra rozvedené ženy. Do pochyb z budoucnosti, do strachu z nového života a dokázala vše přenést na papír. Vcítila se do pocitů, jako je strach, obavy, láska a naděje. S Lucií neprožíváme jen její pocity, ale i její život. Poznáme její novou práci, rodiče, přátele, jejího bývalého manžela, novou známost i domov. A o to víc je to uvěřitelnější. Také se ponoříme do vzpomínek jejího dětství a zkusíme porovnat její nevydařené manželství s manželstvím jejích rodičů.

Autorka Silvia Arazi napsala skvělý román o ženě, která je najednou sama a neví, kam se její život bude ubírat. Bylo to poutavé a velmi čtivé. Já se začetla už s první stránkou, a pokud se začtete i Vy, za jedno odpoledne máte dočteno. Její příběh byl napsán s lehkostí a životní zkušeností. Kniha se mi moc líbila a věřím, že někdy později se k ní vrátím.

Bodování:

8 komentářů:

  1. Moc pěkná recenze. :) Z edice jsem četla zatím jednu knihu a velká většina ostatních mě láká. Tahle mezi ně ale úplně nepatří. Nejsem si jistá, jestli by pro mě bylo přínosné číst příběh rozvedené ženy, byť zajímavý a silný. Myslím, že zrovna k téhle knize je třeba mít za sebou určité životní zkušenosti, které mě zatím chybí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. Tato edice je skvělá. Každá kniha mě v tom utvrdí. Co se týče životních zkušeností. Já nejsem ještě ani vdaná, natož rozvedená, takže vlastně nebyla určena ani pro mě. Přesto si myslím, že to bylo zajímavé a něco mi dala :)

      Vymazat
  2. Kniha vůbec není špatná, ale je velmi zvláštně napsaná a pojatá. Já osobně čekala, že se bude více mluvit o tom, proč do toho bodu vůbec oni dospěli :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano. Popravdě, také jsem spíše čekala, že bude více mluvit o jejich rozchodu. Co je k tomu dohnalo a tak vůbec. Přesto to bylo milé čtení :)

      Vymazat
  3. Tahle kniha mě osobně vůbec nenalákala k přečtení, ale recenze je hezky napsaná. Já z této edice zatím četla jen Devět tváří Tebe, ale nějaké další kousky na přečtení čekají

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zprvu jsem také nevěděla, zda bude pro mě ta pravá. Ale přesto jsem do ní šla a jsem za to ráda. Byla čtivá a milá :)

      Vymazat
  4. Super recenze, určitě jsi mě na knihu nalákala :-) Já jsem zatím četla jen dvě 7lásky, ale rozhodně tuto edici hodlám prozkoumat blíž :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Já četla 4 kousky a skoro pokaždé jsem byla nadšená. Jen Devět tváří tebe nebylo to pravé, přesto jsem ráda, že jsem ji četla. Ráda bych měla tuto edici ucelenou :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)