středa 1. dubna 2020

Recenze ✩ Mrazivá krutost ✩ Caz Frear

Autor: Caz Frear
Originální název: Stone Cold Heart
Přeložila: Kateřina Elisová
Obálka: Ondřej Mikulecký
Nakladatelství: Cosmopolis
Rok a místo vydání: 2020, Praha
Vazba knihy: vázaná s přebalem
Počet stran: 432
Zdroj: moje knihovna
1. vydání
ISBN 978-80-271-2858-7

2. díl ze série Cat Kinsellová – zde mohou být zodpovězeny otázky z předešlého dílu!!

O knize:

Joseph Madden požádá Cat Kinsellovou o radu ohledně jeho manželky. Ta mu vyhrožuje, že ho připraví o všechno. Že ho donutí zaplatit a on netuší, jak se má zachovat. Cat ho nasměruje na místní policejní stanici, protože se domnívá, že jde o manželskou roztržku. Když se však o pár měsíců s ním setkává podruhé, je obviněn z vraždy. Ne však jeho manželky, ale mladé dívky.

Kdo ji skutečně zabil a co s tím má společného Madden? Jaké tajemství skrývá jeho rodina a proč chrání i podráží jeden druhého?

Můj názor:
Je to už skoro rok, co jsem četla první díl s Cat Kinsellovou Malé sladké lži. Nakladatelství Cosmopolis se rozhodlo v této sérii pokračovat a zkraje roku vydalo díl druhý, Mrazivá krutost. Byla jsem zvědavá, jak si Caz Frear poradila s novým případem, novým příběhem a jestli se dokáže vypsat.
Rodina, která drží pospolu.
A tajemství, které je všechny drží v šachu.
Ač se kniha zdá jako pořádná bichle, samotný příběh má jen něco málo přes čtyři sta stran. Najdeme zde třicet tři kapitol a vzhledem k relativně velikým písmenům, stránky ubývají. A musím vyzdvihnout obálku, ta se opravdu povedla!

Opět se setkáváme s Cat a její rodinou. Její rodina skrývá tajemství, které by nemělo vyjít na světlo a Cat se snaží dělat, jakoby nic. Jenže někdy je to těžké a dávný přítel jejího otce to ví moc dobře. Cat se musí rozhodnout, jak se zachová v několika situacích a musí se rozhodnout mezi dobrem a zlem. Musím se přiznat, že po takové dlouhé době jsem pozapomněla, co se v předešlém díle stalo a proč je její rodina taková, jaká je. A chvíli mi trvalo, než jsem se zorientovala. Autorka totiž počítá s tím, že si vše pamatujeme a tudíž nic nevysvětluje. Nevzpomíná a ve vyprávění pokračuje, jakoby tu nebyla žádná odmlka.

Cat ovšem neřeší jen rodinnou věc, ale také případ. Však je policistka. Když se jí jistý Joseph Madden zeptá na radu, jak má reagovat a co má dělat se svou manželkou, která na něj vymýšlí podraz a chce ho potopit, chce vědět, jaká jsou jeho práva. Jak se má bránit. Cat to bere na lehkou váhu a velmi brzy na něj zapomene. Netuší, že jen o pár měsíců později se s jeho rodinou setká v rámci vyšetřování vraždy mladé Naomi Lockhartové. Australanka, která se rozjela do Velké Británie, aby poznala svět a jiné zvyky a nové přátele. Josephova švagrová ji zaměstnávala ve své firmě a najednou zemřela násilnou smrtí. A tato rodina skrývá nejedno tajemství, tím si je Cat jistá. Mohla však Naominu smrt ovlivnit? Mohla ještě žít, kdyby se Maddenem zabývala?
Tvrdí mi, že je nevinný.
Tvrdí mi, že jeho žena udělá všechno, aby ho dostala.
Jen mi nechce prozradit PROČ.
Když se na to dívám zpětně, celý případ je velmi dobře promyšlený a zamotaný. Až do poslední chvíle netušíte, kdo Naomi skutečně zabil. Jenže... mě to po skoro celou knihu nezajímalo. Myslím, že autorka to zbytečně moc natahovala a mě nechávala chladnou. Možná za to mohla právě Cat, která mi byla nesympatická i v prvním díle. Před úplným rozuzlením ovšem pozorný čtenář pozná pravdu a odhalí i dávné tajemství, které se za každou cenu snažili udržet v tajnosti a žádný "WOW" efekt se nakonec nekonal. A každý z této rodiny by to mohl udělat. Joseph, jeho manželka Rachel, jejich dcera Clara nebo Rachelin bratr Marcus a jeho manželka Kirstie?

Cat tu prožívá i milostný románek. Na tom by nebylo nic špatného ani divného. Jen její výběr mě zarazil. Prvně trvalo hodně dlouho, než mi konečně došlo, o jakého muže se jedná. A popravdě, onen vztah mi tu neseděl. Cat je prostě problémová a s tímto mužem je to ještě divnější.

Přestože se jedná o vcelku povedený a dobře promyšlený příběh, knihu hodnotím jako průměr. V ničem mě nepřekvapila a více jak polovina kniha se nehorázně táhla. Cat chodila okolo ničeho a ani konečné rozuzlení knihu neposunulo vzhůru. Nechci však nikoho odradit. Má plno nadšených čtenářů a věřím, že ještě veliká spousta bude z knihy nadšená. Já však pochybuji, zda v této sérii budu pokračovat. Možná tak pro Catino závěrečné rozhodnutí ohledně dávného rodinného přítele. Pro Cat samotnou ne, protože ani zde si mě nezískala.

Bodování:
Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Cosmopolis, které spadá pod nakladatelský dům Grada Publishing! Knihu si můžete zakoupit zde.

10 komentářů:

  1. Ted jsem v knize asi v půlce a čekám, co z toho bude. První díl jsem nečetla, ale dle recenzí je perfektní, takže si ho také ještě pořídím. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu zvědavá, co na knihu řekneš. První díl je o něco lepší. Více propracovanější.

      Vymazat
  2. Od tejto autorky som ešte nič nečítala, vyzerá to celkom fajn, vďaka za tip 🙂

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkná recenze. :) Mě osobně série neláká, ale líbí se mi obálka tohohle dílu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Tak každému to nesede. I mě tato kniha moc nesedla. I když jsem četla daleko horší kousky.. :/ A obálka je opravdu krásná, ta se jim moc povedla :)

      Vymazat
  4. Souhlasím s tou hlavní hrdinou, mě je taky už od prvního dílu dost nesympatická. S Mrazivou krutostí jsem ze začátku dost bojovala, ale pak si to sedlo a přečetla jsem to celkem rychle a i mě to dost bavilo. Mrzí mě, že tobě to nakoenc vůbec nesedlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavní hrdinka mě už asi ničím nepřekvapí a ani si mě nezíská na svou stranu.. Což je dost smutné. Já se asi za polovinou konečně chytla a začetla se, ale pořád to nebylo ono. Asi jsem měla příliš velká očekávání.

      Vymazat
  5. Jsem strašně zvědavá! Na jednu stranu jsem slyšela na Mrazivou krutost negativní, ale i pozitivní recenze... Na mě už taky na poličce čeká, a snad ještě dneska se do ní pustím :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Začátek byl pomalej a dlouho mě kniha nudila. Pak přišlo napětí a konečně se začalo něco dít. Bohužel pro mě to bylo nedostačující. Třeba se ti bude líbit :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)