neděle 12. listopadu 2017

Recenze ⭑ Pes baskervillský ⭑ Arthur Conan Doyle

Autor: Arthur Conan Doyle
Originální název: The Hound of the Baskervilles
Přeložil: František Gel
Ilustrace: Karel Vaca
Nakladatelství: Státní nakladatelství dětské knihy; edice Knihy odvahy a dobrodružství (KOD; 28. svazek)
Rok a místo vydání: 1964, Praha
Vazba knihy: vázaná
Počet stran: 212
Zdroj: půjčeno
2. vydání, v nakladatelství SDNK 1. vydání
ISBN 13-071-64 14/4

O knize:
Dr. Jakub Mortimer v doprovodu Henryho Baskervilla  je nucen požádat o pomoc Sherlocka Holmese a jeho přítele Watsona. Nad rodem Baskervillů se nese pověst, která mrazí v kostech. Rod Baskervillů pronásleduje ďábelský pes. Byl dokonce několikrát viděn místními obyvateli a Henry se má přestěhovat do sídla po svém zesnulém strýci.

Watson se vydává na cestu spolu s oběma muži. Je odhodlán chránit Henryho život, ať se děje, co se děje. A musí za každou cenu přijít celé věci na kloub, zatímco Holmes zůstává v Londýně, neboť řeší jiný případ.

Můj názor:
Kdysi jsem viděla stejnojmenný film a byl děsivý až hororový. Moc dobře si ho nevybavuji, ale některé scény mám v živé paměti (a určitě je to 10 let). Když jsem objevila tuto knihu, okamžitě jsem ji otevřela, protože ten nápad a vůbec to celé je dobré a mě lákalo, jaké to asi bude na knižní předloze.

Začítala jsem se hůř, než by mi bylo milé. Ale stalo se a já se ponořila do děje. Existuje ten podivný pes? Je to skutečně on, kdo po nocích vyje? S tím vším se musí Sherlock Holmes vypořádat. Případ není lehký a on to moc dobře ví. Proto musí vynaložit veškeré úsilí, aby vše rozluštil dřív, než přijde další vražda. Je to jako honba za neznámem a hon s časem. Neboť ten Sherlocka Holmese tlačí, než by mu bylo milé.

Kniha je napínavá, dobrodružná a tak trochu tajemná. Je spíše pro kluky (však taky byla vydána v KOD), kteří touží zažít dobrodružství, trochu se bát a přitom být napnutí jako struna a čekat, co přijde na další stránce. Ale i některé holky by si tu našly to svoje. Navíc obsahuje spoustu poznámek, takže kdykoliv můžete zalistovat na zadní stránky a přečíst si, co ono slovo znamená nebo jak se vyslovuje.

Byla jsem velmi zvědavá, jaká bude a neměla vůbec žádnou představu, jak bude napsána. Přes zapeklitý začátek je to dobrý příběh, který se klukům bude moc líbit. Já dávám čtyři hvězdičky, ale popravdě pochybuji, že se k němu někdy vrátím…

Bodování:

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)