úterý 14. listopadu 2017

Recenze ⭑ Nevěsta ve sněhu ⭑ Jan Seghers

Autor: Jan Seghers
Originální název: Die Braut im Schnee
Přeložila: Iva Kratochvílová
Obálka: Lucie Zajíčková
Nakladatelství: Host
Rok a místo vydání: 2014, Brno
Vazba knihy: vázaná s přebalem
Počet stran: 384
Doporučená prodejní cena: 299,- Kč
Zdroj: knihovna
1. vydání
ISBN 978-80-7291-032-6

2. díl ze série Robert Marthaler – zde mohou být zodpovězeny otázky z předešlého dílu!!

O knize:

Před domem v odlehlé části Frankfurtu byla nalezena mrtvá žena. Oběť je mladá stomatoložka, která ale nemá osobní život, a tak je pro kriminální policii obtížné zjistit, kdo ji zavraždil. O to horší to je, když na ni čekala dlouhá a bolestivá smrt. Onen vrah je totiž někdo, kdo si vyžívá v sadistických praktikách.

Celý Frankfurt je ohromen a zděšen, tím spíš, že média na sebe nenechají dlouho čekat a zveřejňují věci, které se policie snažila za každou cenu ututlat. A když už to vypadá, že to zůstane neobjasněné, najde se další zavražděná žena.

Podaří se kriminálnímu policistovi Robertovi Marthalerovi a jeho týmu najít vraha?

Můj názor:

Na tento díl jsem čekala skoro rok. V knihovně byl stále zabrán nebo rezervován a já neměla nejmenší šanci se k němu dostat. Ale konečně se stalo a já se ještě v šalině začetla. Hned na prvních stránkách mě to chytlo. Připomněla jsem si, proč mě tenkrát zaujal první díl. Četlo se to lehce, svižně a já jen obracela stránky, až jsem zjistila, že jsem na konci.

Skoro od poloviny knihy jsem tušila vraha. Bylo to tak jasné a samozřejmé, přesto jsem nedokázala knihu odložit. Moje úvahy byly sice mylné, ale zase tak moc jsem se neodlišila. Četla jsem hlavně taky proto, že jsem chtěla vědět motiv. Ten mi neustále unikal. A víte co? Pořád mi uniká. Teď vím všechno, ale přijde mi, že nevím nic. Mám další otázky, ale ty zůstanou nevysvětleny… A když byla unesena osoba z jejich blízkého kruhu, dostalo se mě ještě větší napínavosti.

Jan Seghers má skvělý vypravěčský um. Dokonale Vás vtáhne do děje, ztratíme pojem o čase a po přečtení knihy máte nutkání otevřít další díl. Moc si nevyžívá v rozsáhlých popisech, a přestože nesedíme celý den papírováním a přemýšlením nad celým případem, je to zajímavé a opravdu dobré. Navíc to má i vtipnou linku. Něco málo se dozvíme z Robertova života a řeknu Vám, že některé jeho nápady jsou vážně úsměvné.

Našeho komisaře jsem si oblíbila. Je to takový správný chlapík, který udělá vše pro spravedlnost. Zato Sabato je číslo. Škoda, že se nějaký takový člověk nepohybuje v mém okolí. Rozproudí zábavu, je veselý a přitom dobrý kamarád a rozumný člověk. Herrmann je mi krajně nesympatický. To byl už v prvním díle, pokud si dobře vzpomínám. Ale tady se to jen potvrdilo a já bych ho nejradši uškrtila. Náfuka jeden!

Pokud mohu doporučit, po této knize určitě sáhněte. Nebudete litovat.

Bodování:

4 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze, o knize jsem neslyšela ale vypadá zajímavě. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Je to detektivka, tak pokud budeš mít někdy náladu, tak se určitě podívej. Je vážně dobrá :)

      Vymazat
  2. Recenzi jsem radši jen přelétla, zrovna jsem koukala do knihovny na první díl a je půjčený až do prosince, ale knihu si rezervuji a konečně se do této série pustím :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéééé, tak to mě těší. Budu zvědavá, co na Segherse řekneš :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)