středa 18. října 2017

Recenze ⭑ Harry Potter a Fénixův řád ⭑ Joanne Kathleen Rowling

Autor: J. K. Rowling
Originální název: Harry Potter and the Order of the Phoenix
Přeložil: Pavel Medek
Obálka: Mary Grandpré
Grafická úprava: Václav Rytina
Nakladatelství: Albatros
Rok a místo vydání: 2008, Praha
Vazba knihy: brožovaná
Počet stran: 800
Zdroj: moje knihovna
2. vydání tohoto souboru
ISBN 978-80-00-02219-2
ISBN 978-80-00-03334-1 (soubor)

5. díl ze série Harry Potter - zde mohou být zodpovězeny otázky z předešlých dílů!!

O knize:
V Kvikálkově na Harryho zaútočí dva mozkomorové, díky čemuž začínají trable. Ministerstvo se až moc začne zajímat o chod školy: Bradavic. A navíc popírají, že by se Ten-jehož-jméno-nesmíme-vyslovit, vrátil. Dělají vše pro to, aby jak Harryho, tak Brumbála, zdiskreditovali. Proto se Harry se svými kamarády rozhodne jednat, jako pokaždé. I když je to nebezpečné a následky katastrofální. Jenže, kdo to mohl tušit?

Můj názor:
Pátý díl Harryho Pottera je nejtlustší, jaký nám autorka naservírovala. S obavami, jaká je to bichle, jsem ji nakonec otevřela. Opravdu jsem si říkala, jak dlouho to budu číst. Ale Rowlingová nezklamala, tak moc mě vtáhla do děje, že najednou bylo po knize a já s nadšením pokukovala po tom dalším.

Rowlingová se opravdu předvedla. Čte se to svižně a velkolepě. Snad nic mě nenudilo. S každým dílem přitvrzuje, a protože zde povstane Ten-jehož-jméno-nesmíme-vyslovit, je to akčnější a děsivější. Už to není taková roztomilá pohádka pro děti, zde se obnoví zlo, které jímá hrůzou všechny smrtelníky, jak ty z kouzelnického světa, tak i mudly. Navíc se zde dozvíme další a další informace, které jsou nezbytné jak pro Harryho, tak pro nás. Zamotané klubko se zase o trochu rozmotá a jako bonus se dovíme něco málo z Voldemortova života. Což je skvělé zpestření.

S temnějším dějem přichází i nové postavy. Do Bradavic třeba na post učitele přišla Dolores Umbridgeová. Ženská, kterou začne nenávidět (skoro) celá škola. Ženská, která dokáže znepříjemnit život všem, kteří jsou ochotni jít proti ní nebo šířit lži. Určitě mi dáte za pravdu, když napíšu, že tato ženská je nesnesitelná a arogantní. A můžu jen doufat, že po světě neběhá její věrná kopie.  

Co se týče hlavních postav, bylo vtipné sledovat, jak se Harry poprvé zamilovává a jak se snaží Cho porozumět. Jejich první polibek a jejich schůzka v Prasinkách. A Weasleyovy dvojčata nezklamali a užijeme si jich dostatek. Pokus o zneškodnění Umbridgeové? K nezaplacení. Vážně bych to ráda zažila, jen tak se do toho světa dostat… :D Tito hoši jsou prostě zlatíčka a tady se předvedou v celé své parádě.

Harry Potter a Fénixův řád je výborná kniha, která sice odrazuje svým množstvím stránek, ale určitě ne dějem. Je tu jedno tajemství za druhým, trocha lásky, odhodlání a na konci zažijeme takovou akci, že se nestačíme divit. Pokud jste ještě nečetli, je to veliká škoda. Opravdu je to výborný díl, který by fanoušci, ale i nefanoušci neměli opomenout.

Bodování:

4 komentáře:

  1. Harry Potter je prostě klasika a povinnost. :) Já jsem na knihách i filmech v podstatě vyrostla a tak je to moje srdcová záležitost. Recenze se mi moc líbí a naprosto s tebou souhlasím. :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. Harry je vážně klasika. A víš ty co? Těším se, až všechny díly budu číst se svými dětmi. Jen doufám, že je to bude zajímat :D

      Vymazat
  2. Ty s tím Harrym jedeš!! Je vůbe potřeba se k mé nejoblíbenější sérii nějak vyjadřovat?! :-DDD
    Leda - fakt hezky napsáno, já bych to takhle nesvedla!
    Já jsme chtěla rozjet čtení té letošní reedice, ale zatím to zkounčilo u Kamene mudrců :(( Ostatní nemám dokoupené (myslím že zatím vyšly po Ohnivý pohár)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, HP je prostě klasika a i když je to trochu opožděné, ráda bych se k němu taky vyjádřila :D
      Děkuji, já se úplně červenám :D
      Určitě ho ještě rozečteš, neboj :) HP je skvělý a čte se sám. Taky myslím, že jako poslední je Ohnivý pohár. Ale je pravda, že toto vydání je fakt úžasné :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)