středa 30. srpna 2017

Recenze ⭑ Strašidlo Cantervillské ⭑ Oscar Wilde

Autor: Oscar Wilde
Originální název: Canterville Ghost
Přeložil: J. Z. Novák
Doslov napsal: Zdeněk Vančura
Ilustrace: Cyril Bouda
Nakladatelství:  Československý spisovatel; edice Ilustrovaných novel
Rok a místo vydání: 1957, Praha
Vazba knihy: brožovaná
Počet stran: 92
Zdroj: knihovna
1. vydání

O knize:
Americký velvyslanec koupí v Anglii zámeček se vším všudy, tedy i se strašidlem. Přes veškeré varování se tam s rodinou přestěhuje a zažívají nevšední zážitky. Jenže zážitky jsou nevšední i pro zámecké strašidlo a jen jedna bytost je schopna dát vše do pořádku. Stane se tak ale?

Můj názor: 
Knížečku jsem si nadšeně donesla z knihovny, protože Oscara Wildea miluji a z každého jeho příběhu mám neskutečnou radost. Ale u téhle jsem zapomněla, že jsem ji už četla. Teda... Abych to upřesnila. Tahle povídka se nachází ve Zločinu lorda Artura Savila (RC) a já prostě zapomněla, že ji už znám. Nic mi ale nebránilo se znovu ponořit do tohoto úžasného příběhu. A co víc, tohle vydání je prostě skvostné! :)

Celý příběh je úžasný. Perfektní nápad perfektně napsaný. Asi si myslíte, že vychvaluji až moc. Ale přečtěte si to, je to vážně něco. Okamžitě jsem se ponořila do příběhu, neboť je tak lehce, nenuceně a vtipně napsán. Stránky utíkají jedna za druhou a protože to má jen 92 stran, během odpolední siesty máte po knížce.

Příběh je to opravdu jednoduchý. Americký velvyslanec se rozhodne koupit anglický zámek se vším všudy. Jenže netuší, že tam po celých 300 let straší strašidlo a nikdo v tomto zámečku nevydrží. Přes strach se obyvatelům něco stane nebo prostě utečou. Ale neohrožení Američané se ničeho nebojí a rozhodnou se tam přestěhovat. Ono samotné strašidlo je z nich také celé paf a popravdě, bylo mi ho líto. Celou dobu měl všechno pod kontrolou a teď najednou se ho nikdo nebojí. Jak je to možné? Veškeré příhody byly vtipné, někdy až groteskně napsané. Ale nakonec i sir Simon dojde svému klidu.

Také bych ráda poznamenala, že jsou tu pěkně popsány rozdíly mezi Anglií a Amerikou. Jak se lidé různých národů chovají, jaké mají návyky a zlozvyky a mravy. Je až k nevíře, jak je tento rozdíl hmatatelný.

Co ještě musím zmínit, je ilustrace. Pan Cyril Bouda je mistr ve svém umění. Celou knížečku provází jeho kresby, které jsou tak dokonalé, jednoduché a přesně vystihují děj. Navíc jsou zde velká písmena, takže přečteno máte téměř okamžitě, ani si nevšimnete, jak stránek ubývá.

Pokud jste tento "hororový" příběh ještě nečetli, hurá do něj. Zaručuji Vám, že se nudit nebudete! A pro milovníky Oscara Wildea je to snad povinnost.

Bodování: 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)