sobota 12. listopadu 2016

Recenze ⭑ Krev elfů ⭑ Andrzej Sapkowski

Autor: Andrzej Sapkowski
Originální název: Krew elfów
Přeložil: Stanislav Komárek
Ilustrace: Jana Komárková
Obálka: Michal Ivan
Grafická úprava: Lukáš Tuma
Nakladatelství: Leonardo
Rok a místo vydání: 2011, Petřvald u Karviné
Vazba knihy: brožovaná
Počet stran: 320
Doporučená prodejní cena: 249,- Kč
Zdroj: půjčeno
7. vydání
ISBN 978-80-85951-69-1

3. díl ze série Zaklínač – zde mohou být zodpovězeny otázky z předešlých dílů!!

O knize:
Je po válce, Nilfgaard zvítězil nad Cintrou a nyní je v jeho područí. Přežilo jen velmi málo lidí, mezi nimi i mladičká princezna Cirilla, následnice trůnu. Jaké štěstí, že právě ona je osudem světa známého zaklínače Geralta. Jenže ochránit ji není lehké, hledá ji každý. Hlavně Emhyr, nilfgaarský císař.

Podaří se Geraltovi Ciri ochránit?

Můj názor:
Krev elfů je asi nejvydařenější díl zaklínače Geralta a Ciri. Byl napínavý, zábavný, dobrodružný, zkrátka jsem se rychle vžila do děje, až mě mrzelo, když jsem ji zavřela naposledy.

Potkáme se tu s Yennefer, Marigoldem, Yarpenem Zigrimovem, Nenneke, ale poznáme i některé nové postavy. Třeba jiné zaklínače, čarodějku Triss Ranuncul a v neposlední řadě Rienceho. Ne všechny bych Vám přála poznat, ale z větší části jsou všichni Geraltovi přátelé.

Nikdy jsem nebyla zastánce popisování cvičení nebo střílení (zde máváním mečem), ale Cirin výcvik byl opravdu zajímavý. Zaklínači s ní jednali jako s novým žákem a toto nebojácné děvče se nedalo ničím odradit. Celkově její pobyt na Kaer Morhen mě hodně bavil, až mi vadilo, že se děj přesunul jinam a s Ciri byly najednou jiné plány.

Už zde můžeme zpozorovat, jakým směrem se příběh bude ubírat a že Ciri je opravdu žádané děvče. Můžeme jen hádat, kdo stojí za jakými činy a kdo je čeho všeho schopen a co je ochoten obětovat, jen aby ji dostal. Bohužel tuto daň poznají i ti, kteří s tím mají pramálo společného. O to víc se jí Geralt snaží pomoct a udělat vše, aby se jí dostalo mimořádné péče. A když se Ciri stane zřídlem, jeho plány dostanou úplně jiný směr a všem je jasné, že to bude ještě náročnější, než jak si původně mysleli.

Jak už jsem psala na začátku, je to jedna z nejlepších knížek o Geraltovi. Jsem z ní opravdu nadšená. Už jen fakt, že jsem se od ní nemohla odtrhnout, o něčem svědčí. Tady se dočteme něco málo o každém zúčastněném a tady se vše začíná rozjíždět. Tady je malá ochutnávka té velké bitvy a honičky, války a hledání Ciri. Možná proto se mi to tak líbí. Protože ty chvíle Geralta s Ciri jsou tak vzácné, až to u srdce bolí (obrazně řečeno :D).

Tento díl můžu doporučit všem, kdo touží po pořádné dávce fantasy. Co to povídám, celou sérii doporučuji všem, kdo touží po pořádné dávce fantasy. Ale o tom až někdy jindy :)

Bodování: 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)