úterý 11. října 2016

Recenze ⭑ Meč osudu ⭑ Andrzej Sapkowski

Autor: Andrzej Sapkowski
Originální název: Miecz przeznaczenia
Přeložili: Stanislav Komárek, Jiří Pilch
Ilustrace: Jana Komárková
Obálka: Michal Ivan
Grafická úprava: Lukáš Tuma
Nakladatelství: Leonardo
Rok a místo vydání: 2011, Petřvald u Karviné
Vazba knihy: brožovaná
Počet stran: 400
Doporučená prodejní cena: 269,- Kč
Zdroj: půjčeno
V nakladatelství Leonardo 2. vydání
ISBN 978-80-85951-66-0

2. díl ze série Zaklínač – zde mohou být zodpovězeny otázky z předešlého dílu!!

O knize:

Opět se setkáváme se slavným zaklínačem Geraltem z Rivie a jeho přáteli. Prožijeme s ním čas v šesti povídkách a epilogu. Geralt se nejen musí vypořádat se svým osudem, ale také se svým životem a některé situace mu pěkně zavaří.

Nehledě na Geraltův život, opět se setkáme s Yennefer, Marigoldem, ale i novými postavami. Bude se muset vypořádat s drakem, svým sokem nebo třeba dopplerem…

Můj názor:
Druhý díl mě bavil stejně jako první. Některé povídky byly čtivé a některé trochu vleklejší. Ale takhle to u povídkových knížek bývá. Každopádně se to opět četlo velmi dobře. Bylo to zajímavé, veselé a poutavé. Částečně i napínavé a párkrát jsem se přistihla, že se směju skoro nahlas.

Nejvíce mě bavila povídka Meč osudu, Trochu se obětovat a Věčný oheň. Epilog byl také zajímavý. Honba za drakem byla vtipná, stejně tak svatba a doppler. Nikdy by mě nenapadlo, že se o svatbě může napsat tolik slov, vlastně tolik stránek a tak zajímavě a vtipně. Sapkowski prostě umí :) 

Jedna z nových postav je Ciri. Tuto holčinu jsem si moc oblíbila, už při prvních stránkách. Trochu panovačná princeznička, zato chytrá a bystrá. Myslím, že i Vám se dostane pod kůži. Naproti tomu Istredd mi byl krajně nesympatický. A ne, není to proto, že by Geraltovi dělal potíže. Prostě mi nesedl. Bohužel, pro něj.

Přestože je to povídková knížka, můžeme tu spatřit první náznaky o nastávající sérii. O čem bude a jaká bude. Já osobně se nemůžu dočkat, až se do ní opět ponořím :)

Bodování: 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)