čtvrtek 13. října 2016

Recenze ⭑ Lenobiin slib ⭑ P.C. Cast & Kristin Cast

Autor: P.C.Cast & Kristin Cast
Originální název: Lenobia's Vow
Přeložila: Jana Kunová
Obálka: Diana Delevová, Ondřej Nývlt
Nakladatelství: Knižní klub
Rok a místo vydání: 2012, Praha
Vazba knihy: e-kniha
Počet stran: 136
1. vydání
ISBN 978-80-242-3773-2

Novela k sérii Škola noci


O knize:
Lenobia se za pomoci své matky a lsti dostává k lepšímu životu. Cesta k němu ale není vůbec snadná. Musí překonat několik obtížností, přetvářku. Až se seznámí s hochem, do kterého se bezhlavě zamiluje. A samozřejmě, je označena…

Můj názor:
Nikdy jsem neměla v plánu to číst. Až mi ji kamarádka poslala jako e-knihu. Řekla jsem si: „Dobře, však se nic nestane.“ Nic jsem od ní neočekávala a taky jsem věděla proč. Už samotná Škola noci je nudná, takže toto není pro mě nijaké překvapení. Možná to bude znít divně, ale zrovna tahle kniha byla první, co jsem četla na čtečce. Asi bych se měla nad sebou zamyslet, že jsem ji pokřtila právě touto slátaninou :D

Je to slabé, hodně slabé. Nemůžu si pomoct, ale jediný důvod, proč to autorky psaly, jsou peníze. Zamilované, třináctileté a pubertální dívky si to koupí (nechci tu nikoho urazit, jen píšu, co si myslím, že si myslí autorky). Popravdě, nevím, proč jsem to dočetla. Asi proto, že jsem stále nemohla uvěřit tomu, co čtu a čekala jsem na nějaký zvrat. Něco zásadního. Nic zásadního se tu bohužel nedělo a já zjistila, že je to jen další z braků, který má oblbnout mladé dívky a vytáhnout z nich prachy.

Autorky píší stejným stylem, jako samotnou Školu noci. Žádné zdlouhavé popisy, složité vysvětlování. Je to jednoduché a prosté. Stránky se otáčejí rychle a knihu máte hned dočtenou. Nečekejte nic zásadního, složitého ani hlubokomysleného. 

Je to vlastně příběh odehrávající se kdysi, když byla Lenobie ještě dívka a zrovna v tu chvíli byla označena. V sérii se docela často odkazuje na minulost téhle učitelky v Tulse, ale nikdy to nebylo rozvedeno. Až tahle novela řekla, co se tenkrát stalo.

Když se nad tím zamyslím, tak je to škoda. Ten prvotní nápad měl potenciál. Já sama jsem Školu noci nadšeně kupovala a četla. Vážně mě to bavilo. Ale časem jsem přišla na to, že je to ztráta času a že je to zbytečně roztahané. Touto knihou mě autorky akorát utvrdily v tom, co si myslím a co jsem napsala výše. Ale to už jsem se rozepsala moc. O tom až v jiném článku, hodnotím přece jen Lenobiin slib.

Takže? Pokud chcete nemyslící slaďák, knihu otevřete. Pokud chcete něco smysluplného, ruce pryč.

Bodování: 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)