pátek 7. října 2016

Recenze ⭑ Letní smrt ⭑ Mons Kallentoft

Autor: Mons Kallentoft
Originální název: Sommardöden
Přeložila: Luisa Robovská
Obálka: Martin T. Pecina
Fotografie na obálce: Eva Lindblad
Nakladatelství: Host
Rok a místo vydání: 2011, Brno
Vazba knihy: vázaná s přebalem
Počet stran: 431
Doporučená prodejní cena: 329,- Kč
Zdroj: knihovna
1. vydání
ISBN 978-80-7294-583-2

2. díl ze série Malin Forsová – zde mohou být zodpovězeny otázky z předešlého dílu!!

O knize:
Ve Švédsku je nesnesitelné vedro. Za městem propukl nezvladatelný požár. Lidé jsou omámeni, všichni se snaží nějak přežít. Tove s Jannem odlétají na dovolenou a Malin nechají doma. Té se to moc nelíbí, ale co může dělat? Co kdyby se někdo zbláznil? Co kdyby se stala loupež? Vražda? Znásilnění?

Malin nemusí dlouho čekat. Zavolají ji k nalezené dívce, která byla pravděpodobně znásilněna. Než však stačí zjistit, co se jí asi stalo, objeví mrtvou dívku, která byla také znásilněna. Celé městečko ovládne chaos, co kdyby to byla jejich holčička?

Policie je v pasti, noviny na ně tlačí a oni nemají žádnou stopu. Kolik mrtvých musí být, aby našli toho šílence? A jaký je vlastně jeho počáteční motiv?

Můj názor:
Kniha obsahuje tři části, prolog, epilog a spoustu kapitol. Za skoro celý děj mě nic neuchvátilo, zápletka nijaká, napětí chybějící a očekávání také žádné. Díky krátkým kapitolám se kniha četla celkem rychle, ale byla nudná, otravná a zdlouhavá. Snad jediné zpestření byly myšlenky obětí, které promlouvaly k Malin a komentovaly celé vyšetřování.

Možná si říkáte, proč jsem ji teda neodložila? Ze dvou prostých důvodů. Nemám ráda nedočtené knihy a stále jsem doufala v nějaký zvrat. Ten se kupodivu ke konci knihy objevil a já se, dá se říct, konečně začetla a v duchu jsem se spolu s Malin snažila dostat vraha. Jenže ke konci knihy? To je ubohé skóre…

Na autorův styl psaní jsem si musela znovu zvyknout. Věděla jsem, co mě čeká, ale stále to bylo těžké a tak trochu šok. Jeho styl vyjadřování je jiný, než na jaký jsem zvyklá. Je takový unikátní a vzhledem k tomu, že píše detektivky, to celé posouvá do jiného rozměru. Přesto, je to průměrná detektivka.

Ve vyšetřování se dostanou k homosexuálům, neboť to má homofobní podtext. Nechápu, jak k tomu došli. Já tam nic homofobního neviděla, tudíž nechápu, proč začali podezřívat lidi s jinou orientací. Malin a těm jejím poskokům bych vrazila. Možná to byl jeden z mnoha důvodů, proč jsem se nemohla začíst. Příčilo se mi to…

Malin má opět osobní problémy, které chce vyřešit, ale prostě jí to nejde. Nedokáže rozumně uvažovat a promluvit si jako každý jiný dospělý člověk. Jenže ona raději strčí hlavu do písku, aby unikla skutečnosti. Také hodně vzpomíná na zimní případ. Na Anderssona, o kterém jste se mohly dovědět v prvním díle. Pokud jste začali touto knihou, možná Vás to donutí poohlédnout se po tom předešlém.

Bodování: 

2 komentáře:

  1. Pěkná recenze! :) Za sebe také musím říct, že nemám ráda nedočtené knížky, a i když se pak do čtení nutím, knížku raději dočtu, než že ji odložím ... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Já jsem nedočetla asi 3 knížky. Sice mě to štve, ale u jedné to bylo hotové utrpení. A tahle série je docela povedená, jen si na ni musí člověk trochu zvyknout. A jak jsem tu už někde psala, na Malin jsem si tak zvykla, že prostě to prostě musím dočíst celé :D Chci vědět, jak to s ní dopadlo :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)