středa 5. října 2016

Recenze ⭑ Beowulf

Autor: podle překladu E. Talbota Donaldsona
Originální název: Beowulf
Přeložila: Sylva Ficová
Obálka: Nataša Vaňková
Ilustrace na obálce: Jiří Hlaváček
Nakladatelství: Fragment
Rok a místo vydání: 2007, Praha
Vazba knihy: vázaná
Počet stran: 88
Zdroj: moje knihovna
1. vydání
ISBN 978-80-253-0536-2

O knize:
Beowulf je bájný epos, vypravující o hrdinovi, který bojuje proti hroznému a zlému démonovi jménem Grendel. Beowulf je statečný válečník, který na nic nečekal a přispěchal na pomoc dánskému králi. Grendel až moc dlouho terorizoval jeho lid…

Kniha ovšem není jen o tomto příběhu. Je o Beowulfovi samotném. Zde se dozvíte celý jeho život.

Můj názor:
Beowulf je o hrdosti, lsti a statečnosti. Beowulf jako hrdý válečník, se snažil zachránit dánského krále a jeho lid. Jeho síla a oddanost byli nepřekonatelné. Ale jako každý válečník, i on měl své hranice. Svou hranici překročil a někdy se prostě věci nevyvinou tak, jak byste si představovali.

Abych se přiznala, knihu jsem si koupila kvůli animovanému filmu z roku 2007, který se mi moc líbil a na kterém jsem tenkrát byla v kině. A když jsem tento příběh našla v knižní podobě? Bylo jasné, že bude můj. Jenže ona knižní podoba nebyla tak úplně podle mých představ. Ne že by se to četlo špatně nebo zdlouhavě nebo nudně. Prostě jsem myslela, že to bude o hodně lepší. Moje očekávání bylo zkrátka moc velké a já nakonec byla zklamána. Což je velká škoda, protože věřím, že kdybych tenhle epos prvně četla a až pak viděla film, měla bych určitě jiný názor.

Na druhou stranu, je to staré přes tisíc let a tenkrát to muselo něco znamenat. Vlastně i teď to má své kouzlo. Jen jaksi nepatřím mezi ty, kteří ono kouzlo dokáží ocenit v plné parádě. A určitě si myslím, že až vezmu tuhle útlou knížku opět do ruky, až budu o hromadu starší, určitě se mi bude líbit zase o něco víc. Možná ne úplně, ale bude to jiné.

Proto si myslím, že tohle bude přesně pro ty, kteří se zajímají o historii a mýty a legendy.

Bodování: 

4 komentáře:

  1. Tyjo tak já bych to udělala úplně stejně jako ty (tedy, že bych po knize okamžitě sáhla), protože ten film se mi taky moc líbil :)
    Měj se krásně, Ivet a snad se ti příští knížka zalíbí o fous víc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě, mě se film líbil hrozně moc. Tak nebylo co řešit. A věřím, že se mi kniha taky nakonec zalíbí. Tak snad.. :)

      Vymazat
  2. O filmu (i knize) jsem slyšela, ale musím se přiznat, že jsem ho neviděla (alespoň, co si pamatuji, nebo spíš nepamatuji :D) Po tvé recenzi raději sáhnu právě po tom filmu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Film rozhodně doporučuji. Ten se mi hodně líbil :) Sama přemýšlím, že se na něj podívám znovu :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)