neděle 2. října 2016

Zaujalo mě #9

Po více jak měsíci jsem tu s dalším článkem v rubrice Zaujalo mě. Tentokrát je to sedm knížek a už vlastně ani nevím, kde jsem na ně narazila. Výsledek je ale stejný: chtěla bych je někdy přečíst. Možná až nebudu mít co? Nebo až je budou mít volně v knihovně bez zamluvení? Dost mé filozofie, jdeme na na ně :)

Jako první tu mám Rudou královnu. Zrovna nedávno vyšel druhý díl, Křišťálový meč a mám ten dojem, že zrovna díky tomuto dílu jsem si této série všimla. Ano, zase série. Už mi z toho vážně začíná hrabat :D Ale vypadá to, že autorka Victoria Aveyard má u nás velký úspěch. Jsem moc zvědavá, jaké knihy vlastně budou :)

Anotace:
Chudobou zasaženi Rudí žijí pod nadvládou Stříbrných - elitních bojovníků s nadpřirozenými schopnostmi. Pro sedmnáctiletou chudou dívku Mare Barrow se ale asi nikdy nezmění to, že patří mezi Rudé.
Mare pracuje v paláci Stříbných, v městě, které nenávidí. Rychle nicméně zjišťuje, že přesto, že jí v žilách koluje červená krev, ovládá smrtící sílu. Taková, která je pro Stříbrné hrozbou a která by mohla zničit jejich nadvládu.
Moc ale představuje nebezpečnou hru. Kdo v tomto světě rozděleném krví vyhraje?

Irka Lucinda Riley před dvěma lety napsala knihu Sedm sester: Maiin příběh. Tento román mě okamžitě zaujal a myslím, že bude nejen napínavý, ale i tajemný a tak trochu toho psychologického rázu. Přece jen minulost Maiiných rodičů je tajemný a smutný. 

Anotace:
Na luxusní sídlo Atlantida na soukromém poloostrově ženevského jezera se sjíždí z různých koutů světa šest mladých žen, které přivedla domů smutná událost: smrt jejich adoptivního otce. Každá ze sester dostává jako dědictví i dopis s údaji, podle nichž může najít svou biologickou rodinu.
A tak se nejstarší ze sester, půvabná překladatelka Maia, ocitne v Brazílii, kam ji souřadnice z otcova dopisu zavedou. V Riu de Janeiru se s pomocí místního spisovatele Floriana vydává po stopách vznešené a kdysi mocné rodiny Aires Cabralových a zjišťuje, že při odhalení záhady svého původu se musí vrátit o několik generací zpátky. K prababičce Izabele, která se během stavby slavné sochy Krista jako již zasnoubená osmnáctiletá dívka dostává s rodinou hlavního architekta projektu do Paříže, kde se vášnivě zamiluje do mladého sochaře Laurenta. Jejich tajná láska pokračuje i v Riu, a ačkoli se Izabela kvůli rodičům provdá za svého urozeného snoubence, nezůstane bez následků… Maia během pátrání po pohnutých osudech žen ze své rodiny propadá víc a víc kouzlu rodného Ria, ale i kouzlu svého sympatického průvodce. Cesta do minulosti jí pomáhá smířit se s nešťastným rozhodnutím v mládí, které po léta tajila…

Harry Potter a prokleté dítě, to snad ani nemusím představovat. Tahle divadelní hra rozpoutala davové šílenství a každý o ní debatuje a debatuje. Protože jsem četla všechny díly o Harrym, jsem moc zvědavá, jaká bude právě tahle hra určená na prkna. Ráda bych to viděla i na vlastní oči, ale o tom si můžu nechat zdát. Je zajímavé, že scénář nenapsala samotná Rowlingová, ale Jack Thorne. Což bude určitě takové malé zpestření :)

Anotace:
Speciální vydání pracovního scénáře.
Harry Potter to nikdy neměl snadné a teď, jako přepracovaný zaměstnanec Ministerstva kouzel, manžel a otec tří školáků, to má ještě těžší.
Potýká se s minulostí, která nechce zůstat tam, kam patří, a jeho nejmladší syn Albus se mezitím musí prát s tíhou rodinného dědictví, o které nikdy nestál. Minulost a současnost se čím dál hrozivěji prolínají a otec i syn zjišťují nepříjemnou pravdu: temnota někdy vyvěrá z nečekaných míst.
Divadelní hru Harry Potter a prokleté dítě na námět J.K. Rowlingové, Johna Tiffanyho a Jacka Thornea napsal Jack Thorne. Je osmým příběhem ze série o Harrym Potterovi a zároveň prvním, který se oficiálně dočkal divadelního zpracování.

Další knihou je Vdova. Na ni jsem narazila čistě náhodou na DK, jeden uživatel na ni napsal recenzi a právě ona recenze mě na ni nalákala. Vážně vypadá dobře a tento psychologický thriller slibuje, že se od něj neodtrhnete a budete otáčet jednu stránku za druhou. Tohle je prvotina od Fiony Barton, která se jako novinářka pohybovala v oblasti násilí. Takže je jasné, že tím víc jsem na knihu zvědavá :)

Anotace:
Temný psychologický thriller pro čtenáře, které uhranula Zmizelá nebo Dívka ve vlaku.
Jeho tvář byla všeobecně známá z titulních stránek novin: opovrhované monstrum, které podle všeobecného mínění spáchalo hrůzný zločin. Nebyl však za něj nikdy odsouzen. A Jean Taylorová byla ženou toho monstra.
Většinu svého života strávila v roli dokonalé manželky. Neochvějně stála po boku svému muži i poté, co byl obviněn z vraždy dítěte, přestože kvůli tomu musela snášet zlostné pohledy, přišla o přátele i o práci. Teď je ale její muž mrtvý a lidé chtějí vědět, jaké to bylo, žít po jeho boku. Co se vlastně tenkrát stalo. Jean může konečně vyzradit všechna tajemství.
Pravda – to je to, co po ní všichni chtějí. Zajímá se o ni novinářka, pro kterou je exkluzivní rozhovor s ženou pedofilního vraha vrcholem kariéry. A ještě intenzivněji se snaží pravdu odhalit inspektor Sparkes, pro něhož je tento případ letitou noční můrou. Policajtský instinkt mu napovídá, že se Jeanina maska mlčenlivosti bortí, že se brzy stane něco zásadního...

Pak tu máme knihu od mého oblíbeného autora Mika Waltariho. Příběh se jmenuje Velká iluze. Jedná se o román, kde se odehrává milostný trojúhelník. Z komentářů na DK jsem vyčetla, že je to trochu filozofické a hůř se člověk začte, čehož se trochu děsím. Přece jen ne vše se mi od tohoto autora čte dobře. Ale hodlám to risknout a už teď se nemůžu dočkat, až si knihu objednám. Navíc má krásných 160 stránek, takže doufám, že to bude jednohubka.

Anotace:
Redaktor Hart potká v Helsinkách známého a oba spolu odejdou do salonu paní Spindellové. Zde se seznámí se zahořklým spisovatelem Hellasem a krásnou Caritas, do níž se na první pohled zamiluje. Milostný trojúhelník vždy znamená problémy…

Další knihou je Norma. Ta je také od mé oblíbené autorky, Sofi Oksanen. Mám od ní všechny knihy a zatím jsem nečetla jen jednu. A tahle vypadá opravdu zajímavě. Prý to bude thriller, z čehož jsem ještě víc nadšená. Už teď se nemůžu dočkat, jak se do knihy pustím. Jak se Sofi s tímto žánrem vypořádá? Bohužel musím ještě pár dní počkat, kniha totiž vychází 24.10.

Anotace:
Hlavní postavou nového románu Sofi Oksanen je mladá žena Norma Ross, která bydlí v helsinské bohémské čtvrti Kallio. Je osamělá, avšak osamělost je částečně dobrovolná. Jediným blízkým člověkem, a také jediným, kdo znal Normino tajemství, byla její matka Anita. Ta spáchala sebevraždu skokem pod metro… Po pohřbu kontaktuje Normu neznámý muž a přesvědčuje ji, že je i v jejím zájmu si s ním promluvit. Strhující thriller z pera známé finské spisovatelky.

Vážně byste mi měli zakázat chodit na DK, protože jsem právě před chvílí objevila další knihu, která mě zaujala natolik, že jsem ji téměř okamžitě zaškrtla do kolonky "Chystám se číst". Tento pohádkový příběh (určitě to bude pohádkové :D) se jmenuje Mezi elfy proti své vůli. Napsala ji Němka Sandra Regnier. Opět se jedná o sérii, tohle je první díl z Panův tajemný odkaz. Je to řazeno mezi fantasy, ale i pro mladší čtenáře. Jsem na to nesmírně zvědavá :)

Anotace:
Felicity Morganová je ta nejobyčejnější holka z celého Londýna. Je jí sedmnáct, ještě nosí rovnátka a móda je pro ni cizí slovo. Je pořád nevyspalá, protože vypomáhá mámě v jejich hospodě. Když se ve škole objeví nový kluk, krasavec, ze kterého jsou všechny holky naprosto paf, je jí to nějak jedno. Jenže on je jí pořád v patách, jako by byla jediná holka na celém světe. Někdy se na ni podívá tak, jakoby uměl číst její myšlenky. Krásně voní senem a rašelinou, a navíc je vtipný a chytrý. Když jí jednoho dne řekne, že právě ona je podle věštby předurčená, aby zachránila říši elfů, pomyslí si, že se asi zbláznil. Zblázní se i ona a vydá se s ním na cestu za tajným posláním?

Tak to je prozatím vše. Spousta zajímavých knih a já nevím, do které se mám pustit dříve. Respektive, kterou si z knihovny půjčit jako první. Poradíte? :)

Anotaci i fotky knih jsem použila z Databáze knih.

4 komentáře:

  1. Těžko radit, ale já se rozhodně co nejdříve pustím do Vdovy a HP :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vdova mě taky hodně láká. Tak uvidím, kdy se do čeho pustím :)

      Vymazat
  2. Za mě Harry nebo Rudá královna :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo, pěkný výběr :) Fakt se na ty knihy těším :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)