neděle 28. srpna 2016

Recenze ⭑ Farma zvířat ⭑ George Orwell

Autor: George Orwell
Originální název: The Animal Farm
Přeložil: Gabriel Gössel
Ilustrace: Martin Velíšek
Obálku navrhl, graficky upravil a sazbu zhotovil: Libor Batrla
Nakladatelství: Aurora
Rok a místo vydání: 2004, Praha
Vazba knihy: vázaná s přebalem
Počet stran: 152
Doporučená prodejní cena: 165,-Kč
Zdroj: knihovna
1. vydání
ISBN 80-7299-075-6

O knize:
Pan Jones vlastní Panskou farmu, ale už nějakou dobu se mu nedaří. Až jednoho dne se všechna jeho zvířata vzbouří a vyženou jak jeho, tak jeho čeledíny. A farma je jejich. Provedli malou revoluci. Starý Major vše vymyslel a až po jeho smrti se velení ujali Napoleon a Kuliš. Ovšem Kuliš měl hlavní slovo a snažil se vše vyvést v dokonalosti, a aby se zvířata měla líp jak za vlády lidí. Neboť všichni, kdo mají dvě nohy, jsou nepřátelé.

Jenže to by nebylo, aby se i zde nezačaly dělat čachry ve vedení. A tak je jednoho dne Kuliš vyhnán a jeho místo zaujímá Napoleon, který je velice prohnaný a vynalézavý. Povede si farma pod Napoleonovým vedením líp jak za vlády lidí? Jsou na tom zvířata opravdu líp?

Můj názor:
Kniha, kterou musím mít! Tady je nádherná ukázka toho, jak je dobromilec svržen a jeho místo zaujímá tyran. Tady máte nádhernou ukázku toho, jak se vymývají mozky, aby si nikdo nic nepamatoval a pracovali usilovněji za domněnky, že jsou na tom líp, přestože opak je pravdou.

Přečetla jsem ji jedním dechem. Je zábavná, ale také Vám přeběhne mráz po zádech. Po přečtení člověk pochopí mnohé. Pochopí, jaké to asi bylo, za totality (z učebnic to není to pravé).

Nikdy by mě nenapadlo, že bych si Farmu zvířat mohla přečíst. Nikdy mě nezaujala, a tak jsem ji vyšoupla z hlavy. Ale Nikki SixxHeroinovém deníku píše, jak na ní ve své nejtěžší drogové závislosti ujížděl. Zní to divně, já vím, ale tohle mě prostě donutilo se po ní podívat a vůbec toho nelituju. Doporučuji každému, kdo hledá nějakou knihu. Navíc splníte jeden bod z povinné četby k maturitě a má jen 152 stránek. No neberte to :)

Bodování: 

2 komentáře:

  1. To je prostě Paní knížka! I na mě měla velký vliv, četla jsem ji už myslím vícekrát a viděla i to animované zpracování, které je vážně dobré! A taky vévodila mému maturitnímu seznamu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak animované zpracování jsem neviděla. Ale asi bych to měla změnit :) Tuhle knížku opravdu chci, takže ji znovu otevřu, až se mi ji podaří sehnat. Chtěla bych tohle vydání, takže to bude chvilku trvat. Ale i tak se na ni moc těším :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)