úterý 30. srpna 2016

Zaujalo mě #8

Dlouho jsem Vám neukázala knihy, které mě v poslední době zaujaly a já se rozhodla je jednou přečíst. Dneska je to várka opravdu velká. Čítá pěti knih, takže se pohodlně usaďte a jdeme na to :)

První knihou je Slib mlčení. Je to první díl ze série Kate Burkholder a letos už vyšel díl třetí: Střípky ticha. A právě díky němu jsem si této série všimla. Jedná se o detektivku od americké spisovatelky Lindy Castillo. Tahle série čítá devíti knih, jak jsem právě z autorčina webu zjistila a pokud se mi zalíbí, mám se na co těšit :)

Anotace:
Za mrazivé zimní noci je nalezeno tělo mladé dívky. Vyšetřování vraždy se ujme Kate Burkholderová, šéfka policie v městečku Painters Mill v ame­rickém Ohiu. Už v Kateině dětství se udála série vražd, kterým se tato nápadně podobá. Dokonce i Kate sama se tehdy stala obětí útoku vraha. Sice přežila, ale jeho důsledky ji donutily vystoupit z místní skupiny Amišů, mírumilovné farmářské komunity, z níž pochází. A nyní to vypadá, že se vrah vrátil. Kate je odhodlaná případ vyřešit, k tomu však potřebuje pomoc své rodiny. Podaří se jí ochránit občany města a přitom si uchovat temné tajemství, které by ji mohlo zničit?

Na druhou knihu jsem narazila u Pinky a právě její recenze mě na ni nalákala. Jedná se o Trojice od Sarah Lotz. U nás je to první kniha vydaná od autorky a jsem na ni velmi zvědavá. Myslím, že tento thriller mě mile překvapí, i když na DK má jen 70%.

Anotace:
Čtyři letecké katastrofy na čtyřech kontinentech během jednoho jediného dne. Svět je v šoku a na pokraji paniky. Vyšetřovatelé vylučují jednu příčinu za druhou – za pády letadel nestojí ani teroristické útoky, ani nepřízeň počasí. Jako zázrakem je přežily tři děti a jistý náboženský fanatik došel skálopevného přesvědčení, že ti tři – novináři je nazvali Trojice – zvěstují apokalypsu. A že bude třeba začít se připravovat na soudný den. Co když má pravdu? A byli opravdu jen tři? A může za jejich podivné chování skutečně jen šok z prožitého traumatu a neutichající zájem médií?
„Trojice je přesvědčivý, suverénní román provokující k zamyšlení a zasluhující si co nejširší možné čtenářské publikum.“ – The Independent.

Nejmenuji se Miriam je třetí knihou a na ni jsem zase narazila tady. Napsala ji švédská spisovatelka Majgull Axelsson a jedná se o román, který je zasazen do druhé světové války a koncentračních táborů. Je mi jasné, že to bude silná kniha a asi na ni nebudu vždy mít nervy a silný žaludek. Ale jsem ochotna to podstoupit. A pokud mě kniha zaujme, poohlédnu se po zbylých dvou knihách od této autorky: Dubnová čarodějka a Ta, kterou jsem se nestala.

Anotace:
Z pekla německých koncentráků si nese tajemství, o němž dokáže promluvit až před smrtí.
Miriam Adolfsson slaví pětaosmdesáté narozeniny. Když ale dostane stříbrný náramek, práci cikánského šperkaře, stane se něco naprosto nečekaného. „Nejmenuji se Miriam!" Po tomto ohromujícím prohlášení stará paní otevře stavidla vzpomínek, které pohřbila hluboko v sobě.
Není Židovka, jak se všichni včetně její rodiny domnívali. Je Cikánka. Její pravé jméno zní Malika. Jejího bratra zahubil v Osvětimi doktor Mengele, zatímco ji posadili do transportu do Ravensbrücku. Aby přežila, oblékne si šaty židovské dívky Miriam, která strašlivou cestu zaplatila životem.
Stane se někým jiným.
Vyjít s pravdou ven se ale neodváží ani po osvobození. Ve Švédsku, kam přišla po válce, jsou Cikáni na okraji společnosti. Ani její manžel o tom nikdy neměl tušení. Jenže teď už Malika mlčet nemůže..

Předposlední knihou je Dokonalé ticho. Tahle by měla teprve vyjít, skoro v polovině září a na ni se obzvlášť těším. Od Rosamund Lupton jsem četla předešlé dvě knihy a byla jsem z nich nadšená. Na V plamenech si dokonce dost často vzpomenu, takový na mě udělala dojem. Sice mám obavy z té Aljašky, ale to přežiji. Tahle kniha je prostě ve velkém očekávání :)

Anotace:
24. listopadu se Angličanka Yasmin s desetiletou dcerou Ruby vydají na cestu přes severní Aljašku. Pátrají po Rubyině otci Mattovi, který se při katastrofálním požáru inuitské vesnice ztratil v polární divočině. S každou další mrazivou mílí se hrouží stále hlouběji do nekonečné polární noci. A Ruby, která je od narození úplně hluchá, musí čelit temnotě, v níž se nemůže dát vést ani zrakem. Nehodlá milovaného otce opustit za žádnou cenu. Avšak zima je svírá v ledových spárech stále pevněji… a kdosi je ve tmě sleduje.
„Rosamund Luptonová ve vrcholné formě!“ Daily Mail
„Elegantní, ledově jedinečný thriller – nic podobného už letos číst nebudete.“ The Observer

A proto skáču. Tak se nazývá kniha pátá a poslední. Tohle bude hodně citové, zvláštní a zajímavé. Prostě... Nevím, jak to vyjádřit. Je to podle skutečné události a dostaneme se do mozku chlapce Naoki Higašida, který trpí autismem. Co si myslí? Jaké má pocity? A proč je takový jaký je? Takže chápete? V rodině nikoho s autismem nemám a ani nikoho neznám, ale přesto mě to zajímá.

Anotace:
Vnitřní svět třináctiletého chlapce s autismem.
Mladý spisovatel, básník a bloger z Japonska trpí tak silnou formou autismu, že nedokáže mluvit. Jeho vidění světa je však neuvěřitelně bohaté, citlivé a inteligentní. Dokázal to v bestselleru A proto skáču, který ve svých třinácti „sepsal“ za zcela mimořádných okolností. Metodou ukazování znaků na papírové matrici odpověděl na osmapadesát otázek, jež mu ostatní často kladou: Proč nemůžeš být chvíli v klidu? Proč se učíš nazpaměť jízdní řády? Co je nejhorší, když má člověk autismus?
Unikátní knihu v Japonsku objevil britský spisovatel David Mitchell, sám otec autistického syna, společně s manželkou ji přeložil do angličtiny a Higašidu a jeho niterné svědectví proslavil po celém západním světě. „Představte si, že se nacházíte v místnosti s dvaceti radiopřijímači. Všechny hrají a naplno se z nich linou hlasy a hudba. Nejde je vypnout ani ztlumit a místnost nemá okna ani dveře, takže jedinou úlevu vám přinese až naprosté vyčerpání,“ přibližuje v sugestivní předmluvě Mitchell pocity lidí s autismem.

Anotaci i fotky knih jsem použila z Databáze knih.

2 komentáře:

  1. Já se zblázním, Ivet, zase mám na svém TBR téměř všechny! Doufám, že se alespoň k některým dostaneš, protože by mě moc a moc zajímal tvůj názor. Obzvlášť třeba na Nejmenuji se Miriam :)
    Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaká náhoda :D Na Nejmenuji se Miriam jsem hodně zvědavá. Doufám, že se mi někdy dostane do rukou (bude v knihovně). Tak snad.. Každopádně si pak ráda přečtu zase tvůj názor :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)