pátek 1. ledna 2021

Čtenářská výzva 2021: 13. téma

Původně jsem si myslela, že všechny témata stihnu napsat do konce roku. To se mi nepovedlo a vlastně to je jedno. Postupně navrhnu knihy ke zbývajícím tématům.

13. Kniha, jejíž název se skládá z 21 písmen
13. téma je rozhodně zajímavé. Napadlo mě, zda vůbec takovou knihu najdu, ale nakonec se zadařilo. Najela jsem na své "Chystám se číst" na Databázi knih a začala počítat. Bylo to zdlouhavé a namáhavé, ale s výsledkem jsem spokojená. Zajímá Vás, jaké knihy mi vyšly?

Ještě dodám, že "ch" beru jako jedno písmeno. V diskuzi na DK byla položena otázka, zda se to má počítat za jedno nebo dvě písmena. "Ch" v české abecedě najdeme, tudíž odpověď je zcela jasná.

Kateřina Šardická - Zmizení Sáry Lindertové
Anotace:
Jednoho podzimního večera vešla bezproblémová studentka Sára Lindertová do metra a víckrát ji nikdo neviděl. Hlavní vyšetřovatel Richard Ehler spojuje Sářino zmizení se starým případem, který mu ani po letech nedává spát.
Po dívce pátrá i její sestra Klaudie se Sářiným přítelem Oliverem. Oni i policie vědí, že nezmizela dobrovolně, a brzy zjišťují, že není jediná, po kom se slehla zem. V metru totiž začíná mizet stále víc lidí. Klaudie je přesvědčená, že hluboko pod městem žije něco, co se nedá vysvětlit ani popsat. Neviditelné zlo, které lační po další oběti. A tou má být ona...

Lisa Daily - Ve třiceti (poprvé) single
Anotace:
KDYŽ SE VÁM MANŽEL PŘIZNÁ, ŽE JE GAY, MUSÍTE SE VE TŘICETI ZNOVU NAUČIT RANDIT!
Od chvíle, kdy Alex potkala svého nastávajícího ve školce nad modelínou, je jejich život nalinkovaný jako podle pravítka. Žijí si báječně, bydlí v nádherném domě s výhledem na zátoku a mají skvělou práci, kterou zbožňují. Má to jediný háček: Alexin manžel Michael je gay. O téhle skutečnosti se jí ale zapomněl celých třiadvacet let zmínit.
Alexin dokonale naplánovaný život se náhle hroutí jako domeček z karet, biologické hodiny tikají jako časovaná jaderná bomba a Alex prahne po pohádkově krásném šéfkuchaři, který právě otevírá novou prvotřídní restauraci. Shodou okolností se bohužel jedná o jejího klienta a Alex nechce míchat práci se soukromím.
Jak při hledání nové lásky proplout nástrahami moderního randění jí radí ujetá partička známých, včetně jejího homosexuálního ex-manžela, neomalené politické poradkyně, energicky masochistického jogína a osmdesátileté vyznavačky marihuany.

Patricia Harman - Porodní bába od řeky Hope
Anotace:
Výjimečný prozaický debut vtáhne čtenáře do 30. let 20. století, kde se v drsných apalačských horách denně odehrávají nesmírné křivdy i zázraky života. Patience Murphyová, mladá samotářská žena, jejíž minulost obestírá tajemství, je nejtalentovanější porodní bába na míle daleko. Přirozeně ji to táhne tam, kde je chudoba největší a kde si černošští usedlíci nemohou dovolit drahého doktora. Patience si pomalu buduje reputaci a přivádí na svět děti, které by – spolu se svými matkami – jinak nepřežily. Její schopnosti propůjčované těm nejubožejším jsou však lidem v uzavřené a předsudky zamořené komunitě trnem v oku. Když si za pomocnici vybere černošku, přitáhne k sobě další vlnu zášti, ale také mnohá nečekaná spojenectví.

Kim Harrison - Mrtvá čarodějka přichází
Anotace:
Další příspěvek do naší řady urban fantasy. Pokud vás oslovila Měsíční píseň nebo Krevní pouto, tak je to ta pravá volba.
V románu Mrtvá čarodějka přichází Kim Harrison představuje alternativní Zemi, v níž je lidstvo zdecimované virovou epidemií. To umožní vystoupit z odvěké ilegality inderlanďanům, nadpřirozeným bytostem typu upírů, vlkodlaků, skřítků a dalších. Lidé jsou v menšině, proto se s těmito bytostmi musí naučit koexistovat, což s sebou nese mnohé problémy. Hlavní hrdinka příběhu, mladá čarodějka Rachel Morganová, pracuje jako vyšetřovatelka Inderlandské bezpečnostní agentury (IBA), jejímž úkolem je potírání zločinů spáchaných inderlanďany. I když má výsledky, je svými nadřízenými přehlížena a dostává jen podřadné případy. Proto není se svou prací příliš spokojená a uvažuje o odchodu z agentury. Jenže v IBA zaměstnanci výpovědí nedávají… Rachel to přesto zkusí a spolu s upírkou Ivy a skřítkem Jenksem založí vlastní soukromou agenturu. To však IBA odmítá tolerovat a na čarodějčinu hlavu je vypsaná odměna. Z Rachel se stává živý terč a její šance na přežití jsou minimální. Je z ní vlastně mrtvá čarodějka…

Ninni Schulman - Dívka se sněhem ve vlasech
Anotace:
Novinářka Magdalena Hanssonová se po vysilujícím rozvodu přestěhovala se svým šestiletým adoptivním synem Nilsem do rodného Hagforsu, malého města v malebné oblasti Värmlandu. Hledat náměty pro psaní do místních novin jí připadalo jako docela příjemná změna. Pro Magdalenu nebylo snadné vrátit se ke starému životu. Mnozí ji vítají ze zvědavosti, jiní na ni reagují odmítavě či závistivě. Časem řeči utichají a Magdalena si konečně začíná vychutnávat maloměstskou idylu. Ovšem jen do okamžiku, kdy během mimořádně chladné silvestrovské noci zmizí šestnáctiletá Hedda. Celé dny není po dívce ani stopy, policie přešlapuje na místě a Heddiny rodiče propadají zoufalství a ztrácejí veškerou naději. Zatímco dál píše Magdalena články pro městský plátek, cítí účast s rodiči nezvěstné Heddy. A když je později nalezena mladá dívka s průstřelem hlavy, nabízí se otázka: Je to Hedda? Magdalena se rozhodne vyšetřovat na vlastní pěst. Myslela si, že toto odlehlé a klidné místo svého rodného města zná velice dobře, ale ukazuje se, že zde žijí lidé, kteří by udělali cokoliv, aby jejich tajemství zůstalo skryté…

Stieg Larsson - Muži, kteří nenávidí ženy
Anotace:
Globální bestseller - vychází ve 34 zemích - dosud prodáno více něž 6 000 000 výtisků. Novinář Mikael Blomkvist má za úkol vyšetřit starý kriminální případ: Harriet Vangerová, vnučka průmyslníka Vangera, zmizela beze stopy téměř před čtyřiceti lety. Blomkvist se seznámí s Lisbeth Salanderovou, mladou svéhlavou ženou, nepřekonatelnou hackerkou, která se stane pro jeho pátrání nepostradatelnou. Blomkvist a Salanderová tvoří neobvyklý pár, ale dokonalý tým. Společně začnou brzy rozkrývat temnou a krvavou rodinnou historii. Trilogie Milénium nové hvězdy švédské kriminální literatury Stiega Larssona sklidila ihned po svém vydání mimořádný úspěch u čtenářů i kritiky.

Nakonec netuším, jakou z výše uvedených zvolím. Lákají mě naprosto všechny.

Vy máte vybráno?

10 komentářů:

  1. Když vyšlo tohle téma, stoupla jsme si k polici svých knih, které čekají na přečtení a začala jsem počítat :-)
    Když to bylo 20 nebo 22 písmen tak jsme vždycky nešťastně zamručela!
    Nakonec ale shodou okolností mám od Grady recenzáček, který toto téma splňuje: Poslední vlak do Londýna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, tak 20 nebo 22 mi vycházelo často. Nebo 18 a 19, co se tvářilo jako 21:D
      Jeden rok je dlouhá doba, tak třeba ještě narazím na něco nového :)

      Vymazat
    2. z tvého výčtu ti mohu doporučit Dívku se sněhem ve vlasech, kdysi jsem ji četla a nebyla špatná! ale na druhou stranu bych ji nezařadila ani mezi 5 hvezdickove knihy...

      Vymazat
    3. Knihy, které si zaškrtávám k přečtení sotva po vydání a po roce nebo dvou nemají moc kladná hodnocení nezatracuji. Jednou mě něčím zaujaly a ráda bych si je přečetla. Chci si udělat svůj názor, takže že nepatří mezi 5 hvězdičkové knihy mě neodradí :D

      Vymazat
  2. S tímhle tématem mám zatím docela problém. :) Všechny knihy, které bych si chtěla přečíst a mají dlouhý název, jsou vždy o písmenko nebo dvě kratší/delší... :) budu muset ještě hodně hledat a počítat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslela, že se snad nedopočítám a knihu nenajdu. Nebo aspoň takovou, která by mě zajímala :D Nakonec jsem z více jak 350 knih našla 6. To není moc veselé.. Ale pořád si říkám, že lepší než nic :D

      Vymazat
  3. Skvělé tipy do výzvy :)Leots ji hodlm dotáhnout do konce :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já bych ji ráda dotáhla do konce. Zatím se to vyvíjí dobře :)

      Vymazat
  4. Muži, kteří nenávidí ženy je dost dobrá kniha. Škoda, že už jsem ji četla. Ale do výzvy na toto téma se mi hodí Zmizení Sáry Lindertové, doma určitě ještě najdu několik knih, co se mi budou hodit, ale nechce se mi teď počítat :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Muži, kteří nenávidí ženy se chystám od vydání, ale je šílené, kolik uteklo let a já knihu ještě ani nedržela v ruce. No, myslím, že teď je pravá chvíle. Já jsem popravdě počítala jen ty zaškrtnuté na DK, nepřečtené doma v knihovně tam zaznamenané nemám, takže by mi tam možná nějaká taky pasovala :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)