čtvrtek 19. listopadu 2020

Recenze ✩ Román z pokoje 128 ✩ Cathy Bonidan

Autor: Cathy Bonidan
Originální název: Chambre 128
Přeložila: Hana Davidová
Nakladatelství: Metafora; edice 7lásky (svazek 13)
Rok a místo vydání: 2020, Praha
Vazba knihy: brožovaná
Počet stran: 248
Zdroj: moje knihovna
1. vydání
ISBN 978-80-7625-110-6

O knize:
Anne-Lise najde v hotelovém pokoji 128 rukopis knihy, který neodolala otevřít a rovnou si ho přečetla. Jenže záhy zjišťuje, že není tak úplně dokončen. Najde v něm adresu a i s dopisem jej zasílá autorovi s prosbou o dokončení. Sylvestre je v šoku. Nevěřil, že se ještě někdy najde, tím spíš po 33 letech. Anne-Lise odepíše, která však neváhá ani vteřinu a roztáčí kolotoč nevídaných událostí…  

Můj názor:
Román z pokoje 128 je v pořadí již třináctý svazek z edice 7lásky, kterou vydává nakladatelství Metafora pod záštitou Grada Publishing. Autorka Cathy Bonidan pro nás byla prozatím neznámá a svůj román pojala netradičně.

Zkrátka první autor vnesl do knihy čistotu a citlivost, které mě dokázaly rozechvět, druhý autor knihu obohatil o jazykovou vytříbenost, nad níž by zaplesal každý učitel mateřského jazyka.
Příběh je psán formou dopisů mnoha lidí, kteří řeší jeden jediný problém. Nejčastější dopisovatelka a také naše hlavní hrdinka, která všechno spáchala, se jmenuje Anne-Lise Briard. Vše se děje v rozmezí necelého tři čtvrtě roku.

Když našla Anne-Lise nedokončený román, byla uchvácena. Jeho kouzlo, slova a vcítění ji nadchlo a dodalo naději v další dny. Někdo však dopsal druhou polovinu, z které je cítit jiné poselství a Anne-Lise by ráda věděla, kdo to byl. Kdo našel odvahu jej dopsat? Vrhá se na detektivní dráhu a neváhá kontaktovat všechny, kdo s románem měl co do činění.

Každý román má něco do sebe. Každý román nám něco dá nebo vezme. Otevře oči, dodá naději, zahřeje u srdíčka nebo rozbrečí. A přesně takové emoce vyvolal onen román v každém, kdo jej ze všech přítomných dopisovatelů četl. Každý z nich nám přednese svůj příběh. Jak jej našel a jak silné pocity v něm zanechal. Někteří neopomenou přijít se svým životním údělem a trápením. A popravdě, o to víc jsem chtěla vědět, jak moc dobrý román je. Jaké pocity by zanechal ve mně? Jak byl napsán? A o čem vlastně byl? Toto všechno nám autorka Cathy Bonidan napsala jen povrchově, zato velice dobře popsala emoce všech zúčastněných.

Ani jsem nevěděla, co mám od knihy očekávat ani, zda se mi bude líbit. A výsledek je ucházející. Ano, kniha se mi líbila. Četla se jedna radost, stránky ubývaly a každá postava byla skvěle "dopisově" popsaná. Každý zažil nějaké trápení a díky tomu byla knížka uvěřitelnější. Některé osudy byly smutné a já chtěla vědět ještě víc. A v závěru nacházíme daleko více, než co jsem očekávala.

Vážně bych si Sylvestrův rukopis ráda přečetla a knihu mohu doporučit!

Bodování:
Za recenzní výtisk děkuji Nakladatelskému domu Grada! Knihu si můžete zakoupit zde.

4 komentáře:

  1. Hezky napsáno, jsem ráda, že se Ti kniha líbila :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Já jsem ráda, že jsem ji četla. Velmi mile mě překvapila.

      Vymazat
  2. Moc pěkná recenze, se kterou můžu souhlasit. :) Měla jsem podobné pocity a i já bych si Sylvesterův rukopis hned přečetla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ano. Ten rukopis! Bylo by zajímavé, kdyby autorka vydala něco jako pokračování v podobě onoho rukopisu :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)