pondělí 30. listopadu 2020

Recenze ✩ Plašmyška ✩ Kateřina Kubalová

Autor: Kateřina Kubalová
Ilustrace: Zdeňka Študlarová
Nakladatelství: Bambook
Rok a místo vydání: 2020, Praha
Vazba knihy: vázaná
Počet stran: 56
Zdroj: moje knihovna
1. vydání
ISBN 978-80-271-1774-1

O knize:

Je jeden malý myšák, kterému nikdo neřekne jinak než Plašmyška. A proč? Protože se bojí úplně všeho. Nejraději sedí doma, kouká z okna a zasněně vzdychá a všem je jen pro legraci. Nakonec má všeho dost a rozhodne se vydat do světa hledat odvahu. Kde ji najde? A co to ta odvaha vlastně je?  

Můj názor:
Kniha Plašmyška od české autorky Kateřiny Kubalové, je vlastně první dětská kniha, jakou jsem si vybrala jako recenzní výtisk. Už obálka mě zaujala a její anotace zněla lákavě. Tak proč nezkusit něco nového?

„Ten sníh se krásně třpytí,“ zajásal Plašmyška jednou ráno. „To je nádhera.“
„Tak pojď, půjdeme postavit sněhuláka,“ nabídla mu jeho maminka.
„Hm, to radši nééé. Já se bojím, že by mě zábly nožičky.“
Tato drobná knížečka je plna velkých písmen, mnoha odstavců pro dobrou orientaci a neskutečně nádhernými ilustracemi, které celému příběhu dodávají obrazotvornost, díky čemuž se tak malým dětem rozvíjí fantazie.

Plašmyška je malý myšák, který se bojí naprosto všeho. Že ho budou zábst nožičky, že nastydne, nebo že by se mu na sousedově návštěvě nelíbilo. A také samozřejmě tmy. Jednoho dne se však vydá do světa hledat odvahu. Otevírá se nám tak šest příběhů, kdy se malý myšák potká s několika zvířátky, zlými i hodnými, najde si přátele a pozná nové kraje.

Inu, najít odvahu není jen tak. Čeká ho daleká cesta, která pro malé rošťáky bude jistě kouzelná. Nejen že se nenuceně dozví, k čemu taková odvaha je dobrá, ale že ubližovat slabším se nemá nebo pomáhat druhým je dobrý skutek. A nakonec, doma s rodinou je přece nejlépe. To ví každé malé dítě. I Plašmyška.

Plašmyška mě nadchla od začátku do konce. Autorka napsala ještě jednu knihu, Kouzelné karamelky na dobrou noc. Nevím, jak dlouho dokážu odolávat. Pokud hledáte pro své malé děti předškolního věku hezkou pohádku na dobrou noc, tato bude ta pravá.

Bodování:
Za recenzní výtisk děkuji Nakladatelskému domu Grada! Knihu si můžete zakoupit zde.

2 komentáře:

  1. Tuhle knihu už jsem viděla v pár recenzích a moc se mi líbí. :) Ve svém okolí bohužel nemám nikoho ve vhodném věku, ale věřím, že malí čtenáři budou nadšení. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Má neteř nadšená byla a to je hlavní :) Příběh se mi navíc líbil a ty ilustrace jsou opravdu nádherné.

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)