úterý 15. září 2020

Recenze ✩ Vypůjčený život ✩ Ashley Farley

Autor: Ashley Farley
Originální název: Life on Loan
Přeložila: Veronika Kratochvílová
Nakladatelství: Metafora; edice 7lásky (svazek 12)
Rok a místo vydání: 2020, Praha
Vazba knihy: brožovaná
Počet stran: 304
Zdroj: moje knihovna
1. vydání
ISBN 978-80-7625-119-9

O knize:
Olivia se po rozvodu upnula na psaní blogu, jenže se vydala jinou cestou, než původně plánovala. Ráda by to změnila, ale čtenáři její články zbožňují. Lena je vdaná žena a matka na plný úvazek. Vše dělá špatně a sebevědomí má pod bodem mrazu. Obě ženy jsou padesátnice a dávné přítelkyně z univerzity. Jenže od té doby se neviděly ani nebyly v kontaktu. Obě ve stejnou chvíli prožívají životní krizi a rozhodnou se utéct z domova, daleko od všeho, do jiného státu, dopřát si čas jen pro sebe.

Když se kvůli špatnému počasí zruší všechny lety, jsou donuceny zůstat v odletové hale. Slovo dalo slovo a obě si vymění své domovy. Olivia odjíždí na Leninu rodinnou chatu do Northern Neck a Lena zase do Oliviina skromného bytečku v Charlestonu.

Dokáží se znovu postavit na vlastní nohy a najít sami sebe? A jak do toho spadá Alistair?

Můj názor:
Vypůjčený život je další 7láska, která už svou obálkou vybízí k přečtení. Příběh je navíc přirovnán k filmu Prázdniny, který se mi kdysi líbil. Takže tady nebylo nad čím přemýšlet.

Nemám ani ponětí, kam mě tahle cesta dovede, ale s trochou štěstí na ní narazím na nějakou malebnou scenérii a zajímavé lidi.
Celé se to odehrává na dvou místech a příběh nám odvypráví tři postavy. Každý z nich prochází životní zkouškou a Lena s Olivií už mají svého dosavadního života dost. Rozhodnou se s ním něco tedy udělat a díky tomu nevědomky změní život i Alistairovi.

Lena je nešťastně vdaná žena, má dospělou rozmazlenou dceru a její jediný přítel je fenka Biscuit. Když je po další hádce s dcerou a následně manželem psychicky na dně, ve vteřině, bez rozmyslu a impulsivně si zabalí kufr, napíše vzkaz a odletí ze země. Jen na pár dní, aby znovu nabrala síly. Díky jejímu setkání s Olivií je však všechno jinak a odlítá do jiného města, přesto daleko od rodiny. A právě toto přívětivé město a milí lidé ji přimějí zauvažovat nad svým životem. Rozhodne se znovu najít ztracenou sebedůvěru. A svůj koníček, který kdysi milovala. Lena je však stále důvěřivá a musí si projít obrovskou zkouškou, aby byla spokojená.
Vážně se na mě vykašleš, Olivie? Na tento víkend jsem naplánovala naprosto neuvěřitelný večírek, a ty si odjedeš z města?

Olivia je stejně opuštěná jako Lena, přesto z jiného důvodu. I ona potřebuje nabrat nové síly a hlavně si ujasnit, co od života nyní očekává. Oliviino manželství se po necelých třiceti letech rozpadlo a po zjištění hrůzného tajemství jejího manžela si připadá méněcenná. Vztah s dcerou vázne a k tomu všemu jí život zkomplikovaly dvě ženy s totožným jménem Kate. Obě mají mezi sebou rozepře a předhánějí se, která bude mít okázalejší večírek. Protože jejich život je pln přetvářky a snobství a Olivia mezi nimi ustrnula. Píše o nich na svém blogu a její čtenáři tyto články zbožňují. Jenže pro Olivii je toho příliš a ráda by se z toho vymanila.

Alistair je muž, který přišel o ženu. Byla jeho životní láska a jeho život tak ztratil smysl. Se svými syny nedokáže komunikovat. Díky těmto dvěma ženám však znovu pozná život a začne se těšit na další dny. 

Autorka Ashley Farley napsala milý příběh o lásce, zklamání, promarněných letech, naději, touze a přednesla, že i když je člověk v nejlepších letech, stále má světu co nabídnout. Neboť všichni bez rozdílu věku, pohlaví či sociálního postavení mají šanci dostat více možností. Každý má nárok změnit svůj život, ať už k tomu má prostředky a odvahu nebo ne. A přesně toto si uvědomili všechny tři postavy.

Vypůjčený život byl veselý i smutný zároveň a já si knihu užila. Přestože jsem věděla, jak kniha asi dopadne a v polovině příběh ustrnul a jel ve vyjetých kolejích, hodně mě bavila. Farley napsala pěkný a odpočinkový příběh, který pohladí. Jsem si jistá, že mnohé ženy nakopne v lepší život.

Bodování:

Za recenzní výtisk děkuji Nakladatelskému domu Grada! Knihu si můžete zakoupit zde.

4 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze. :) Opravdu jsem se v názorech hodně shodly. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Parádní recenze. Jak jsem psala u sebe, mě ze začátku překvapil věk hrdinek, ale posléze jsem si zvykla a kniha mě bavila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Mě kniha přesvědčila, že i v pozdějším věku život nekončí a kdykoliv můžeš se svým životem něco udělat. Byla to příjemná změna a knihu jsem si užila :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)