středa 19. srpna 2020

Recenze ✩ Láska a kozy na venkově ✩ Victoria Brownlee

Autor:
Victoria Brownlee
Originální název: Escape to the French Farmhouse
Přeložila: Hana Sichingerová
Nakladatelství: Metafora; edice 7lásky (svazek 10)
Rok a místo vydání: 2020, Praha
Vazba knihy: brožovaná
Počet stran: 312
Zdroj: moje knihovna
1. vydání
ISBN 978-80-7625-109-0

2. díl ze série Láska a sýr – zde mohou být zodpovězeny otázky z předešlého dílu!!

O knize:
Ella se Sergem se do sebe zamilovali až po uši. Zabydleli se spolu, zažívají jedno dobrodružství za druhým, noční život vedou v plném proudu a Ella je v sedmém nebi. Jedno ráno si však udělá těhotenský test, přestože nevěří, že by mohl být pozitivní. Jenže on byl. Co teď? Na miminko je ještě brzy, jsou spolu teprve krátce a zatím se sbližují. Serge je však nadšen a rád by se odstěhoval na venkov, i přes Elliiny protesty. Ba co víc: koupí kozí farmu. Co na to Ella?

Můj názor:

Po úspěšném rozjezdu série Láska a sýr jsem neváhala a otevřela i dvojku Láska a kozy na venkově. Už při prvním díle jsem se velmi bavila a nedokázala se od knihy odtrhnout. Victoria Brownlee ukázala, že psát rozhodně umí, a když mi milá Markéta z Grady/Metafory nabídla tuto 7lásku ke zrecenzování, nemohla jsem si ji nechat ujít.
„Úplně to vidím.“
„Vidíš co?“ nechápala jsem.
„Rodinný dům,“ odpověděl.
„Sergi, to nemůžeš myslet vážně!“ lekla jsem se. „Jen se rozhlídni kolem.“
„Za tu cenu je těžké to nevidět.“
Konečně jsem si uvědomila, že jsem asi v průšvihu.
Kniha je rozdělena na čtyři části, kdy první tři jsou pojmenovány Podzim, Zima, Jaro. Jako poslední si přečteme epilog, který mě velmi překvapil, ale to předbíhám.

Ella se po impulsivním rozhodnutí a zlomeném srdci vrhla do víru Francie, jeho hlavního města Paříže a objevování sýrů. Nejen že tu nikoho neznala a nevěděla, kde tu bude bydlet ani z čeho. Jenže rok je dlouhá doba a stala se spousta věcí. Ella se znovu zamilovala, našla si přátele, Paříž považuje za svůj domov a sýr se jí stal posedlostí. Dnes však Ella zjišťuje, že je těhotná a se Segrem, svým přítelem a majitelem oblíbené sýrárny fromagerie, děťátko rozhodně neplánovali. Zatímco se s tím Ella snaží vypořádat, Serge to pojme po svém. Rozhodne se koupit dům na venkově, kde bude mít jejich dítě skvělé dětství.

Pro Ellu to je další šok, neboť na venkov rozhodně nechce. Vždyť jejím domovem je Paříž. Miluje své přátele, kavárny, obchůdky, parky, noční život. Proč by to měla měnit? Nakonec se dohodnou, vyřeší podmínky a přestěhují se. Jenže pro Ellu to je veliká zkouška. Dům je polorozpadlý, pozemek nijak malý nýbrž plnohodnotná farma a Serge se celé dny věnuje kozám a výrobě kozího sýru. Co tu může na takové samotě dělat? Jak tu vůbec může žít? A najde si nějaké přátele?

Autorka Victoria Brownlee napsala další úchvatný příběh, ve kterém se Ella se Sergem musí vzdát některých standardů a mnohé obětovat. Nejen že projdou přípravou na miminko, ale musí ještě upevnit svůj vztah. Nic totiž není zadarmo a i oni mají nějaké rozepře. Tak jako v každé rodině.

Jak jsem již psala, autorka si pohrála s příběhem bravurně. Ellu se Sergem posunula o krok dál, jak příběhově, tak i charakterně. Nechybí tu ani vtipné scény, třeba ta s kozami. Ella mi občas svými nářky lezla na nervy, na druhou stranu to byla pro ni veliká změna a hormony jsou hormony. I Serge se snažil a ani za nic si nedovedu představit, že bych se měla přestěhovat na farmu. Epilog mě překvapil a navnadil na další díl, neboť takto otevřené by byla škoda příběh nechat jen tak ležet. A jasně už vidím, jaký problém by Ella mohla řešit 😀 Za sebe knihu můžu rozhodně doporučit. Už tu není taková ochutnávka sýrů, jako v prvním díle, přesto je to stále skvělý prázdninový příběh ☺

Bodování:
Za recenzní výtisk děkuji Nakladatelskému domu Grada! Knihu si můžete zakoupit zde.

4 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze (a ne, že ne) :)) Po přečtení tvých postřehů mám hned chuť si knihu přečíst znovu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. Já ji někdy později přečtu znovu. Na lenošné léto je jako dělaná, takže až zapomenu, jaká byla, sáhnu po ní :D

      Vymazat
  2. Pěkná recenze. Já nečetla první díl, tak jsem ani po této nesáhla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. První díl se mi líbil více, ale naštěstí tu moc nezáleží, jakým dílem začneš. V této knížce autorka vysvětlila plno věcí, co se stalo v jedničce, takže i tak jseš v obraze :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)