pátek 21. února 2020

Recenze ✩ V zajetí vlčích máků ✩ Dominika Digtyar

Autor: Dominika Digtyar
Nakladatelství: Cosmopolis
Rok a místo vydání: 2019, Praha
Vazba knihy: vázaná
Počet stran: 344
Zdroj: moje knihovna
1. vydání
ISBN 978-80-271-2094-9

O knize:
Anežka je maturantka, která žije v malé vesničce se svými prarodiči. Brigádničí v pekárně a vždy se těší na akce se svou partou. Žije spokojený život a čeká ji skvělá budoucnost. Vždyť je také jediná dědička. Když se do sousedního domu nastěhuje chlapec v jejím věku s podivínským strýcem, má pocit, jako by ho znala. A pak se do něj zamiluje.

Jejich láska je však stavěná nejen na poznávání a důvěře, ale hlavně na tajemství, se kterým Falko nechce jít ven. Co může skrývat tak tajemného a děsivého? Proč se vždy na několik dní vytratí a pak se objeví, jako by se nic nedělo? A proč je život s ním nebezpečný? Ustojí to jejich láska?

Můj názor:
V zajetí vlčích máků mě v době vydání (Cosmopolis) zaujalo svou obálkou a anotací natolik, že jsem neváhala a souhlasila, že ji zrecenzuji. Dominika Digtyar má na svědomí už pár příběhů a dvě knihy (ta druhá je myslím jen e-kniha) a já byla zvědavá, jak píše. A jak to dopadlo?
Nepodceňuj znamení
Ačkoli kniha působí objemně, ukrývá jen 47 kapitol plus prolog. Navíc má veliká písmena, takže stránky ubývají velmi rychle. A celým příběhem nás provází samotná Anežka, psáno je to tedy v ich-formě. A pak tu máme Falkův pohled, ale formou deníku. Což je skvělý nápad. Navíc je to rozlišeno kurzívou, takže se jen tak lehce neztratíte.

První kapitoly byly tak nějak nudné a táhlé, až jsem si říkala, jak tuhle knihu přečtu. Přece jen je to YA a už mě moc nebaví číst první lásky a jak je všechno růžovoučké, i když je v ději někdy i složitější nebo nebezpečnější zápletka. Pořád je to YA. Navíc tu bylo moc květnatých serepetiček a přirovnání, až mi to rvalo oči. Sem tam to bohatě stačí, ale od jisté hranice to působí dost rušivě. Jenže pak od toho buď autorka upustila, nebo jsem si zvykla, přestala to vnímat a já se konečně začetla.
Byli jsme hloupí, že jsme tak dlouho čekali a mysleli si, že když se budeme tvářit, že se nic neděje, nechají na pokoji i oni nás.
Chyba.
Další velká chyba.
Anežka mi byla vcelku sympatická. Mladá dívka, která má smutnou minulost, ale přesto krásnou budoucnost. Její prarodiče z ní vychovali vzornou a chytrou dívku. Falko je jiný. Nechce si nikoho připustit k tělu a je neústupný. Jenže Anežka je, ač by to bylo záměrné, tak živoucí a poděs, že protentokrát udělá výjimku. Tajemství jeho rodiny je neuvěřitelné a tak trochu to kazilo dojem z celé knihy. Ale také je to důvod, proč se scházejí s pochybnými lidmi a proč pro ně pracují. A jak Anežka, tak i Falko se strýcem na vlastní kůži poznají, co to znamená si znepřátelit podsvětí.

Na jednu stranu to bylo vcelku dobře promyšlené, na tu druhou to mohlo být o něco propracovanější. Falkův "mimořádný talent" mi prostě neseděl. Stejně tak rychlé zakončení, vůbec celkový průběh onoho velkého průseru. Bylo to moc jednoduché a málo uvěřitelné. A určitě by jim to neprošlo tak hladce. Protože tito lidé jsou drsní a nemají slitování. A když se k tomu nachomýtl pan Matýsek, tak to opět bylo nedotažené.

Přestože má kniha spoustu vad, četla se pěkně a určitě je to skvělá oddechovka, kdy potřebujete vypnout. Ale doporučila bych ji mladším čtenářům. Věřím, že ti dokáží ocenit autorčin pisatelský um. A já si počkám na další autorčinu knihu, jen abych se podívala, jakým směrem se vydala a zda se zdokonaluje ☺

Bodování:
Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Cosmopolis, které spadá pod nakladatelský dům Grada Publishing! Knihu si můžete zakoupit zde.

6 komentářů:

  1. Přemýšlí, jestli je to čistě romantika nebo spíše YA kniha :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čistě romantika ne. Jako jasně, holka se zamiluje do toho nejlepšího kluka pod sluncem a ještě je tam její kámoš.. Ale právě ta Falkova "práce" to řadí spíše do YA.

      Vymazat
  2. Kniha mě lákala svojí obálkou, ale podle tvé recenze už tolik ne. Nějak mě nezaujala obsahově a ani se mi nechce do další YA. Preferuji teď jinačí literaturu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě obálka mě nalákala. Ta je opravdu nádherná. Obsah už je jiný.. Zase ale věřím, že kdyby to bylo jinak podané, tak je to skvělý příběh :)
      Naprosto tě chápu, také občas váhám, zda se do dalších YA pouštět. Raději se pouštím do jiného žánru, více uvěřitelnějšího nebo více ze života.. Ale občas jako oddech to postačí :)

      Vymazat
  3. Pěkná recenze. :) Podle obálky mě kniha zaujala hodně, podle anotace méně. I tak se po ní ale nejspíš, aspoň orientačně podívám. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Klidně se podívej. Možná se ti bude líbit :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)