středa 21. února 2018

Recenze ⭑ Váš kluk prostitut? ⭑ Cyril Valšík

Autor: Cyril Valšík
Grafická úprava obálky: Klára Šimečková
Nakladatelství: Mladá fronta
Rok a místo vydání: 2009, Praha
Vazba knihy: vázaná s přebalem
Počet stran: 224
Zdroj: knihovna
1. vydání
ISBN 978-80-204-1964-4

O knize:
Cyril Valšík se v letech 1992 - 2002 zajímal o prostituci mladistvých, konkrétně chlapců v Čechách. Přesto trvalo ještě několik let, než vše vstřebal a odhodlal se napsat knihu. Kluci pochází povětšinou ze slabších sociálních a problematických rodin. Buď jsou do toho nuceni, nebo k tomu přijdou ani nevědí jak. A jak do toho spadnou, není cesty úniku. Cyril Valšík popisuje sexuální praktiky, rodinné problémy a problémy mezi chlapci a pasáky. A co když se mají začít fotit nebo natáčet filmy?

Můj názor:

Tuto knihu jsem si chtěla přečíst hrozně dlouho. Jenže po přečtení autorovy další knihy (Bude) Vaše dítě vrah? jsem měla tak trochu obavy, protože se mi to nečetlo vůbec lehce a navíc mě to dost nudilo. Nakonec jsem byla vcelku mile překvapena a tak vtáhnuta do děje, že jsem se nemohla takřka odtrhnout.

Jsem zaskočena a dá se říct zděšena. Přece se něco takového nemůže dít. Ale bohužel…. Pan Valšík jak na začátku knihy, tak na konci píše, že si s každým z nich promluvil a až po několika letech byl schopen napsat tuto knihu. Za to mu musíme vzít hold, že byl toho schopen. Protože popravdě, je to opravdu děsivé a toto téma by se nemělo brát na lehkou váhu. Mělo by se o tom vědět. Jedině tak by to mohlo skončit (já vím, že je to nesplnitelné).

Po celou knihu jsem četla se zatajeným dechem. Vtáhlo mě to do děje natolik, že jsem ztratila pojem o čase. Je tu asi 12 chlapců, o kterých píše. Je to psáno jejich jazykem, jsou tu promítnuty jejich myšlenky a touhy. A je až děsivé, jak jsou někteří chlapci propojeni. K někomu si vytvoříte vztah, k jinému je to jiné. Mě osobně byl nejméně sympatický Grofy. Jeho osud je ale smutný, nepřála jsem mu to ani za nic… A nejvíc mě zaujal Dvanáctka. Jeho příběh je smutný, typický otec, který se nemůže smířit s jeho homosexualitou. Je až děsivé, kam ho otcův odpor dostal. Za to je úsměvná a radostná jeho budoucnost :)

Úplně na začátku knihy, před vším tím vyprávěním, je upozornění, že to nemusí být pro všechny. Pro někoho to může být hrozné a četbu by neunesl. Ze začátku jsem si říkala, že to snad tak hrozné nebude. Že toto upozornění je zbytečné. Ale teď bych chtěla upozornit i já Vás. Ne že by to bylo tak hrozné, nějaké scény a popisy a tak. Spíš je hrozný ten celek. Celá ta kniha komplet. Protože když si to celé pak uvědomíte, přeběhne Vám mráz po zádech. A ano, toto by někdo nemusel unést.

Bodování:

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)