neděle 18. února 2018

Recenze ⭑ Bitva o Hex Hall ⭑ Rachel Hawkins

Autor: Rachel Hawkins
Originální název: Spell Bound (A Hex Hall Novel)
Přeložila: Tereza Kolesnikovová
Obálka: Vojtěch Kybal
Nakladatelství: Knižní klub
Rok a místo vydání: 2012, Praha
Vazba knihy: vázaná s přebalem
Počet stran: 232
Zdroj: půjčeno
1. vydání
ISBN 978-80-242-3714-5

3. díl ze série Hex Hall – zde mohou být zodpovězeny otázky z předešlých dílů!!

O knize:
Na Thorne Abbey zaútočil L'Occhio di Dio. Sophie se na Calovu radu přemístila na území Brannickových. Zoufalá situace si žádá zoufalé činy. Ony jsou jediné, kdo může zastavit šílené sestry Casnoffovy. Vyvolávání démonů není jediné řešení. Bohužel těmto dvěma sestrám to nedochází…

Sophie má před sebou nelehký úkol. Musí zachránit spoustu svých spolužáků, kteří byli přemístěni na Hex Hall. Musí se vydat do podsvětí najít démonův střep a pak musí najít a zabít Casnoffovy. Jenže nic není jednoduché. Ze všeho nejdříve musí získat zpátky svou moc…  

Můj názor:

Tak je tu poslední díl a já se musím přiznat, že po dvojce jsem prostě nedokázala počkat a okamžitě rozečetla trojku. To prostě nešlo, musela jsem vědět, jak to celé dopadne. Jak to dopadne se Sophií, co její otec s matkou. Jakou úlohu Cross ještě sehraje a jestli to skončí dobře. 

Už od první stránky se bavíte. Sophie na území Brannickových, nepřátel Prodigia. Sophie se dozví spoustu věcí o své minulosti a zjistí, že všechno má jiný rozměr. Torin tomu všemu přidá korunu. Ale není jen překvapena, je hrůzou bez sebe. Co se stalo s jejím tátou? S Calem, Jenny a Archerem? Jsou ještě na živu? Otázka za všechny prachy. Ale Sophie ví, že sedět a nic nedělat jí nepomůže. A její sarkasmus jí v tom skvěle pomáhá.

Co mě hodně bavilo, byla Elodie. Ano, já vím. Ta přece byla zabita už v prvním díle. Jenže se z ní stal duch a se Sophií je propojená. A musím říct, že s Elodií je větší sranda teď, když je duch, než když byla živá a opravdu pěkně to oživila.

Zklamalo mě ovšem podsvětí. Je sice fakt, že to byl dobrý nápad. V podstavě máme zažitý stejný výjev, který je snad neomylný. Ale chyba lávky. Podsvětí může být i jiné. V tomhle ohledu se mi to líbilo. Na druhou stranu jsem čekala něco akčnějšího a rozhodně delšího. Ne že tam hupsnou, pobudou pár stránek a zase vyhupsnou ven. To bylo na můj vkus hodně krátké a odrbané. Z čehož vyplívá, že Rachel Hawkins dokáže skvěle vykreslit svět, popsat situace a zákony a oživit postavy, ale co se boje a rozuzlení děje týče, v tom pokulhává. Stačilo by se těmto tématům více věnovat, více představivosti a věřím, že by to mohlo být ještě okázalejší a napínavější. Ale tato autorka není jediná, spousta jich napíše seriózní příběh, ale závěr je až moc rychlý a až moc odbytý...

Tímto (skoro) končím recenzi na tuto skvělou sérii, u které se opravdu skvěle odreagujete a navíc se pobavíte. Ještě mě čeká celkové shrnutí, takže se ještě jednou podíváme do tohoto světa :)

Bodování:

4 komentáře:

  1. Pěkná recenze, souhlasím, že závěr série je zbytečně moc rychlý. Rozhodně by se dal víc propracovat. :) Jinak je ale série vážně fajn.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl moc rychlý a dost odfláklý, bohužel. Ale mám pocit, že u těchto knih je to skoro pravidlo...

      Vymazat
  2. Knihy mají kouzelnou obálku, já ale pořád váhám, jestli se do nich pouštět. Mám trochu obavy, že jsou až moc dětské.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, je to trochu dětinské. Ale někdy to není na škodu, utéct od těžší a "živější" literatury. Tahle autorka navíc píše hodně poutavě, takže kniha je během chvíle přečtená :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)