úterý 10. října 2017

Recenze ⭑ Veronika se rozhodla zemřít ⭑ Paulo Coelho

Autor: Paulo Coelho
Originální název: Veronika Decide Morrer
Přeložila: Pavla Lidmilová
Obálka: Pavel Růt
Nakladatelství: Argo
Rok a místo vydání: 2000, Praha
Vazba knihy: vázaná s přebalem
Počet stran: 159
Zdroj: knihovna
1. vydání
ISBN 80-7203-270-4

2. díl ze série A dne sedmého… - zde mohou být zodpovězeny otázky z předešlého dílu!!

O knize:
Čtyřiadvacetiletá dívka jménem Veronika se rozhodla spáchat sebevraždu. Byla unavená svým životem, který nikam nevedl. Zvolila smrt, aby už nemusela čelit dalším dnům. Ovšem díky záhadnému dopisu, který zanechá, se po probuzení ocitá v psychiatrické léčebně Villete.

Příběh se odehrává ve Slovinsku. Odehrává se tu příběh několika lidí, kteří mají k sobě svým způsobem blízko. Lidí, kteří se zbláznili, ale určitým způsobem si zachovávají zdravý rozum.

Můj názor:
Přiznávám, že po U řeky Piedra jsem usedla plakala jsem hodně váhala, jestli mám knihu zkusit. Jestli pokračovat dál. Nakonec jsem si řekla, že to zkusím a přinejhorším ji odložím na neurčito. Co jiného se může stát?

Po prvních pár stánkách mi ale bylo jasné, že jsem udělala dobře. Okamžitě jsem se chytla. Sžila jsem se s Veronikou a fandila jí až do poslední stránky. Příběh je to výborný. Dobře promyšlený, dobře napsaný, dobře nápaditý. Ani tu není moc náboženské tématiky jako minule. Jen tak poskrovnu, jako snad ve všech Coelhových knihách. 

Příběh, který chytí za srdce. Příběh, který Vás nebude nudit, a Vy budete chtít číst dál. Je to příběh o životě, o bláznovství, o příčetnosti a o tom, co je normální. Neboť: Co je normální? Je normální být sám sebou nebo být jeden z mnoha jiných, který nevybočuje z davu? Co je šílenství? Je to smýšlet jako každý jiný nebo mít své vlastní názory a sny? Co je bláznovství? A musíme kvůli tomu opravdu skončit v psychiatrické léčebně? 

Zedka, Mari, Veronika, Eduard, Dr. Igor. Ti všichni mají své životy a my máme tu možnost nahlédnout do jejich nitra. Pozorovat jejich činy a pochopit jejich mysl. Posoudit jejich život a zapřemýšlet, co byste udělali na jejich místě. Bylo by něco jinak? Mozek mi jel na plné obrátky a neustále jsem přemýšlela, co by mohlo být jinak a co by bylo jinak, kdyby…

Veronika se rozhodla zemřít je jedna z nejlepších knih, co jsem od tohoto autora četla. Pravda, moc jich nebylo, ale tahle mě tak vtáhla do děje, že jsem na konci chtěla ještě. Kniha je to výborná, a pokud se rozhodnete pro Paula Coelha, klidně začněte touto knihou.

Bodování:

2 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze :) Já se na knihy od autora chystám už dlouho, ale pořád jsem se k nim nějak nedostala. Budu to muset brzo napravit. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U Coelha je důležité si dobře vybrat první knihu, jinak si myslím, že se k němu člověk už nevrátí. A ta tahle je vážně dobrá, to ti můžu slíbit ;)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)