Recenze ⭑ Alchymista ⭑ Paulo Coelho

Nakladatelství:  Argo
Rok a místo vydání: 2005, Praha
Počet stran: 164
Zdroj: knihovna
4. vydání, v nakladatelství Argo 3. vydání
ISBN 80-7203-697-1

Santiago, mladý španělský pastevec, měl po dvě noci stejný sen. Rozhodl se proto vyhledat věštkyni, která by mu ho vyložila. Až později potká muže, který se představí jako král a navede ho na dlouhou cestu. Na cestu, kde na jejím konci najde poklad. Pastevec se po dlouhém přemýšlení tedy rozhodne a vydá se na dalekou pouť přes poušť až do Egypta k pyramidám. Musí překonat různé překážky, sledovat znamení, setká se s různými lidmi a musí porozumět různým věcem. A hlavně musí cítit.

Netrvalo dlouho a i já si musela přečíst Coelhovu nejoblíbenější knihu. Byla jsem hodně zvědavá a napnutá. Nechám se strhnout davem nebo Alchymistu jen dočtu a odškrtnu si další fajfku? A přiznejme si, už jen fakt, že má kniha už kolikáté vydání a neustále se vydává, prodává a pořád je jí málo, o nečem svědčí.

Alchymista se četl velice dobře. Bylo to svižné a takové pohodové. Ale i tady je spousta myšlenek, kdy se chtě nechtě musíte zastavit a popřemýšlet nebo některé zaznamenat. Vždyť by byla škoda přijít o ty úžasné myšlenky. A pokud se knihu rozhodnete přečíst, doporučuji naprostý klid, aby Vám nic neuteklo a mohli jste se plně soustředit jen na Santiaga a jeho pouť.

Kniha má málinko stránek a kapitoly jsou krátké. Takže když se opravdu ponoříte do děje, za jedno odpoledne máte přečteno. A opravdu, i mě to netrvalo nijak dlouho, Santiago mi byl docela sympatický a jeho cesta byla opravdu zajímavá a tak trochu s nástrahami života. Ale přestože se to celé četlo velmi pěkně, neřadila bych ji mezi top. Buď jsem nepochopila úplný smysl knihy nebo mě prostě nenaplnila tak, jak bych očekávala. Přesto neodrazuji a pokud si na tohoto autora uděláte čas, Alchymistu nevynechtejte. Mnoho lidí je z ní paf a považuje ji za jednu z těch nej...