středa 5. července 2017

Recenze ⭑ Harry Potter a Tajemná komnata ⭑ Joanne Kathleen Rowling

Autor: J. K. Rowling
Originální název: Harry Potter and the Chamber of Secrets
Přeložil: Vladimír Medek
Obálka: Mary GrandPré
Grafická úprava: Václav Rytina
Nakladatelství: Albatros
Rok a místo vydání: 2008, Praha
Vazba knihy: brožovaná
Počet stran: 292
Zdroj: moje knihovna
2. vydání tohoto souboru
ISBN 978-80-0002216-1
ISBN 978-80-00-03334-1 (soubor)

2. díl ze série Harry Potter – zde mohou být zodpovězeny otázky z předešlého dílu!!

O knize:
Prázdniny jsou pro Harryho dlouhé a útrpné. Dursleyovi jsou na něj jak na psa a i když se ho bojí, svou nenávist k němu mu dávají jasně najevo. A tak není divu, že se do Školy Čar a kouzel těší. Jenže i tento rok je pro Harryho nebezpečný. Hned u Dursleyových ho varuje domácí skřítek Dobby. Ale nebyl by to Potter, kdyby nebyl tvrdohlavý a do školy, i když přes nesnáze, se vypraví. Má tam přece kamarády a je tam doma. A jak Dobby předvídal, tak se i stane. Tajemná komnata je znovu otevřena a dávná minulost se znovu opakuje. V Bradavicích je nyní nebezpečno a všichni, kdo není z čisté kouzelnické rodiny, by se měl bát. Je to ale pravda? Týká se to jen dětí z mudlovské rodiny?

Můj názor:
Po prvním díle, který jsem Vám tu nedávno představila, přicházím s dvojkou, Tajemnou komnatou. I tento díl se mi moc líbil, a přestože ho nepovažuji za nejzdařilejší (ty teprve přijdou), četlo se to opět velice pěkně.

Jak jsem naznačila v minulé recenzi, Joanne píše napínavě, čtivě a poutavě. Nabízí nám spoustu dalších zajímavých věcí, nových kouzel a tajností. Poukáže na přátelství, jaké mezi sebou hlavní hrdinové mají a nezapomene připomenout, že rodina je silná a když drží pohromadě, dokáže cokoliv. Tento díl je o poznání akčnější a napínavější. Přece jen všem třem jde více o život. A navíc Ronova sestra se, i když nechtíc, do toho celého zamotala. Jak ji z toho průseru dostat? Určitě Vám víc nemusím psát, všichni víme, jak to dopadne a jak ji Harry zachrání.

Hlavní hrdiny postaví před nelehký úkol. Voldemort se opět vrací a tentokrát má Harry nápomoc v podobě skřítka Dobbyho. Tohoto skřítka jsem si oblíbila okamžitě (kdo taky ne, že?). Bylo mi ho líto, hlavně jak si ubližoval. Ale jeho odhodlání a odvaha byla neskutečná a Harry získal silného spojence. Hermiona prokáže svou inteligenci a ducha pro spravedlnost. Jen díky ní se dostali tak daleko. Naproti tomu mi Ron trošku lezl na nervy. Nevím, jestli to dělal schválně, ale je natvrdlejší, než jsem si myslela. Hodně jsem si oblíbila Nevilla. Je to takové roztomilé zlatíčko, které v každém musí vyvolat ochranitelský pocit. Navíc se později ukáže velmi statečným. Ale to předbíhám. Ještě zmíním Hagrida. Další má oblíbená postava, která si toho ve svém životě zažila už dost. Je mi ho líto, ale pro své blízké by udělal cokoliv a za to ho mám ráda. Ale pro jeho zálibu v nestvůry bych ho praštila. Scéna, kdy Harry s Ronem vlezli do doupěte Aragoga, mi nedělala dobře a pořád ji mám v živé paměti právě díky filmovému zpracování. Brrr.

Co se mi na tomto díle opravdu líbilo? Že autorka nám přiblížila Harryho život, dozvěděli jsme se něco nového z jeho minulosti, ale i z minulosti Voldemorta. Opět parádně promyšleno. Vše do sebe zapadlo a nic nebylo nevyřešeno. Závěr knihy byl napínavý, přesto že jsem věděla, jak to dopadne. Právě ona zvědavost, jak to napsala a co jsem zapomněla, má nutila číst dál. Prostě skvělé :) Doporučuji všem fanouškům, ale to myslím nemusím zmiňovat :)

Bodování:

4 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze. Tajemnou komnatu jsem jako malá viděla i četla nejvíc krát. HP je prostě dokonalá série, která nikdy neomrzí... :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Film jsem taky viděla několikrát a dokonce mám chuť to celé shlédnout celé znovu :)

      Vymazat
  2. Parádní recenze. HP miluju, ale je pravda, že už jsem ho nějaký ten rok znovu nečetla. Chtěla bych si pořídit ta nová vydání - takže s tím bych se do tohoto dobrodružství znova začetla :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Harry je prostě nepřekonatelný (až na pár výjimek, samozřejmě :D). Pak si ráda přečtu tvé názory, pokud se rozhodneš je napsat :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)