čtvrtek 12. ledna 2017

Recenze ⭑ Křest ohněm ⭑ Andrzej Sapkowski

Autor: Andrzej Sapkowski
Originální název: Chrzest ognia
Přeložil: Stanislav Komárek
Ilustrace: Jana Komárková
Obálka: Michal Ivan
Grafická úprava: Lukáš Tuma
Nakladatelství: Leonardo
Rok a místo vydání: 2011, Petřvald u Karviné
Vazba knihy: brožovaná
Počet stran: 360
Doporučená prodejní cena: 259,- Kč
Zdroj: půjčeno
6. vydání
ISBN 978-80-85951-71-4

5. díl ze série Zaklínač - zde mohou být zodpovězeny otázky z předešlých dílů!!

O knize:
Po dlouhém léčení, přesto nedokončeném, Geralt opouští Brokilon a vydává se na cestu. Proslýchá se, že Emhyr chytil Ciri a chystá svatbu. A to Geralt nemůže dopustit. Proč jinak ji předtím ochraňoval, vychovával a staral se o ni? Společnost mu dělá Marigold, trubadúr, kterému nemůže nic uniknout. A musí přece o něčem zpívat. Záhy se k nim připojí Mylwa, brokilonská dryáda a výborná lučištnice. Jenže cesta je dlouhá a velice nebezpečná. Celé území obléhá nilgaardské vojsko a válka je v plném proudu. Musí být velice opatrní. Naberou další pocestný a cesta jim utíká. Jenže je provází i trable. Nakonec jich zbyde jen malá hrstka.

O Ciri má zájem víc lidí. Geralt musí být rychlý, neboť ji nechce z Emhyrových spárů získat jen on…

Můj názor:
V první kapitole nám Sapkowski připomněl veškerou situaci, co se kde děje a k čemu se schyluje. Kdo kuje intriky a kdo se snaží nějak přežít. Vzhledem k tomu, že tento díl Zaklínače jsem otevřela po hodně dlouhé době, kdy jsem přečetla ten minulý, to bylo skvělé. Oživila jsem si nastalou situaci a víc se těšila na pokračování tohoto úžasného příběhu :)

V tomto díle se hodně cestuje a hodně válčí. Utíká a schovává, převtěluje a převléká. Nikdo nesmí narazit na Geralta. Kde je Geralt, tam je Ciri. A ta je přece všemi hledána. Jenže nikdo netuší, že ji hledá i samotný zaklínač. Musím říct, že někdy mě to cestování vážně lezlo na nervy. Ale nikdy se to nestačilo vystupňovat do takové míry, abych knihu odložila. Protože vzápětí se stalo něco nečekaného a já se okamžitě chytla. Takže vlastně jo, vcelku mě to bavilo. Jen mě mrzí, že Ciri tu moc prostoru neměla. Ani Yennefer. Když už je řeč o Yen, čarodějky si vymyslely svůj vlastní plán. Jejich plán je docela rozumný, ale taky trochu přitažený za vlasy. Jak si mohou být tak jisté, že jim to vyjde? Každopádně jsem zvědavá, jak se s tím v dalším díle poperou. A jejich vyprávění o Laře Dorren aep Siadhal a Cregennanovi je zajímavé. Stejně tak, když se rozpovídaly o Falce. Díky jejich vyprávění pochopíte spoustu věcí. Třeba proč je o Ciri takový zájem.

Hodně jsem ocenila Cirinu partu. Jsou něco jiného, živého a příběhu to dodalo jistý šmrnc a naději, že přece jen i Ciri může spokojeně žít. Relativně spokojeně. Ale i přesto bylo vidět, jak moc by chtěla zpátky k Yennefer a Geraltovi. Kdo by nechtěl, že? Na jednu stranu mi jí bylo líto, ale na tu druhou jsem za ni byla ráda. Že si našla svoje lidi, kteří by za ni byli ochotni položit život. Sice to je taková sebranka, ale já jim fandím :D

Na scénu znovu přicházejí trpaslíci, se Zoltanem v čele. Jejich povídání a chování je svým způsobem zábavné. Novými postavami jsou Milwa a Regis. Oba něco skrývají a mají proč. Ale oba dva si určitě zamilujete. Protože jsou čestní a rozumní a co víc, snaží se zaklínači pomoct. Vlastně díky tomu je celé to cestování vtipné a živé. Nově je tu také postava Bonhart. Moc prostoru tu nemá, ale těším se na něj v dalších dílech. Neměla bych, ale svým způsobem se těším, až se potká s Ciri.

Když tuto recenzi uzavřu, myslím, že to byla dobrá kniha. Vůbec nelituji, že jsem ji znovu otevřela, i přes některé nedostatky. Snad nebudete zklamáni ani Vy :)

Bodování: 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)