pondělí 19. prosince 2016

Recenze ⭑ Rudá jako krev ⭑ Salla Simukka

Autor: Salla Simukka
Originální název: Punainen kuin veri
Přeložila: Jitka Hanušová
Nakladatelství: Egmont
Rok a místo vydání: 2013, Praha
Vazba knihy: vázaná
Počet stran: 232
Zdroj: moje knihovna
1. vydání
ISBN 978-80-252-2829-6

1. díl ze série Lumikki Anderssonová

O knize:
Lumikki Anderssonová je dívka, která je zásadová a samotářská. Od rodičů se odstěhovala, ve škole se s nikým nekamarádí, má svůj svět. Jenže to se jednoho dne změní. Jednoho dne totiž ve škole vleze do temné komory, kde se suší několik set pětiseteurovek. A jak záhy zjistí, jsou pravé. Jenže od čeho se mohly zašpinit, když se suší?

Díky tomuto okamžiku se pouští do nebezpečné hry. Zjistí tolik nepříjemných věcí, obětuje se pro" cizí" lidi a ohrožuje svůj život. To vše jí dojde ve chvíli, kdy se ji pokusí unést tři nebezpeční a nehezky vyhlížející chlapi. A to jen proto, že si ji spletli s nějakou jinou dívkou a jen proto, že chtěli někomu pohrozit a vystrašit ho.

Jak to všechno Lumikki zvládne?

Můj názor:
Abych řekla pravdu, měla jsem obavy, co se dozvím. Co si přečtu. A ty obavy nastaly hned při prvních stránkách. Ze začátku je to trochu chaotické. Přímá řeč je vyznačena jinak, než jsme zvyklý. Příběh je psán v er formě, takže máme skvělý náhled i na záporňáky. A taky bych měla zmínit jména. Mě to nedělalo problém, ale vzhledem k tomu, že tato série vznikla pod perem finské autorky, musíte očekávat netradiční jména. Ale po pár stránkách se určitě začtete :)

Když jsem se začetla já, doslova jsem se nemohla odtrhnout. Chtěla jsem vědět, co a jak Lumikki provede. Jak se v určitých situacích zachová. Kniha se řadí mezi YA a v tomto duchu je kniha psána. Ale i já si to užila. Některé scény mi přišli trochu přitažené za vlasy. Prostě nechápu, jak mohla sedmnáctiletá dívka provést to, co provedla. Na druhou stranu, je to příběh a v něm je možné všechno...

Nápad je to rozhodně zajímavý a čte se to rychle a lehce. Přesně to pravé na pohodové a odpočinkové odpoledne, kdy chcete vypnout. Navíc má jen 230 stránek, takže brzy budete moct sáhnout po dalším díle. Anotace slibuje mrazivý příběh a ten se nedostavil. Přesto si myslím, že je to povedené dílo a určitě si najde plno příznivců :) 

Bodování: 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)