neděle 18. prosince 2016

Knižní adventní neděle #4

Hezký den, dnes přináším čtvrtý a tím pádem poslední článek na tipy na vánoční dárky a knihy, které by mohly zpříjemnit čekání na Vánoce, ale i jejich prožití. Abych se přiznala, tyto články mě opravdu bavily. Když jsem hledala nějaké knihy, které by byly ty pravé, našla jsem něco, co zaujalo i mě a hned jsem se o nich zmínila.

Pokud si příští rok vzpomenu, tento blog bude ještě fungovat a nebudu mít moc starostí, tak Vám mohu slíbit, že se budete moct těšit na další a další nápady právě v knižních adventních nedělních článcích. Ale teď se pojďme podívat na ty poslední kousky 😊

Jako poslední pohádku jsem vybrala Popelku, konkrétně Tři oříšky pro Popelku. A proč? Protože tahle pohádka prostě neodmyslitelně patří k Vánocům. Snad každý tuto pohádku viděl a mnoho z nás se na ni dívá každý rok. I já se nemůžu dočkat, až ji znovu spatřím. Jako knižní podobu jsem vybrala tuto, knihu zatím neznám, ale má nejlepší ohodnocení a vypadá opravdu pěkně.


Z románu jsem vybrala Advent, v podání Jarmily Glazarové. Ne jen že splníte něco málo z povinné četby, ale ještě zažijete příběh odehrávajíc se beskydských horách. Jen to pomyšlení, všude sníh a svěží vzdoušek. Sněhuláci a padající vločky. Příběh je ale hlavně o matce, která se provdá jen aby byla vytrhnuta z chudoby. Bylo to ale správné? Kdyby mě samotný příběh nezaujal, asi bych Vám ji tu nenabízela. Sama jsem moc zvědavá, jaká bude.

Pamatuji si vás všechny je detektivka od známé a úspěšné islandské autorky Yrsy Sigurdardóttirové. Kniha byla vydána loni a právě tahle mě na autorku upozornila a velmi zaujala. Trocha duchařiny, napětí, thrilleru. Určitě zajímavý nápad a těším se, až se mi dostane do rukou.



Vybrat povídkovou knihu bude asi problém. Dlouho jsem tápala a hledala na internetu, až jsem narazila na tuhle. Vánoční povídky od Charlese Dickense. Myslím že právě tohle se v tuto dobu skvěle hodí. Najdeme tu dvě povídky: Vánoční koleda a Začarovaný. Hned bych knihu otevřela, mít ji doma. Zatím nemůžu posoudit, jaká je. Vlastně nic od Dickensena, protože jsem zatím nic nečetla. Ale tahle vypadá opravdu pěkně a věřím, že tahle navodí tu správnou atmosféru.


Z humorných knížek jsem vybrala Podoby vánoc. Knihu sestavil Vratislav Erb a jedná se o takovou netradiční knihu. Najdeme zde různé povídky či fejetony od našich známých spisovatelů nebo umělců, které ale nepatří mezi ty nejznámější (ty povídky, ne autoři). A jaké autory vybral? Václav Vydra, Karel Čapek, Jan Zrzavý, Ladislav Stehlík, Tomáš Halík nebo Jaroslav Seifert. No nevypadá to dobře? :)



Tak! Tímto článkem uzavírám ono magické kouzlo a teď už se jen můžeme těšit na svátky vánoční a samotné Vánoce. Také se těšíte? Máte už napečeno? Nakoupeny všechny dárky? A nadchla Vás vůbec některá kniha z oněch čtyřech článků? Moc se těším na odpovědi a přeji tu největší pohodu a ty nejkrásnější svátky! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)