pátek 24. června 2016

Recenze ⭑ Proces ⭑ Franz Kafka

Autor: Franz Kafka
Originální název: Des Prozess
Přeložil: Pavel Eisner
Obálku navrhl: Robin Brichta
Nakladatelství: Academia
Rok a místo vydání: 2008, Praha
Vazba knihy: brožovaná
Počet stran: 264
Zdroj: knihovna
7. vydání, v nakladatelství Academia 1. vydání
ISBN 978-80-200-1597-6

O knize:
Jednoho rána se bankovní prokurista Josef K. probudí a jaké je jeho překvapení, když jsou u něj v bytě dva naprosto cizí a neznámí muži. Dozví se, že je obviněn, ale nedává tomu příliš velkou váhu. V den soudního procesu se však dozví závažnost obvinění a jeho naděje uniká…

Nedokončený román, který byl mnohokrát předlohou pro film i divadelní prkna.

Můj názor:
U Procesu jsem si nepamatovala, jak kniha dopadne. Neviděla jsem film a marně jsem vzpomínala, co nám češtinářka říkala. Takže mě konec (jaký vlastně konec? Jak mohl Josef K. ve skutečnosti dopadnout?) zaskočil, překvapil, ale v podstatě jsem ho mohla očekávat. Možná že jsem ho očekávala, někde v pozadí mé hlavy mi něco našeptávalo. I tak to bylo překvapení. Milé? Hrozné? Já nevím. Jaký by byl pro pana K. nejlepší konec? To musíte posoudit sami, vždyť každý má jedinečný náhled na věc. Ale jak jsem nad panem K. přemýšlela, možná to bylo to nejlepší. I když je to hrozné…

Abych se Vám ale přiznala, četlo se to špatně. Nápad je to znamenitý a nepopírám, jaký to mělo, má a jistě ještě bude mít úspěch. Pro mne to ale bohužel nebylo dostatečné. A několikrát jsem se přistihla, že se nudím a očekávaný konec nikde.

Určitě si říkáte, proč jsem knihu jednoduše nezavřela. Já vlastně nevím. Možná jsem čekala něco závažného, něco nečekaného, něco zlomového.To se nestalo a já knihu dočetla s velkými rozpaky a rozporuplnými pocity. Vážně nevím, co si o ní mám myslet. Jaký k ní mám zaujmout postoj. Ale teď s odstupem času už to vím. Vím, že už ji nikdy neotevřu. Nedala mi to, co jsem očekávala a nebude patřit mezi ty, které mi něco daly nebo které bych doporučila.

Bodování:

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)