pátek 20. května 2016

Recenze ⭑ Pohyblivý svátek ⭑ Ernest Hemingway

Autor: Ernest Hemingway
Originální název: A Moveable Feast
Přeložil: Stanislav Mareš
Doslov napsal: Josef Škvorecký
Graficky upravil, obálku a vazbu navrhl: Zdeněk Chotěnovský
Nakladatelství: Odeon
Rok a místo vydání: 1966, Praha
Vazba knihy: vázaná s přebalem
Počet stran: 205, 17 stran černobílých fotografií
Zdroj: knihovna
1. vydání
ISBN 13/34 01-058-66

O knize:
Kniha má dvacet kratičkých kapitolek. Je to autobiografie, kdy Hemingway pobýval se svou manželkou v Paříži. Poprvé vyšel až po jeho smrti, psal to v posledních letech svého života. Píše o svém životě v Paříži, jsme v době dvacátých let minulého století. Zachycuje nejen atmosféru té doby, ale píše také o svých přátelích, významných umělcích nebo o knihkupectví Sylvie Beachové, kdy skýtalo veliké obliby.

Ale nejsme jen v Paříži. Se svým přítelem Scottem Fitzgeraldem se vydá na cestu do Lyonu. Vypráví o horách, kde trávil nějaký čas se svou manželkou. S Evanem Shipmanem rozebírá ruské spisovatele a jejich díla. Nebo popisuje své přátelství s Gertrudou Stein nebo Ezrou Poundem.

V knize se různě nachází fotografie jak Ernesta Hemingwaye se svou manželkou, synem nebo sám, tak výše zmíněné osoby z té doby, kdy všichni spolu přátelili a pomáhali si.

Můj názor:
Dlouho jsem přemýšlela, co si mám od Ernesta půjčit. Nakonec to vyhrál Pohyblivý svátek. A protože se zde nachází francouzská slova (i když jen minimálně), vytáhla jsem svůj starý slovník, abych porozuměla i těmto slovíčkům.

Asi první polovinu knihy jsem se nudila. Nejvíce mě bavila povídka o panu Fitzgeraldovi. Chvíli jsem přemýšlela, kolika hvězdičkami knihu ohodnotím. Nakonec zvolím jen tři. Tři pro to, že tomu pořád něco chybělo. Něco, co mě nedokázalo chytit za srdce. Možná jsem od toho přece jen očekávala víc a teď jsem tak trochu zklamaná. Když porovnám Pohyblivý svátek a Komu zvoní hrana. Nedá se to srovnat.

Ne že by to bylo vyloženě špatné, ale já se ke knize určitě nevrátím. Jsem ráda, že jsem si ji přečetla, ale nedosáhla kvalit mého očekávání. Určitě ji doporučím těm, kteří se o Hemingwaye zajímají.

Bodování:

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)