úterý 8. prosince 2020

Recenze ✩ Ať zemře ✩ Sarah Pinborough

Autor: Sarah Pinborough
Originální název: Dead to Her
Přeložila: Hana Sichingerová
Nakladatelství: Metafora
Rok a místo vydání: 2020, Praha
Vazba knihy: vázaná s přebalem
Počet stran: 392
Zdroj: moje knihovna
1. vydání
ISBN 978-80-7625-095-6

O knize:
Marcie Maddoxová je ctižádostivá žena a přesně ví, co chce. Díky svému manželovi se dostala na výsluní, kde se peníze jen točí. Jenže se musí také smířit s nálepkou "druhá manželka". Když se Jasonův šéf William vrátí z Anglie s novou manželkou, vše je najednou jiné. Keisha je mladá, krásná a nová druhá manželka. Keisha je navíc černoška a tak neskutečně sexy. Paní Radfordová se však musí mnohému naučit a zjišťuje, že William má od ní veliká očekávání. A mezi Keishou a Jasonem to pěkně jiskří. Marcie musí začít jednat. Své manželství musí zachránit za každou cenu!  

Můj názor:
Sarah Pinborough je u nás velmi oblíbená autorka. Její předešlé knihy Ví o tobě a Tiché lži měly úspěch a já se nechala nalákat na tuhle novinku Ať zemře, kterou vydalo nakladatelství Metafora pod záštitou Grada Publishing a nechala si ji zaslat jako recenzní výtisk.

Manželství může být smrtelná záležitost
Ponoříme se do necelých sedmdesáti kapitol, které jsou rozvrstveny na tři části. Každá část začíná citátem od známých osobností, jako je třeba Shakespeare. Vyprávěné je to z pohledu již zmíněných žen, Marcie a Keishy.

Marcie žije krásný, pohádkový život se svým manželem Jasonem. Právě se nastěhovali do většího, luxusnějšího domu a Marcie sní o tom, že se jednoho dne přidá mezi Magnolie. Organizace, kde jsou ženy opravdu vážené, mocné a respektované. Jasonův šéf William si z Anglie přivezl novou manželku. Všechny tím naprosto zaskočil, neboť nejen že je oproti němu velmi mladá, ale navíc krásná a čokoládová. Keisha však nevyrostla ve vybrané společnosti, a tak se musí všemu naučit.
Chlapi jsou jako děti, nikdy nevyrostou. Promrháš svůj život tím, že se snažíš, aby se cítili líp. A k čemu? Úplně zbytečně. Oni jen berou, berou a zase berou. Nikdy nedospějí. Z některých vyrostou arogantní pitomci, jako ten tvůj, co si o něm myslíš, že ho miluješ. Jestli si někoho takového jednou vezmeš, tak jsi stejně blbá jako já. 

Marcie i Keisha mají malé tajemství, které by rády udržely v tajnosti. Obě se snaží zapadnout co nejlépe, ale jejich minulost jim neustále šlape na paty. Marcie na Keishu navíc žárlí. Všichni jsou z Keishy paf a všichni jsou jí ohromeni. Tahle krásná bublina však velmi rychle praskne a policie bude mít spoustu práce…

Sarah Pinborough krásně popsala poměry mezi americkou smetánkou. Kdo je lepší a kdo podřadný? Kdo je vážený, má svou historii, čest, významný rod a jméno, díky kterému se všichni staví do pozoru? Možná že právě díky tomuto jsem se nemohla pořádně začíst a tak mi příběh neutíkal. Autorka mě svým psaním neuhranula a já tak přišla o další světlý bod. Všechny postavy jsou však popsány velmi pečlivě, až máte pocit, jako byste je znaly.

Přestože byla kniha nezáživná, mou pozornost upoutala až s poslední třetinou, kdy jedna z hlavních postav skončila v nemocnici. Co se ve skutečnosti stalo? Jak to s onou postavou skončí? Kdo to mohl udělat? Dokáže být někdo tak krutý? A není to vlastně jedno? Nikdo z nich přece není svatý a každý má nějaký svůj cíl a tajný plán. A právě tady Sarah ukázala promyšlenost celého příběhu a já se nestačila divit. Poslední stránky jsem zhltala nadšením a zvědavostí, jak to vlastně skončí. A opravdu mě překvapila.

Co říci nakonec? Kniha Ať zemře je nezáživná, která však svým závěrem překvapí. Jsem si ale jistá, že své čtenáře si najde a nejeden z ní bude nadšen. Bohužel mi nesedl autorčin styl psaní, její rozvleklost a místy nudné pasáže celou knihu posunuly dolů…

Bodování:

Za recenzní výtisk děkuji Nakladatelskému domu Grada! Knihu si můžete zakoupit zde.

2 komentáře:

  1. Mě naopak autorčin styl a určitá rozvleklost bavily. Ve spojení s jižanskou atmosférou to bylo skvělé. :) Je pravda, že ten konec je opravdu hodně překvapivý. (možná otevřená dvířka na další díl?)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě také napadlo. Rozhodně to tak vypadá. Necháme se překvapit :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)