pátek 9. března 2018

Recenze ⭑ Rodina ze dne na den ⭑ Rowan Coleman

Autor: Rowan Coleman
Originální název: The Accidental Family
Přeložila: Květa Palowská
Obálka: Kateřina Ochmanová
Nakladatelství: Domino
Rok a místo vydání: 2016, Ostrava
Vazba knihy: vázaná s přebalem
Počet stran: 432
Zdroj: moje knihovna
1. vydání
ISBN 978-80-7498-161-6

2. díl ze série Sophie Milles – zde mohou být zodpovězeny otázky z předešlého dílu!!

O knize: 
Sophie Mills se odstěhovala z rodného Londýna na venkov, kde zažívá štěstí s novou rodinou a užívá si každý den. S Louisem se chtějí vzít, vychovat Izzy s Bellou, dopřát jim dobré vzdělání, spoustu zážitků a hlavně teplo domova. Jenže jednoho dne se jejich životem prožene smršť, která se nedá zastavit a oba musí začít přehodnocovat. Jak to ustojí? A co na to holky? 

Můj názor:
Hned po přečtení Matkou ze dne na den jsem neodolala a otevřela Rodina ze dne na den, jen abych věděla, jak to celé dopadlo. Jak se Sophie dokázala vypořádat s novou rodinou, jestli a jaké těžkosti ji potkali a jestli bude příkladnou matkou.

V odpovědi na komentář na recenzi prvního dílu jsem psala, že kdyby to nenapsala Rowan Coleman, knihy bych si ani nevšimla. Natožpak této, protože byť má Matka romantického ducha a je tak trošku přitažená za vlasy, tato je ještě více. Samozřejmě že všechno skončí dobře, to by jinak ani nešlo. A Vy jen čekáte, kdy se tak stane a jakou cestou se všichni zúčastnění ke štěstí dopracují. Přesto to bylo napsáno velmi čtivě a poutavě a popravdě, Rowan mě zase upoutala "natvrdo".

Zajímavé je, že než se vrhneme do příběhu, přečteme si krátké shrnutí z jedničky v podobě pohádky Příběh na dobrou noc, což je úžasné. Kdo nečetl jedničku, se může lehce ponořit do dvojky, a komu trvalo déle ji otevřít, si vše připomene. Navíc je to vtipné.

Jak jsem psala, je to pěkně napsané a zvratů tu najdeme opravdu hodně. Je teda pravda, že jsem něco tušila a záhy se mi to potvrdilo, třeba kdo je Seth a tak nějak jsem tušila, co všechno způsobí. Wendy mi byla pěkně protivná a upřímně, nechápu, proč se Louise choval tak, jak se choval. Ano, já vím, na jednu stranu ho chápu, ale co chudák Sophie? Izzy s Bellou opět nezklamaly. Jejich průpovídky a skutky jsou prostě kouzelné a úsměvné. Obě jsem si hrozně zamilovala. Ale na druhou stranu si musí projít velmi těžkým obdobím.

A nakonec Sophie… Nevím, jak bych se zachovala na jejím místě a několikrát jsem se přistihla, jak si říkám, proč Louisovi všechno tak hladce promíjí. Ano, já vím. Oba to mají těžké, ale já bych mu trošku zatopila. Oba dva se musí najít a jejich cesta je zdlouhavá a trnitá. Přesto si k sobě znovu najdou cestu a Sophie si nakonec porozumí i s mámou.

Jestli byla Matka jako z červené knihovny, tak netuším, co bylo toto. Protože toto bylo naivní. Pěkný, ale jednoduchý příběh, který by klidně mohl patřit do harlequinek, ale do těch lepších. Na druhou stranu si dokážu představit, jak by to bylo zfilmované a i některé herce bych obsadila :D

Bodování:

4 komentáře:

  1. Pěkná recenze, musím ale přiznat, že mě kniha moc nezaujala a nejspíš si ji nikdy nepřečtu. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že ne všem sedne a já sama bych se po ní asi nedívala, kdyby nebyla od Rowan. Takže docela chápu :)

      Vymazat
  2. Noooo.... así jak píšeš, kdyby to nebylo od Rowan, asi by jsi mě na knihu vůbec nenalákala, spíš naopak, dost jsi mě odradila, ale jelikož "romantický nádech" se mi líbil i u Knihy vzpomínek, tak si myslím, že by mě mohla i tahla kniha mile překvapit. Uvidíme, zda se k Matce a Rodině ze dne na den dostanu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak jsem tu už psala, kdyby to nebylo od Rowan, po knize bych určitě nesáhla. Takže se vůbec nedivím, že nenalákám. A kdybych četla prvně tuto knihu, tak věřím, že bych po dalších už nesáhla. Rowan se dobře rozepsala a je to hodně znát. A jak Matka, tak Rodina je spíše odpočinková četba. Já si u ní skvěle odpočla :) A pokud se k ní přece jen někdy odhodláš, ráda si přečtu tvé názory :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)